Sidan 2 av 3 Första 123 Sista

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    OT: en klassiker, 90 kmh med effektrör, och dessutom med 13/53 drevning nep, den toppar väl max 75?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av aeroxx_94 Visa inlägg
    Nej sluta nu, den toppar minst 85 íaf

Jag har inte gjort den här tråden för att vi ska diskutera min toppfart
    okej, men byt till thrower/v6 rör så blir de mer bottendrag? annars så kan du skaffa 70 kubbe, och dreva ner/sätta i för stort munstycke
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    90 med effektrör är absolut inte omöjligt, sluta fucka er...
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    En större förgasare ska ge lite mera drag på låga varv, och så kan du testa 12/53 istället
    Tvärtom, mer drag på högrevarvtal

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Med den drevningen och ärliga kmh på platt mark så låter det rätt så omöjligt
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Tvärtom, mer drag på högrevarvtal
    tex en 17,5mm ger bättre botten än org förgasare oftast men annars så stämmer de du säger

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    inte med 13-53.
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    inte med 13-53.
    Inte omöjligt med 13-53 nej

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av GasGas_93 Visa inlägg
    Inte omöjligt med 13-53 nej
    med bara rör och 13-53 så jo, det är i princip omöjligt

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av zer0 Visa inlägg
    En effektrörs Derbi gör 90 km/h utan problem.
    varför kan inte alla fuckos gå över till TSR?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Varför kan du inte du ge fan i att snacka massa skit och ist försöka hjälpa mig ist för att
    sitta och diskustera min toppfart när jag inte ens gjort tråden för det?!
    redan sagt orsaker, men du svarar ju inte på varken mitt svar elr andras.
    sen så citerade han mig, så va bara tvungen att svara
    men säger det igen då, trimma mer o dreva ner så lär den toppa samma.
    Att den hackar är har troligtvis något med bensinen att göra, skitig bensin, skitig förgasare, för stort/litet munstycke.

Påtal om hur fort man kan få skiten att gå med effektrör...

Lange fick upp sin drac i 92 km/h på gps, med ett jävla Throwerrör...
    Det mesta beror nog på hur pass man kan ställa in grejjerna.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Okej men om man ligger och slirar lite på kopplingen för har märkt att den sticker iväg bättre då, kan man paja den då?
    menar du kopplingsjucka på toppen elr använda koppling när man drar iväg?
    om du menar kopplingsjucka så är inte direkt bra för kopplingen, sliter väl lite iaf, vet dock inte hur mkt.

teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    dra på en 21mm
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    menar du kopplingsjucka på toppen elr använda koppling när man drar iväg?
    om du menar kopplingsjucka så är inte direkt bra för kopplingen, sliter väl lite iaf, vet dock inte hur mkt.
    allt slirande sliter på lamellerna mer eller mindre. men om du behöver slira på varje växel för att komma upp på effektkurvan så växlar du för tidigt
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Då är det ju bara att byta forum direkt.
    Kan du bara inse att du har fel? en senda gör INTE 90 kmh LÄTT med bara effektrör. Krävs rätt så mkt för att lyckas. Tex perfekt topp drevning, bra förgasar inställningar osv
    och sluta snacka OT här nu, inte det tråden är till för
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    allt slirande sliter på lamellerna mer eller mindre. men om du behöver slira på varje växel för att komma upp på effektkurvan så växlar du för tidigt
    yepp det stämmer. dock kan man använda koppling för att dra iväg inom effektkurvan på 1an, sen så ska det inte behövas sliras

kan ju också bero på för tung drevning ^^

Jag och 3 kompisar hade alla Derbi Sendor, vi körde med effektrör, ostrypt cdi, 13/53 drevning och självklart med bra inställda förgasare, och alla mopparna gjorde över 90. Alla våra moppar gick lika fort och när polisen tog min kompis moppe mätte dom den med laser, då fick dem det till att den gjorde 86 km/h. Och då var polisen som körde den inte liten (kan tänka mig att han vägde runt 100 + att de inte hade fått dem att varva ut helt och hållet. Sen beror det ju på hur bra man är på inställningar, och du verkar ju inte vara någon höjdare på det. Och vet du inte vad du snackar om kan du hålla käften. Inse bara att du inte har någon aning om vad du pratar om.
    Tror inte ett skit på det ..snarare 70-80km/h

Min drd klockades av en märkesgps till 86.2 km/h med gianelli och 17.5 mm. Då körde jag 13/53 och förgasaren var inställd flera gånger om för att hitta den mest optimala inställningen jag själv kunde åstadkomma.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Jag och 3 kompisar hade alla Derbi Sendor, vi körde med effektrör, ostrypt cdi, 13/53 drevning och självklart med bra inställda förgasare, och alla mopparna gjorde över 90. Alla våra moppar gick lika fort och när polisen tog min kompis moppe mätte dom den med laser, då fick dem det till att den gjorde 86 km/h. Och då var polisen som körde den inte liten (kan tänka mig att han vägde runt 100 + att de inte hade fått dem att varva ut helt och hållet. Sen beror det ju på hur bra man är på inställningar, och du verkar ju inte vara någon höjdare på det. Och vet du inte vad du snackar om kan du hålla käften. Inse bara att du inte har någon aning om vad du pratar om.
    Jag och mina 4 polare hade moppe...
    Jag hade en baotian med 74cc, den gjorde mätaren runt... Alltså minst 110.
    Dem två andra hade Drac med tk respektive Hebo. Dem gjorde med mätaren runt. Mätte upp med bil 100 km/h ,då var förarna ca 50 kg tunga.
    En annan han hade en Beta RR, med tk dos salidos.. Den gjorde 120 km/h. Eftersom den hade dubbla utblås.

Jag tror inte på dig förrens du bevisar det.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Jag och mina 4 polare hade moppe...
    Jag hade en baotian med 74cc, den gjorde mätaren runt... Alltså minst 110.
    Dem två andra hade Drac med tk respektive Hebo. Dem gjorde med mätaren runt. Mätte upp med bil 100 km/h ,då var förarna ca 50 kg tunga.
    En annan han hade en Beta RR, med tk dos salidos.. Den gjorde 120 km/h. Eftersom den hade dubbla utblås.

Jag tror inte på dig förrens du bevisar det.
    +1

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag var med då vi kalibrerade en cykeldator (Sigma 1200) efter min GPS (Navigon 7310) på en polares Drac, där har vi max ~2 km/h felmarginal då GPSen inte visar rätt i uppför och kurvor osv. Som mest var den upp i 99,2 km/h i en fet nedförsbacke, när man låg över styret och maxade längre sträckor så var man oftare över 90-sträcket än under, så sug min...
    Don´t make excuses, make horsepower!

Asså man känner ju sig som ett riktigt fucko.. Tyckte lätt att min senda gick cirka 90 med RacingLine/PR , ostrypt , bra inställd förgasare och drevningen kommer jag ej ihåg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in