Rieju drac 75 cc problem

Tjena har problem med min drac nu när jag satt på trimmet det består av Airsal 75cc Dellorto 21mm sportluft TK överliggande 14/52

nu är det så här den blir varm som fan och snabbt Så vad kan man göra åt detta har lite för fett blandning men tror inte det beror på det.

Har ett annat problem med när man kör i 5an fullfart så varvar den satan så kopplar du lite släpper snabbt så drar den iväg. Kan kopplingen ligga på ?

Sedan när du kör i 1an ska upp till 2an så kan cyllen hosta till typ den hostar lite när man kickar med vad beror detta på ?

Sorry för om det är kasst skrivet precis vaknat
    Senast redigerat av DJNoel den 2012-03-24 klockan 12:54.

Min Derbi gick jävligt varmt. Toppackning efter toppackning gick sönder för att den kokade över. Då tog jag bort termostaten och då gick den mycket bättre! Om du kan få ur termostaten och kan sätta dit den igen utan att skada den testa ta bort den och kolla om den fortfarande blir varm.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

ska göra det

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Termostaten tar man ju bort direkt man börjar trimma..

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Termostaten tar man ju bort direkt man börjar trimma..
    inte vet jag men ska jag ta bort den nu då ?

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    varför? vet du ens vad termostaten gör?

den behövs inte tas bort.

motorn ska bli varm. men kokar den så kan du kolla över topppackningen ochom de är massa skit i systemet.
    den kokar inte blir bara varm som satan är det normalt på min 50cc kunde jag hålla på din efter 1 mil körning och den var lite fes jumen

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    den ska bli varm. 75cc ger mer värme än 50cc
    No shit Sherlock.

Så det är inget och va rädd för men den miss tänder ibland vad beror det på ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in