Reg.datum
    Nov 2011

moppe DT50mx (89?) dör vid varv/motstånd

Tjenare, Jag och min morfar har hållt på att få igång hans dt.. Den går hur fint som helst på tomgång, men den har som ingen ork alls på lite högre varv och när de blir lite motstånd(uppförsbacke). och när man väl kommer iväg en bit så kör man 100meter så blire bååååbåååbåååbåå sen dör den. sen kan man starta och köra 10 meter sen dör den igen.. Och den får Bränsle!

Setup
    50cc 5,5hk
    16,5 fögge
    110munstycke
    ny cdi
    ny tändspole

Tack i förväg!

Kör ned yamaha dyngan i ån så kan den få ligga där tillsammans med min

kanske får för mycke soppa? eller för lite? kolla tändstiftet hur de ser ut

kolla bensinkran och försök se till så den inte får för mycket eller för lite bensin

Reg.datum
    Nov 2011
    ska kolla nästa gång men när vi bytte fögge så vart munstycket från 130 till 110 och ingen skillnad...

Kolla så bensin flödar lätt från tanken ner till flottörhuset. Blås ur slangar, bensin anslutningen på förgasaren och kolla så inget har kläggat igen vid soppakranen inuti bensin tanken.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Kolla så bensin flödar lätt från tanken ner till flottörhuset. Blås ur slangar, bensin anslutningen på förgasaren och kolla så inget har kläggat igen vid soppakranen inuti bensin tanken.
    brenslet flödar på bra som satan! ny fögge så de kan inte va problemet. tanken vetjag ej...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in