-
2012-04-24, 22:06 #1
- Reg.datum
- Jan 2012
*FELSÖKNING* Dör på tomgång, samt svårstardad.
Jo nu är det så att min Derbi Senda R -03, är mycket svårstartad om man inte rullar igång den.
SETUP:
Thrower
12/52
78 Munstycke
BYTT:
Insugsgummit (Var torrsprickor i det gamla, trodde det var felet.)
Munstycke (Hade 80 tidigare.)
Bensinslanag (Var lite torrsprickor, ej genomgående. Men det var dags ändå)
När jag kör med ett pluggat rör, så går den fint på tomgången, men direkt när jag byter munstycke samt rör till thrower så vägrar den gå på tomgång. Vad kan detta vara för fel ?
När den dör på tomgång och ska kickas igång efter så är den omöjlig att kicka igång, funkar endast om man springer igång den då..
Har inte märkt någon större skillnad från när jag bytte från 80 till 78.
Det händer i princip ingenting om man skruvar på tomgångsskruven.
Stiftet såg ut såhär med 80 munstycke. Vilket var helt okej eller ?
-
2012-04-24, 22:14 #2
tjena, kolla om tank locket om den får ventialtion, låter fett random men hade liknande probem! och grejen var att jag hade täppt igen ventilations hålet så det byggdes upp ett baksug så förggen fylldes när den var avstäng och sen när jag starta den funkade den liten stund sen dog den, och så tog det ett tag innan jag kunde starta den igen, för då hade den hunnits fylla igen..
hoppas det hjälpte
-
2012-04-24, 22:16 #3
-
2012-04-24, 22:53 #4
Finns ju fortfarande bensin i flottören, angående huvudmunstycket så har det endast med fullgas o göra... Byta till 78 var bara onödigt, den gick väl bra o varvade ut förut, större risk att den skär/nyper nu bara :-)
-
2012-04-26, 05:58 #5
du säger att det inte händer något när du skruvar på tomgångsskruven. är du säker på att du skruvar på rätt skruv och åt rätt håll?
-
2012-04-26, 17:26 #6
-
2012-04-27, 08:54 #7
- Reg.datum
- Jul 2011
Går mopeden bra annars då, varvar helt okej? Jag har likadan derbi med thrower, drev 13/53 och 17,5mm förgasare med storlek 76 på huvudmunstycket.
Stiftet ser fint ut, mitt ser likadant ut, testa att skruva up luftskruven och tomgångs skruven, eller helt bara rengör förgasaren och luftfiltret. Förgasaren kan orsaka mycket problem