Question Koppling tar inte

Har en derbi senda xtreme.
    Kopplingen tar ingenting hur ska man göra så den tar?
    Måste man öppna motor kåpan och greja där?

kola om du kan justera skruven som går in i kopplings handtaget som med kopplings vajern

Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    kola om du kan justera skruven som går in i kopplings handtaget som med kopplings vajern
    Nej jag kan inte vrida på skruven där vid hantaget eller nere vid kopplings armen.
    Och så åker kopplings handtaget tillbaka.

Bara att plocka loss.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Citat Ursprungligen postat av kimzhi Visa inlägg
    Nej jag kan inte vrida på skruven där vid hantaget eller nere vid kopplings armen.
    Och så åker kopplings handtaget tillbaka.
    Förstod inte det sista, kan det vara så att vajern är av? Rör sig kopplingsarmen när du försöker koppla?

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Slirar kopplingen eller driver den när du håller in kopplingen? Och det finns en justerskruv till vajern, uppe vid handtaget.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

En bättre förklaring vore inte fel

varken handtaget eller armen tar när man kopplar blir inget motstånd och varken eller åker tillbaks till stället

varken handtaget eller armen tar när man kopplar blir inget motstånd och varken eller åker tillbaks till stället
    Kom tillbaka när du är nykter Nej men, alltså när du trycker in handtaget så rör sig kopplingsarmen men helt utan motstånd?

Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Kom tillbaka när du är nykter Nej men, alltså när du trycker in handtaget så rör sig kopplingsarmen men helt utan motstånd?
    Haha, Ja typ och ingen av dem åker tillbaks utan dem stannar på stället.

Haha, Ja typ och ingen av dem åker tillbaks utan dem stannar på stället.
    så när du trycker in kopplingen så rör sig kopplings armen i motorn men den åker inte tillbaka? Kan du dra tillbaka den som den ska va egentligen?
    eller är det som att den sitter löst?
    Det som jag skulle rekommendera är att du får klyva motorn, och kolla om den är sönder där inne

Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    så när du trycker in kopplingen så rör sig kopplings armen i motorn men den åker inte tillbaka? Kan du dra tillbaka den som den ska va egentligen?
    eller är det som att den sitter löst?
    Det som jag skulle rekommendera är att du får klyva motorn, och kolla om den är sönder där inne
    Man behöver inte klyva motorn för att kolla igenom kopplingen? Kolla så att armen sitter rätt, ta loss o vrid på alla sätt som går innan du plockar isär kopplingen, det verkar som armen inte är nere hela vägen

Citat Ursprungligen postat av Eric_9801 Visa inlägg
    Man behöver inte klyva motorn för att kolla igenom kopplingen? Kolla så att armen sitter rätt, ta loss o vrid på alla sätt som går innan du plockar isär kopplingen, det verkar som armen inte är nere hela vägen
    Kopplingen funkar som den ska nu så det är inga problem.

Kopplingen funkar som den ska nu så det är inga problem.
    hur fixade du den? min kompis har samma problem på sin beta

styv pappan hjälpte

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    styv pappan hjälpte
    zvezda frågade väl inte vem som hjälpte dig, utan hur problemet åtgärdades...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    zvezda frågade väl inte vem som hjälpte dig, utan hur problemet åtgärdades...
    det var inte jag som gjorde det så vet inte

Citat Ursprungligen postat av Eric_9801 Visa inlägg
    Tänkte lite fel där

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in