Sidan 37 av 63 Första ... 27353637383947 ... Sista

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Går ju friskt som sagt, med tanke på de lilla

531 topp
    A kam
    13c
    Viking Ecomax chip.
    guldbox + chip
    2.5 tum hela vägen utan kat

De som är gjort?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Det är så att jag tycker den blåa inredningen i min vita Volvo 745 -88b ser förjävlig ut och skulle vilja få den mycket snyggare !

har kollat runt lite och har sett att vissa målar panelerna i olika färger t.ex såhär ! hade det blivit snyggt att måla dom vita om jag har vit bil ?

Låt fantasin flöda men ska inte kosta allt för mycket då jag inte har någon vidare inkomst då jag fortfarande går i skola !

Och vad kan man göra åt innertaket för det har trillat ner och där är hål på vänster sida ?

tack på förhand !

Sorry för felpost blev lite rörigt när det finns 2 trådar den passar in i men med tanke på att det är en volvo så tog jag volvo tråden ^^

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    Det är så att jag tycker den blåa inredningen i min vita Volvo 745 -88b ser förjävlig ut och skulle vilja få den mycket snyggare !

har kollat runt lite och har sett att vissa målar panelerna i olika färger t.ex såhär ! hade det blivit snyggt att måla dom vita om jag har vit bil ?

Låt fantasin flöda men ska inte kosta allt för mycket då jag inte har någon vidare inkomst då jag fortfarande går i skola !

Och vad kan man göra åt innertaket för det har trillat ner och där är hål på vänster sida ?

tack på förhand !

Sorry för felpost blev lite rörigt när det finns 2 trådar den passar in i men med tanke på att det är en volvo så tog jag volvo tråden ^^
    jag har vitlackerade paneler och det ser faktiskt bra ut. dock är handskfacket svart fortfarande och likaså ramen runt instrumenten.
    rattnavet ditt är inte till salu förresten? behöver ett till min 740
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag har vitlackerade paneler och det ser faktiskt bra ut. dock är handskfacket svart fortfarande och likaså ramen runt instrumenten.
    rattnavet ditt är inte till salu förresten? behöver ett till min 740
    okej kan du inte fixa en bild på det ?

nej tyvärr :/ då har ju inte jag något ^^

Och på bilen sitter där highjackers (stavning) men förra ägaren har bytt till vanliga, och jag tänker kapa fjädrarna 3 varv bak och 2 varv fram och undrar om det är lönt att få tag i highjackers dämpare när den är sänkt ?

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

Och på bilen sitter där highjackers (stavning) men förra ägaren har bytt till vanliga, och jag tänker kapa fjädrarna 3 varv bak och 2 varv fram och undrar om det är lönt att få tag i highjackers dämpare när den är sänkt ?
    jodå det ska jag nog kunna ordna när jag ska ner till verkstan nästa gång
    ajdå, hittar inget beggat och dom är ju så förbannade dyra..
    hm, har inte en aning hur det blir med hi-jackers. hade det på en 240 jag har ståendes men aldrig försökt få det att funktionera, satt där när jag fick bilen
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jodå det ska jag nog kunna ordna när jag ska ner till verkstan nästa gång
    ajdå, hittar inget beggat och dom är ju så förbannade dyra..
    hm, har inte en aning hur det blir med hi-jackers. hade det på en 240 jag har ståendes men aldrig försökt få det att funktionera, satt där när jag fick bilen

tackar
    aha :/
    aha de va så det stavades xd men men får höra med någon annan om det tack ändå !

Kapa aldrig mer bak än fram, blir inge bra av de..

Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Kapa aldrig mer bak än fram, blir inge bra av de..
    okej men hur mycket ska jag kapa ? vill ha så låg bil som möjlig men ska inte slå emot gummit och inte släppa från talriken när du hissar bilen

ska jag kapa 2 fram och bak ?

okej men hur mycket ska jag kapa ? vill ha så låg bil som möjlig men ska inte slå emot gummit och inte släppa från talriken när du hissar bilen

ska jag kapa 2 fram och bak ?
    3 fram så ligger det på gummit, jag hade tagit 2 varv fram o 1 bak till o börja med, går o ta mer sen, men beror ju på hur man vill ha de, jag tog 3 varv fram o inget bak på min 745 för o få den o luta framåt. Du måste sätta fast fjädern efter du kapat kan hoppa av när som annars.

kolla om den e säckig bak först, de ser du om den e lägre bak än fram.
    sen kapar man alltid fram först, jag brukar ta 3 varv, ganska lagom om man kör brukis. sen kapar ja 2 varv bak, o hissar ner o kollar, tar sedan ett halvt till, o kollar, har du ofta folk i bilen, eller tung baslåda tex så kör ett halvt varv mer bak
    Blir ju dock jävligt stötig om man tar 3 varv fram, inte jätteskönt till brukis

min 945 är inte så stötig?

7/900 seriernas vägegenskaper är inte bra okapat direkt, 3 varv e perfekt
    Okej, min 745 vart grymt stötig iallafall när jag tog 3 varv. Men går att leva med

2,5 varv så har man lite bättre fjädring
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Måste man klämma/svetsa fast fjädrarna då?

Skaffar nog ny bil i veckan.
    Går inte igenom bess om dem inte sitter fast o de är ju rätt osäkert, men brukar räcka med en klämma men jag svetsade fast mina

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    ja brukar lägga en liiiten söm i skålen bara, sen bytar ja till bes.

Okej, min 745 vart grymt stötig iallafall när jag tog 3 varv. Men går att leva med

2,5 varv så har man lite bättre fjädring

Går inte igenom bess om dem inte sitter fast o de är ju rätt osäkert, men brukar räcka med en klämma men jag svetsade fast mina
    aldrig hört talas om att kapa gummit?
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

ja brukar lägga en liiiten söm i skålen bara, sen bytar ja till bes.

aldrig hört talas om att kapa gummit?
    Självklart, dock aldrig provat det

Btw, skrotar min 745 16v på tisdag så hojta om nån behöver nåt. Vet ej om nån behöver papperna? bessad till januari

Kör utan gummi, är inte alls stötigt. Tar ju i under ist dock haha

Är det en vit plastpinne som man ska dra i för att få upp huven på 245? Jag drog som ett as men huven öppnade sig inte Finns det något annat sätt att öppna?

dra hårt så in i helvete, ibland e de dåligt justerat, be en polare rycka i huven samtidigt.
    ananrs lyft grillen ur sina bottenfästen o dra i vajern
    Okej, får prova det nästan gång jag är vid bilen

Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ja så kan man beskriva dom.

Fast jag har inga muttrar till dom, så 240in får rulla vidare på 15"arna ett tag till.
    Skaffa låsbara!
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Nja, jag tycker det är drygt med såna..
    Ha en på varje hjul iaf, finns nog många som skulle vilja sno de fälgarna.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in