-
2012-05-10, 20:06 #1081
-
2012-05-10, 20:15 #1082Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2012-05-10, 20:22 #1083
-
2012-05-11, 22:28 #1084
Det är så att jag tycker den blåa inredningen i min vita Volvo 745 -88b ser förjävlig ut och skulle vilja få den mycket snyggare !
har kollat runt lite och har sett att vissa målar panelerna i olika färger t.ex såhär ! hade det blivit snyggt att måla dom vita om jag har vit bil ?
Låt fantasin flöda men ska inte kosta allt för mycket då jag inte har någon vidare inkomst då jag fortfarande går i skola !
Och vad kan man göra åt innertaket för det har trillat ner och där är hål på vänster sida ?
tack på förhand !
Sorry för felpost blev lite rörigt när det finns 2 trådar den passar in i men med tanke på att det är en volvo så tog jag volvo tråden ^^
-
2012-05-11, 22:44 #1085
-
2012-05-11, 22:47 #1086
okej kan du inte fixa en bild på det ?
nej tyvärr :/ då har ju inte jag något ^^
Och på bilen sitter där highjackers (stavning) men förra ägaren har bytt till vanliga, och jag tänker kapa fjädrarna 3 varv bak och 2 varv fram och undrar om det är lönt att få tag i highjackers dämpare när den är sänkt ?
-
2012-05-11, 22:59 #1087
jodå det ska jag nog kunna ordna när jag ska ner till verkstan nästa gång
ajdå, hittar inget beggat och dom är ju så förbannade dyra..
hm, har inte en aning hur det blir med hi-jackers. hade det på en 240 jag har ståendes men aldrig försökt få det att funktionera, satt där när jag fick bilenjag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-05-11, 23:06 #1088
-
2012-05-11, 23:26 #1089
-
2012-05-11, 23:30 #1090
-
2012-05-11, 23:46 #1091
3 fram så ligger det på gummit, jag hade tagit 2 varv fram o 1 bak till o börja med, går o ta mer sen, men beror ju på hur man vill ha de, jag tog 3 varv fram o inget bak på min 745 för o få den o luta framåt. Du måste sätta fast fjädern efter du kapat kan hoppa av när som annars.
-
2012-05-13, 21:44 #1092
kolla om den e säckig bak först, de ser du om den e lägre bak än fram.
sen kapar man alltid fram först, jag brukar ta 3 varv, ganska lagom om man kör brukis. sen kapar ja 2 varv bak, o hissar ner o kollar, tar sedan ett halvt till, o kollar, har du ofta folk i bilen, eller tung baslåda tex så kör ett halvt varv mer bakKikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2012-05-13, 22:37 #1093
-
2012-05-13, 22:41 #1094
-
2012-05-13, 22:47 #1095
-
2012-05-13, 22:57 #1096
Okej, min 745 vart grymt stötig iallafall när jag tog 3 varv. Men går att leva med
2,5 varv så har man lite bättre fjädring
Går inte igenom bess om dem inte sitter fast o de är ju rätt osäkert, men brukar räcka med en klämma men jag svetsade fast mina
-
2012-05-13, 22:59 #1097
-
2012-05-13, 23:11 #1098
-
2012-05-13, 23:21 #1099
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
Kör utan gummi, är inte alls stötigt. Tar ju i under ist dock haha
-
2012-05-15, 22:20 #1100
Är det en vit plastpinne som man ska dra i för att få upp huven på 245? Jag drog som ett as men huven öppnade sig inte
Finns det något annat sätt att öppna?
-
2012-05-15, 23:02 #1101
-
2012-05-16, 07:09 #1102
-
2012-05-16, 17:00 #1103
-
2012-05-18, 10:31 #1104
-
2012-05-18, 15:38 #1105
-
2012-05-18, 22:16 #1106
-
2012-05-19, 00:04 #1107
-
2012-05-19, 00:29 #1108
-
2012-05-19, 00:34 #1109
-
2012-05-19, 00:41 #1110