Sidan 39 av 63 Första ... 29373839404149 ... Sista

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Tråkmåns! Till och med JAG har tagit taget att köpa mig ett par fälgar och en sänksats
    Bildbevis på det min käre moderator?
    Är riktigt sugen på att köpa vinge, blinkers och rödljus, sänkningsfjädrar och 19 tums R-fälgar(sorry för dubbelmoralen av mig tidigare Ekan). Men vill se hur det blir med sommarjobb först. Sen måste jag få tummen ur och fixa ett halvt nytt avgassystem (orginalet som monterades -96 gav ju somsagt upp).
    Hade varit kul att få den så här (även om bilen nedan är en 745a).
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2012-06-05 klockan 16:41.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är riktigt sugen på att köpa vinge, blinkers och rödljus, sänkningsfjädrar och 19 tums R-fälgar(sorry för dubbelmoralen av mig tidigare Ekan). Men vill se hur det blir med sommarjobb först. Sen måste jag få tummen ur och fixa ett halvt nytt avgassystem (orginalet som monterades -96 gav ju somsagt upp).
    Obs att sänksatsen inte är på (på) bilden! Gammal bild..ska ut och slänga på sänksatsen i helgen

60/40 sats som ska på,
    Namn:  IMAG0070.jpg
Visningar: 2930
Storlek:  100,9 KB
    Senast redigerat av Holmqvist den 2012-06-05 klockan 16:51.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Obs att sänksatsen inte är på (på) bilden! Gammal bild..ska ut och slänga på sänksatsen i helgen

60/40 sats som ska på,
    Galaxy
    Vad fick du ge för dem?
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Galaxy
    Vad fick du ge för dem?
    För mycket

3k, med okej däck
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Hade varit kul att få den så här (även om bilen nedan är en 745a).
    Det är inte bara monterat sänkningsfjädrar på den där Man måste våga kapa och valsa skärmkanterna för o få bilen så låg

Btw, jag tycker inte att 19" passar sig på 7/900... Max 18"

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    För mycket

3k, med okej däck
    Riktigt bra pris!
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Det är inte bara monterat sänkningsfjädrar på den där Man måste våga kapa och valsa skärmkanterna för o få bilen så låg

Btw, jag tycker inte att 19" passar sig på 7/900... Max 18"
    Är fullt medveten om det.
    Själv tycker jag 19" passar bra då man inte behöver sänka lika mycket för att det skall se bra ut, men det är min uppfattning.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    tjaa, har sparat ihop ca 3000 nu och funderar på att köpa något till antingen audin eller 740n, så har ni några sköna köpråd för dom pengarna, eller ska jag behålla dem och spara till något annat?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tjaa, har sparat ihop ca 3000 nu och funderar på att köpa något till antingen audin eller 740n, så har ni några sköna köpråd för dom pengarna, eller ska jag behålla dem och spara till något annat?
    Turbo

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Turbo
    har redan en splitter ny garret 19t och en renoverad hx40 som inte rullat en meter, så turbo har jag några motordelar behövs inte, jag har 20v toppen hemma, grenrör, kammar, kolvar och stakar ska jag köpa snart :d

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    du har väl aldrig ens kapat en millimeter på din bil?
    ska man få den så låg måste man köra riktigt låg profil, kapa bort skärmkanter, o ta en bit på gummit. finns ingen sänkningssats i världen som sänker så mkt
    Bara bönder/fjortisraggare som kapar

Reg.datum
    Sep 2011

60/40 sats som ska på,
    Lastbil

Nä men den blev riktigt fet med sänkningen också, stor skillnad
    Kåtmorfar<3

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    Lastbil

Nä men den blev riktigt fet med sänkningen också, stor skillnad

Jo vart riktigt bra faktiskt

Återkommer med bild till er andra imorrn!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    ska man få den så låg måste man köra riktigt låg profil, kapa bort skärmkanter, o ta en bit på gummit. finns ingen sänkningssats i världen som sänker så mkt
    Vill inte ha den så låg utan max 40 mm sänkning runtom. Anledningen till att jag länka just bilen ifråga var inte "höjden", utan jag hade svårt att hitta en 945 med 19" R-fälgar så de fick bli den.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Varför sänka bara 40mm?
    Är ju inte direkt mycket för dom är säkert redan nersjunkna redan som orginal bruka vara på dom bilarna. Så man tar ju isåfall 60/40mm..
    Annas är den fortfarande hög som fan.
    Jag köpte 60/40 då dem brukar vara lite högre i fram annars, vart perfekt med det

Reg.datum
    May 2010
    Vill inte ha den så låg utan max 40 mm sänkning runtom. Anledningen till att jag länka just bilen ifråga var inte "höjden", utan jag hade svårt att hitta en 945 med 19" R-fälgar så de fick bli den.
    Varför sänka bara 40mm?
    Är ju inte direkt mycket för dom är säkert redan nersjunkna redan som orginal bruka vara på dom bilarna. Så man tar ju isåfall 60/40mm..

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

min nya häck btw, inga fjädrar fram, kapat lite bak. ligger på genomslagen. ser fam dumt ut med 18 tum hade sett ännu dummare ut med 19 tum, dock har ja lite hög profil men ändå

hur känns det att köra utan fram? har tänkt på det jag också men lär ju bli bra jävla stumt. säljer du fälgarna?

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    haha jasså? har bara blivit besviken på dessa jävla sänkningssatser. mjuka och äckliga. sänker inte mycket heller.
    antar att alla tyskstukare är bönder då med. deras coils är i princip som kapade fjädrar. bara det att man kan höja bilen igen.

hur känns det att köra utan fram? har tänkt på det jag också men lär ju bli bra jävla stumt. säljer du fälgarna?
    du har lite studs i genomslag, sen resten har du ju såklart i däcken, så det blir stelt o stabilt på plana vägar, går inte att köra fort om det är bulor. jag har dock aldrig haft några problem och jag bor ändå på landet.
    det du kan göra är att du plockar av fjäder och genomslag, kapar fjädern så den blir lika lång som gummit. sen kapar du gummit en liten bit, så har du lite fjädringsväg iaf. men kan ju somsagt ta i hjulhus då
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Jag köpte 60/40 då dem brukar vara lite högre i fram annars, vart perfekt med det
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Varför sänka bara 40mm?
    Hittar inte 60/40 fjädrar någon stans, är väll därför man inte kollat på det. Får se om jag ens rör bilen i sommar. Blir det inget sommarjobb kommer den tyvärr bara brukas.

Btw hur fan kan ni posta sådär? Är inte första gången som det sker på forumet.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    varför åker du bara inte till en skrot och köper fjädrar för en hundring o kapar dom själv?
    förstör du din orginalklenod då? vill man sänka bilen kapar man fjädrarna eller köper coils. ska man ha bra väghållning får man köpa några vassa H&R fjädrar för typ 5 lax. men dom är också bra. köper ni sänkningsats från stylingbutiken eller liknande är det samma skit som kapat. bara att dom är mjuka o äckliga. eller det kanske är den häftiga röda färgen ni vill ha SKITCOOl

Tycker min vart precis lagom med mina 16'' galaxy och 60/40 sats, återkommer med bild imorrn så får du säga vad du tycker!

Tobbe: Mina fjädrar kommer från Kl racing, stötdämparna är Sachs och är köpta på Mekonomen

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tycker min vart precis lagom med mina 16'' galaxy och 60/40 sats, återkommer med bild imorrn så får du säga vad du tycker!

Tobbe: Mina fjädrar kommer från Kl racing, stötdämparna är Sachs och är köpta på Mekonomen
    Tack Holmqvist, ska ta en titt på de!

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

du har lite studs i genomslag, sen resten har du ju såklart i däcken, så det blir stelt o stabilt på plana vägar, går inte att köra fort om det är bulor. jag har dock aldrig haft några problem och jag bor ändå på landet.
    det du kan göra är att du plockar av fjäder och genomslag, kapar fjädern så den blir lika lång som gummit. sen kapar du gummit en liten bit, så har du lite fjädringsväg iaf. men kan ju somsagt ta i hjulhus då
    jo precis. har inte tagit tummen ur arslet och sänkt den igen efter besiktning då det var så fruktansvärt trångt och jävligt, är ju så förbannat jobbigt att skruva ihop fjäderspännarn. nu har jag ju haft 40mm sänkningsfjädrar ibak under besiktning och kan inte annat än att hålla med dig, dom är mjuka, äckliga och syns fan inte ens att man har sänkt med såna på. nej fyfan, inte värt att pröjsa typ 1500-2000 spänn för sänkningsfjädrar som knappt sänker någonting. dom kapade ska på igen.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    hatar långa fjädrar ja, krångel med spännarn o skit. gött när man ska kapa dom som sitter på, spänner upp fjädern lite, kapar första varvet, lossar o sen spänner lite till. kapar ett till sen lossar helt o går lös
    tycker du ska kapa mkt o kapa lite på gummit de e gött tro mig

Man är inte cool föräns man skrapar motorbalk när vägen är lite ojämn;D
    lika här.. åhfan, det ska jag prova. så jag behöver inte lossa hela fjäderbenet för att sänkan? haha, min gamla 140 skrapade backen hela vägen ner till mig från stora vägen , markfrigången från balken fram var typ 5cm

lika här.. åhfan, det ska jag prova. så jag behöver inte lossa hela fjäderbenet för att sänkan? haha, min gamla 140 skrapade backen hela vägen ner till mig från stora vägen , markfrigången från balken fram var typ 5cm
    De är bara o ta ett varv i taget Hade haft min 745 typ 3 månader innan jag kapade, fattar inte varför jag inte gjorde det tidigare, sjukt enkelt arbete tog 1 timme o sänka o fästa fjädrarna runt om

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    De är bara o ta ett varv i taget Hade haft min 745 typ 3 månader innan jag kapade, fattar inte varför jag inte gjorde det tidigare, sjukt enkelt arbete tog 1 timme o sänka o fästa fjädrarna runt om
    okej men jag behöver väl inte vika ner fjäderbenen igen? går det att liksom bända runt dom runt kolvstången på fjäderbenet när man har det på plats?

okej men jag behöver väl inte vika ner fjäderbenen igen? går det att liksom bända runt dom runt kolvstången på fjäderbenet när man har det på plats?
    Jaja dom snurrar fritt Kapar du 2 varv eller mer ligger dem inte ens mot tallriken när den e upphissad

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Jaja dom snurrar fritt Kapar du 2 varv eller mer ligger dem inte ens mot tallriken när den e upphissad
    fint, ja jag sänker nog den imorgon om jag får tid, blir nog en heldag i verkstan då jag ska maskera den osv, och lacka den om jag hinner det

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in