-
2012-06-29, 15:14 #31
Men snälla lilla du. Ett vevstakslager är INTE samma
Sak som en stake. Menar du på fullaste allvar att det är vevpartiets fel att det blir för
Varmt? Motorn går ju fan för snålt, då
Spelar det ingen roll om du har
Org eller eftermarknadsvev för staken kommer
Bli blå/lila ändå... Hur fan kan du säga att det är
Vevpartiets fel att det blir för varmt och varför
Skulle det bli svalare för att du byter vevparti? Ställ in fanskapet
Så den får smörjning ska du få se på fan att den inte blir
Blå för dig. Helt otroligt, man undrar ju vad vissa
Tänker medjag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-06-29, 15:22 #32
*suck*
Ett vevparti är inte heller samma sak som en stake. En för klen stake = mindre matrerial för att leda bort värme från lagret. Kör du då med en cylinder modell vassare så blir det för varmt, även om du kör rätt blanding. Ska jag ta det igen så att du förstår? Säger ännu en gång, läs vad jag har skrivit innan du uttalar dig.Most stickpeople are black
-
2012-06-29, 16:07 #33
Du vet då fan inte vad du snackar om. Jag och en polare körde en extremt portad airsal, pr pipa, italkit, 28mm Pwk. Matchat block med min gamla org vev från dracen som gått ca 1500 mil. Inte fan blev den staken blå. Kommer
Ihåg att det var en som körde hyper på org vev i 3 år och sedan gick staken av, men det hör inte till saken. Grejen är den att den staken inte blev blå. Förklara det du.. Du kan gissa dig till hur mycket dom
Helst men din teori stämmer inte.jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-06-29, 16:13 #34
-
2012-06-29, 16:24 #35
åh herre min gud.. jag sa INTE att vevarna i sig inte skulle hålla, jag sa att de inte är balanserade(riktade kanske är ett bättre ord) för dem varvtalen, och därav blir det vibrationer, vilket gör att lagren slits snabbare. sedan så är det du som ständigt ska käfta om dedär stakarna som tydligen inte håller, som egentligen inte ens hör konversationen till.
edit: detta berättade min chef. han gjorde sitt egna vevparti med EXAKT samma mått som org partiet. det enda som skiljde var formen på staken och att han hade andra vevlager/ramlager till veven. han berättade även att allt hänger på vilka varvtal veven är balanserad/riktad/optimerad för, för att få så lite vibrationer som möjligt på lägre varvtal.jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-06-29, 16:31 #36
Riktad är inte ett bättre ord för balansering, balansering är fortfarande när du väger kolv, kolvbult osv och borrar eller viktar skivorna för att lägga obalansen på ett varvtal man inte använder så mycket. Det är statisk balansering. Dynamisk balansering är för svårt då man måste ta reda på vinklarna mera som motorn sitter i ramen. Om din chef påstår att riktning och balansering är samma sak tror jag inte att han borde hålla på med tvåtakt. Har du frågat honom varför han ändrade formen på staken kanske?
Men vad vet jag...Most stickpeople are black
-
2012-06-29, 17:28 #37
-
2012-06-29, 17:29 #38jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-06-29, 17:39 #39
ja, det vore ju smart.
edit: påstår du att det inte är sant? att lagren inte slits fortare när du varvar högre än vad vevpartiet är gjort för att klara av? och vad kommer vibrationerna ifrån?
varför blir det mer vibrationer med ett org orört vevparti än med eftermarknadsvev? förklara det.Senast redigerat av hyperperry den 2012-06-29 klockan 17:57.
jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-06-29, 17:47 #40
-
2012-06-29, 17:47 #41
-
2012-06-29, 17:49 #42
-
2012-06-29, 17:53 #43
-
2012-06-29, 18:00 #44
-
2012-06-29, 18:01 #45
-
2012-06-29, 18:09 #46
kolla min edit. jo, jag vet skillnaden. blandar dock ihop orden när jag skriver lite förhastat. har man varit på jobbet i 10 timmar så är man ganska trött och seg, men jag vet skillnaden. kolla min edit, och säg då om jag har fel eller inte.
jag skulle ha skrivit riktning istället, men det ordet ploppade inte upp i huvudet just då..
en till grej. chefen menade just riktning av skinkorna, att rikta dem för att förminska vibrationer. han sa att han inte kör på över 0,023mm skillnad mellan vänster och höger skinka, och ju mindre skillnaden är, desto mindre vibrationer.Senast redigerat av hyperperry den 2012-06-29 klockan 18:17.
jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-06-29, 18:25 #47
hyperperry: Har sett alldeles för många tråkiga inlägg från dig. Uppkäftig, irriterad attityd mot ett flertal medlemmar här på forumet.
Om du inte har tillräckligt med lugn i kroppen för att klara av att diskutera på ett sansat sätt tycker jag du ska sluta med det du gör.
Jag låser här..