1. #1

    Inköp av ny cylinder. Hjälp uppskattas

    Min cylinder skar och jag har nu dessa val:

    http://twostroke.se/product.asp?product=13188

    http://twostroke.se/product.asp?product=26463

    http://twostroke.se/product.asp?product=14379

    http://twostroke.se/product.asp?product=13191

    Jag använder:
    Avgasrör: Leovince ZX
    Förgasare: 17.5mm med passande insug
    Membran: Orginal
    Koppling: Har för mig metrakit eller polini
    Vevparti: Harr för mig att det är Motoforce Racing 10mm för 900kr så det är väl inte det starkaste

    Vill ha en cylinder som veven jag har klarar av och cylindern ska va stryktålig men samtidigt leverera effekt.

    Cylindern jag köper kommer att gatuköras.

    Tacksam för hjälp

  2. #2
    http://twostroke.se/product.asp?product=26463

    Eller streetrace, Sport pron är något lågvarvigare.

  3. #3
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    http://twostroke.se/product.asp?product=26463

    Eller streetrace, Sport pron är något lågvarvigare.
    Sport Pron är inte lågvarvigare än Streetracen.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    http://twostroke.se/product.asp?product=26463

    Eller streetrace, Sport pron är något lågvarvigare.
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Sport Pron är inte lågvarvigare än Streetracen.
    Vad varvar sport pro:n? Hur är effekten i den jämnfört med http://twostroke.se/product.asp?product=10306 som jag hade förr?

  5. #5
    vet ej varv, hade gamla sport pron på min neos med org vev, det höll i dom 200mil jag ägde den. Sport pro är lite vassare och liite högvarvigare än polini tror jag. Men din vev klarar sport pro helt klart


    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Sport Pron är inte lågvarvigare än Streetracen.

    Aha, fått för mig det bara.

    Men hans vev och setup klarar av alla hans cylindrar han visat, det är det han undra så

  6. #6
    Är inte 100% säker,

    http://twostroke.se/product.asp?product=26463

    Annars

    http://twostroke.se/product.asp?product=26466

    Men nån annan får säga då jag inte är helt säker.



    Edit: Varför kommer den här uppe?

    Svarade på posten nedanför denna.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    vet ej varv, hade gamla sport pron på min neos med org vev, det höll i dom 200mil jag ägde den. Sport pro är lite vassare och liite högvarvigare än polini tror jag. Men din vev klarar sport pro helt klart





    Aha, fått för mig det bara.

    Men hans vev och setup klarar av alla hans cylindrar han visat, det är det han undra så

    Okej eftersom att min setup klarar av alla de cylindrarna så undrar jag då, vilken cylinder får jag ut mest effekt av? Finns det någon annan cylinder annars som är vassare än de jag har visat som moppen klarar av?

    Tack för snabbt svar

  8. #8
    Antar att du har aerox med?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    Är inte 100% säker,

    http://twostroke.se/product.asp?product=26463

    Annars

    http://twostroke.se/product.asp?product=26466

    Men nån annan får säga då jag inte är helt säker.



    Edit: Varför kommer den här uppe?

    Svarade på posten nedanför denna.

    Okej tack så mycket

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    Antar att du har aerox med?
    Ja, det är Aerox

  11. #11
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Ta Sport Pron, mycket effekt för pengarna.
    Racingen är inget du bör skaffa om du inte tänker byta vevparti.

  12. #12

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Jag har sport pron på min aerox och den går utavhelvete! Som arvidzon sa så är det mycket effekt för pengarna.
    Dock så lirade jag med original vevlagrerna och dem höll ca 30 mil

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Ta Sport Pron, mycket effekt för pengarna.
    Racingen är inget du bör skaffa om du inte tänker byta vevparti.
    Okej, tack för svaret

    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Jag har sport pron på min aerox och den går utavhelvete! Som arvidzon sa så är det mycket effekt för pengarna.
    Dock så lirade jag med original vevlagrerna och dem höll ca 30 mil
    Hade du högvarvigt rör på när de gick sönder? Eftersom att mitt rör är lågvarvigt borde det väl inte vara några problem?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Robiin937 Visa inlägg

    Hade du högvarvigt rör på när de gick sönder? Eftersom att mitt rör är lågvarvigt borde det väl inte vara några problem?

    Som sagt, jag hade den på min neos med org vev och lager. Den hade gått över 1000mil och det höll. Hade ett lågvarvigt rör.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    Som sagt, jag hade den på min neos med org vev och lager. Den hade gått över 1000mil och det höll. Hade ett lågvarvigt rör.
    Låter bra men antar att du vet hur det är. Man vill kolla runt och höra olika åsikter

  16. #16

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Jepp, kör med c16 och det är ett högvarvigt rör

  17. #17
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Robiin937 Visa inlägg
    Låter bra men antar att du vet hur det är. Man vill kolla runt och höra olika åsikter
    Sen hur länge lagrena håller har ju också med hur förra ägaren har svinat runt.
    Har den varit välskött och servad ska det inte vara några problem med högre varv.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Robiin937 Visa inlägg
    lagerna byttes samtidigt som veven till nya orginal har jag för mig.

    Jo vore inte så stor mening att klyva om man inte byter lagren? :p

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Jepp, kör med c16 och det är ett högvarvigt rör
    Då är de stor skillnad på våra rör

    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Sen hur länge lagrena håller har ju också med hur förra ägaren har svinat runt.
    Har den varit välskött och servad ska det inte vara några problem med högre varv.
    Jo det är klart, den har använts som stuntmoppe innan vet jag iallafall och lagerna byttes samtidigt som veven till nya orginal har jag för mig.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    Jo vore inte så stor mening att klyva om man inte byter lagren? :p
    Skulle det varit jag som gjorde jobbet hade jag bytt lager också men det finns många som skiter i det också

    Skulle du/ngn kunna rekommendera passande vikter till den här "setupen"? Den varvade för mkt redan innan med de gamla. Jag vet att jag har låga vikter men jag vet inte vikten på dom

  21. #21
    Köp viktsett från stage 6 med 12x15 storlek på 3.5-5.5 eller vilka vikter som är i setet!

    Edit: http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1220 Högre än 4.5 lär du inte behöva.

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    Köp viktsett från stage 6 med 12x15 storlek på 3.5-5.5 eller vilka vikter som är i setet!

    Edit: http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1220 Högre än 4.5 lär du inte behöva.
    Ja okej för jag är ute efter lite mer toppfart. Är inte så insatt i scooter alls så df dessa frågor. Tack för svaret

  23. #23
    Om du vill vara säker kan du även köpa 5g löst.

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    Om du vill vara säker kan du även köpa 5g löst.
    Ja de kan man göra, är vikter universala?

  25. #25
    Finns olika storlekar på dom, alltså mått inte tyngd. Om du har org variator ska du ha 15x12 som jag nämnt och det är även viktesetet på.

    Köp http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=3739 X2 st då det är bara 3 st i en förpackning.

    Sen http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1220

    Så har du 3.0, 3.5, 4.0, 4.5 och 5.0.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in