Reg.datum
    Apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Yes! Sanningen är att jag kör ca 8 mil varje dag till jobbet..
    Köp dig en redig sjuförti och bli volvo raggare. Då är det i princip bara bensinen som kostar.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Reg.datum
    Jul 2010
    Jahopp, då tankade man fulltank för 3e gången på mindre än 1 vecka.. Frågan är hur detta slutar. Visserligen ganska liten tank, blir runt 700 kr per tankning. Detta var ingen bra bil för mig, som man dessutom får pendla med 7 mil om dan. med lite snabb räkning blir det 8400kr i bensinpengar i månaden. På ett år blir det 100 880 tusen kronor. Bara bensinen kostar mer än hälften än vad jag tjänar i månaden, sen försäkring på 1000 kr med.
    Känner fan att detta kommer inte funka. Jag visste att dem drack mycket, men fan inte 1.8L milen. Detta är blandat med pådragningar osv, hur lugnt man än kör verkar man inte kunna ligga under litern..
    Tror inte denna bilen blir kvar länge tyvärr.

Var ett jävla drag i hbg ikväll iallafall. Parkerade bilen, så kommer de fram 2 snubbar o går o kollar runt bilen. min tanke var att så snygg är den inte. Då visade det sig vara förr förra ägaren. Jävla rövjävel jag köpte bilen av, han köpte bilen i september för att sedan ha den som vinterbil. Han har även lyckats fejka serviceboken med kamremen. Den skulle vara bytt i mitten av 2011 enligt boken. När den förrförra ägaren såg dedär sa han : då ägde jag bilen, och jag bytte ingen kamrem.
    Så denna snubben jag köpte bilen av har alltid lyckats fejka i boken.
    Killen jag köpte bilen av var 32 år gammal och såg ut att vara seriös, både i utseendet och hur han var som person av vad jag uppfattade det hela som.

Gnistan ligger inte på topp nu!
    Jag beklagar. Att köpa begagnad bil är alltid mer eller mindre en chansning tyvärr.
    Min gamla WRX -01 drog minst lika mycket. Kommer själv ihåg att jag trodde de var något fel på den. Även fall jag kärringkörde runt utan att turbon fick jobba så drog den galet mycket.
    Den bilen fick jag ha i några månader innan motorn rasade. Kände mig redan då rätt trött på den av olika anledningar så bestämde mig för att sälja den som den stod. Det blev ett par väldigt dyra månader..
    Gick tillbaks till tyska kärror igen efter det, passar mig bättre

Jahopp, då tankade man fulltank för 3e gången på mindre än 1 vecka.. Frågan är hur detta slutar. Visserligen ganska liten tank, blir runt 700 kr per tankning. Detta var ingen bra bil för mig, som man dessutom får pendla med 7 mil om dan. med lite snabb räkning blir det 8400kr i bensinpengar i månaden. På ett år blir det 100 880 tusen kronor. Bara bensinen kostar mer än hälften än vad jag tjänar i månaden, sen försäkring på 1000 kr med.
    Känner fan att detta kommer inte funka. Jag visste att dem drack mycket, men fan inte 1.8L milen. Detta är blandat med pådragningar osv, hur lugnt man än kör verkar man inte kunna ligga under litern..
    Tror inte denna bilen blir kvar länge tyvärr.

Var ett jävla drag i hbg ikväll iallafall. Parkerade bilen, så kommer de fram 2 snubbar o går o kollar runt bilen. min tanke var att så snygg är den inte. Då visade det sig vara förr förra ägaren. Jävla rövjävel jag köpte bilen av, han köpte bilen i september för att sedan ha den som vinterbil. Han har även lyckats fejka serviceboken med kamremen. Den skulle vara bytt i mitten av 2011 enligt boken. När den förrförra ägaren såg dedär sa han : då ägde jag bilen, och jag bytte ingen kamrem.
    Så denna snubben jag köpte bilen av har alltid lyckats fejka i boken.
    Killen jag köpte bilen av var 32 år gammal och såg ut att vara seriös, både i utseendet och hur han var som person av vad jag uppfattade det hela som.

Gnistan ligger inte på topp nu!
    Tråkigt att höra. Suget går till botten direkt när man får reda på sånt där..

Ser min gamla 'pärla' i stort sett varje dag glida omkring på stan, ångrar att man sålde den :/
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Här ska centrumvändas plåtfälgar
    Liten 'Jig' som snickrats ihop.

EDIT; Borde få något diplom för all dubbelpost jag gör
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-08-06 klockan 18:02.
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Reg.datum
    Mar 2008
    Det är ju det.. Ja dem drar otroligt mycket. När man säger till folk att den drar 2 liter milen skrattar dom och säger det är något fel på den, grejen är att dem drar såpass Blev dock förvånad att den drar över litern när man kärringkör. Jaså? Fyfan vad tråkigt! Har 01an ställbara diffar? Kommer förmodligen ha en subaru i framtiden igen då jag gillar dom skrapt, först jag inte behöver köra så satans mkt. Blir ju oljebyten osv hela tiden när man rullar så många mil i veckan. Men isåfall får det bli en med ställbara diffar..

Tråkigt att höra. Suget går till botten direkt när man får reda på sånt där..

Ser min gamla 'pärla' i stort sett varje dag glida omkring på stan, ångrar att man sålde den :/
    mhm..!

Jaså, det kan inte heller vara kul.. Stör mig att han som sålde v40n blev av med den på 4 dagar typ, den låg ute för 27k..

Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Köp dig en redig sjuförti och bli volvo raggare. Då är det i princip bara bensinen som kostar.
    haha ja, men 740 är inget som faller mig i smaken..

Här svetsas dä

Bonnigt delux? Ska sänkas lite mer, sen på med 45 profil på plåtfälgarna

Reg.datum
    Jul 2010
    Det är ju det.. Ja dem drar otroligt mycket. När man säger till folk att den drar 2 liter milen skrattar dom och säger det är något fel på den, grejen är att dem drar såpass Blev dock förvånad att den drar över litern när man kärringkör. Jaså? Fyfan vad tråkigt! Har 01an ställbara diffar? Kommer förmodligen ha en subaru i framtiden igen då jag gillar dom skrapt, först jag inte behöver köra så satans mkt. Blir ju oljebyten osv hela tiden när man rullar så många mil i veckan. Men isåfall får det bli en med ställbara diffar..
    Inga ställbara diffar på den. Kom först på 05'ans STI om jag inte minns fel. Dock var fyrhjulsdriften riktigt awesome ändå! Fick några snödagar med WRXen som tur var och jävlar vad jag älska den. Greppa som fan med härlig balans som gav en stort självförtroende, man blev snabbt en Solberg JR bakom ratten

Enda stora fördelen Evo har mot Sti är att den är snäppet vassare på bana. När en STI släpper och börjar understyra så klämrar sig Evon fast.

Vettefan om ni kan se klippet eller om ni måste vara vän med mig på fejjan men det är ett klipp från i vintras när jag lekte lite på en parkering med WRXen. Första dagen på snö så det lektes endel!
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
    Senast redigerat av kocke den 2012-08-06 klockan 21:23.

Det ska va atos med sporluft!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Reg.datum
    Mar 2008
    Okey Såg att de var ställbara på nån nyare så tänkte om du med hade det på din, då det skiljer sig ganska mycket från min och din. Fyrhjulsdrifen är grym, vilka starter man kan göra. Jag har dock aldrig upplevt den i snö så ska väl inte säga för mkt, men kan tro att det är kul. Solberg blir man väl direkt när man hoppar in i subarun?

Okej, JAG hade hellre tagit imprezan alla dagar i veckan, boxermotorn är fan kärlek. (när man inte ska mecka)

Får ta en kik, är vän med dig på facebook haha

Lite dåliga bilder såg jag när den kom upp på blocket..

http://www.blocket.se/halland/Subaru....htm?ca=20&w=1

Egentligen har den 236hk, men vafan de behöver man inte säga
    Senast redigerat av BlasterGurra^ den 2012-08-06 klockan 21:55.

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    har också 15 tum centrumvänt fick dom av min kusin
    '
    Fint dä

Någon som vet hur man luftar kylsystemet på en Ford Sierra dohc?

Börjar ta sig

Sopslut bil
    Lilla rutan i bak ska få sig en omgång med solfilmen sen någon dag. Lik så rutorna i framdörrarna

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    fyfan va stygg! saltvatten o spruta på skärmarna så ska du se på faaaan
    Lika stygg som dig :* <3. Jo. Sprutar på varje natt när jag kommer hem hehe.

Är det inte automatluftning i locket? Eller någon luftskruv i toppen på kylaren? fyll på, stäng locket. Starta bilen, öppna locket och tryck på alla kylslangar. Då får man ut den mesta luften.

Fan vad många som har hört av sig med byte.

Saab 93 1.8t-03
    Corrado g60- 92
    Golf g60- 91
    audi a4 tdi- 97
    Saab 95 2,3t-04
    Honda civic v-tec vti-98
    Volvo 850r- 95

Inget som lockar jättemycket..

Dock ingen som velat köpa den för pengar, endast nån som frågade om den kunde exporteras till norge..
    Okej tack får ut å kolla på att sen

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    320 dricker ju typ som en 325 eller 328 så

edit: vet ni vad mk1an kostar i helförsäkring om året på mig? (21år)
    2.1k OM ÅRET
    Fan va billigt

Själv betalar man 4500 för halv på 240in, riktigt ovärt!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in