Unhappy Trasig förgasare eller tjuvluft? Döm själva, video o bild på tändstift..

Hej. Detta är en Peugeot XPS -05 föresten.
    Kolla på videon så kan ni se när jag sprayar och hur motorn sänks i varv då när jag sprayar höger sida om cylindern och under förgasaren:

Och så här ser tändstiftet ut efter lite varmkörning (kanske ser blöt ut men den var torr), vänligen lämna en kommentar om det ifall ni vet hur den ska se ut:

Själv tror jag inte att den drar tjuvluft utan att förgasaren är trasig.

Eftersom att moppen hade så väldigt låg tomgång innan detta felet och när jag skruvade ut tomgångs skruven hände det inget det ända som hände då var att om jag gasade och sedan släppte gasen så rusa den iväg som den gör nu ungefär.

Är i desperat behov av hjälp har spenderat varje timme av min dag att försöka hitta felet men utan framgång så snälla någon HJÄLP

Update.
    Gick ut för att testa starta moppen (startade den sist igår) och nu ville den inte ens starta, gav inga tecken på liv alls! Den ända sättet var att spruta startgas via luftintaget och då varva den ur i några sekunder sen slockna och var omöjlig att starta igen.
    Så vad kan felet vara? Väldigt mysko.

Föresten vad är det för två små pinnar jag håller i handen? De ramlade ut när jag tog loss kopplingskåpan för första gången men kan banne mig inte hitta var de satt?!

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    några kanter på pinnarna?

Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    några kanter på pinnarna?
    Runda som pinnar :-)

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    kan checka igenom min kluvna motor imorn å se om jag skulle hitta något ställe. me dem där.

Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    kan checka igenom min kluvna motor imorn å se om jag skulle hitta något ställe. me dem där.
    Ok skulle vara bussigt. Ska beställa cylinderfots- och topplockspackning imorn, tycker du det finns ngt mer jag ska beställa? Har silikon packning på tub och kemisk metall.

Föresten, kolla kopplingskåpan i så fall, jag läste någonstans att de kanske ska sitta i mitten av tryckplattan där muttern sitter fastskruvad.

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    annars kan det ju vara pinnen som är där inne bakom kulan, fast de har klyvit den

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in