Sidan 66 av 73 Första ... 16566465666768 ... Sista
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    yes dom ahr längre livslängd ja , men underhållsfria, nja. du måste iaf smörja den.
    du kan ju tänka på att sprayen smörjer kuggarna också så dom inte slits så snabbt.
    nej det måste man inte, fettet stannar somsagt kvar inne i rullarna, det är det o-ringarna är till för. 2000kr för kedja och drev 1 gång om året är värt att kosta på, det är slitagedelar. och bakdrevet slits ju ut snabbare än kedja, och man köper ju alltid kedja och drev samtidigt.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    ursäkta dubbelposten

men ja tycker de är lite lustigt att många är experter på allt dom gör och ingen vill ta något som helst råd av någon. Alla är så förbannat envisa.

de är lite synd för de blir en sån tråkig stämning. liksom vad bevisas med att någon bara slår ifrån sig andras råd?

sen dedär med vissa märken är bra och andra är skit är ju bara löjligt, varför inte ba låta folk ha sin hojj utan att någon ska komma o säga att den är skit, den ba rasar osv.

det går utför med dehär forumet och hela nöjet med att logga in här försvinner.
    antar att du syftar på mig, men jag har mina teorier och du har dina. jag gör på det sättet jag tycker är bäst och du gör på det sättet du tycker är bäst, så simpelt är det. jag har haft ett antal hojar och flera av dom har jag kört o-ringskedja, och har aldrig underhållt dem mer än att tvätta dem med trädgårdsslangen. det är somsagt inte min kedja som slits ut först, det är drevet bak. eftersom det är alu så viker sig kuggarna efter ett tag och det är ingenting smörjning kan påverka. när kuggarna är slut(även fast kedjan INTE är slut) så byter jag drev, och då passar man på att byta kedja samtidigt, för annars är de nya dreven slut lika snabbt igen.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    nepp ja syftar på hela mentaliteten i den här tråden och i alla andra trådar.

allas teorier är så olika men alla är rätt och ingen vill erkänna att dom har fel.

haha ni kanske tror att ja är en hycklare då ja är väl den mest hatade på detta forum men ja anser att alla har bidragit.
    jag hatar dig absolut inte, tycker det är kul att folk har olika teorier. men som sagt, min teori tycker jag fungerar ypperligt och jag nöjer mig med det. 5st flaskor kedjespray om året är samma kostnad som nya drev och ny kedja, och jag tror ändå inte att kedjespray hjälper så mycket att en kedja blir och räcka flera år.end of discussion.

Postar en bild på hondan, riktigt nöjd med den!
    Stor skillnad mellan den och kawan!
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

Klart man smörjer kedjan efter varje körning/tvätt? :S

Jag är iof noob och har aldrig skött mekandet osv själv, men det har iaf varit en självklarhet under alla mina år. Kolla luftfilter och smörjakedja efter varje körning/tvätt

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Klart man smörjer kedjan efter varje körning/tvätt? :S

Jag är iof noob och har aldrig skött mekandet osv själv, men det har iaf varit en självklarhet under alla mina år. Kolla luftfilter och smörjakedja efter varje körning/tvätt
    Någon som vet vad han pratar om som har varit med länge i branschen.. perry har hållt på med cross i typ 3 månader? Lägg av nu, kolla luftfilter och smörj din jävla kedja ska du se att de håller längre
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Täby idag, vilket jävla lerhål. Finns det ingen bana som inte består av 100% 50cm djup lera???

Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Täby idag, vilket jävla lerhål. Finns det ingen bana som inte består av 100% 50cm djup lera???
    Den här tiden på året kan det nog vara bra att åka på en bana som Uringe eller Arlanda om du är ute efter en bana som inte är lite skitig

Var det åkbart? Bild kanske? Funderar på att dra dit imorgon...
    Yellowfail

Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Tyvärr ingen bild, riktigt lerigt och slirigt, vattenhål runt hela banan, likaså spårigt som bara den. Min polare fick bada i vattenhålet b.la. Hade jag vart du hade jag tagit Järva eller någon annan

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Var också där, tror jag såg er Ja fyfan de va riktigt grisigt idag.. Lite synd och jävligt svårkört!

Klart åkbart om du har bättre däck än jag, fyfan va man sladdade runt idag me halvkassa däck!

Tyvärr ingen bild, riktigt lerigt och slirigt, vattenhål runt hela banan, likaså spårigt som bara den. Min polare fick bada i vattenhålet b.la. Hade jag vart du hade jag tagit Järva eller någon annan
    Såg att han hade lera över hela huvudet, haha!

Tyvärr så har järva stängt söndagar... Gillar ju också täby! Banan fixades väl också för nån vecka sedan? Blir nog där ändå... Brukar inte vara så fasansfullt mycket folk heller..
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Klart åkbart om du har bättre däck än jag, fyfan va man sladdade runt idag me halvkassa däck!
    hehe, bra däck sitter på maskin! Leker nog där imorgon
    Yellowfail

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Tyvärr så har järva stängt söndagar... Gillar ju också täby! Banan fixades väl också för nån vecka sedan? Blir nog där ändå... Brukar inte vara så fasansfullt mycket folk heller..

hehe, bra däck sitter på maskin! Leker nog där imorgon
    Jo det var arbetsdag förrförra helgen men har ju varit 4-5 träningar efter det samt regn i princip varje dag sen arbetsdagen!
    Dock var det hyfsat mycket folk igår, c:a 15-20 stora hojar

Jo det var arbetsdag förrförra helgen men har ju varit 4-5 träningar efter det samt regn i princip varje dag sen arbetsdagen!
    Dock var det hyfsat mycket folk igår, c:a 15-20 stora hojar
    Fan att åsätra stängt för vintern, täby är ju verkligen keff

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Fan att åsätra stängt för vintern, täby är ju verkligen keff
    Så jävla blött och kladdigt.. Ingen åkte ju särskilt snabbt igår

Banan var nog lite finare idag, filmade lite...

Ny hoj dessutom, kändes helrätt!
    Yellowfail

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Någon som vet vad han pratar om som har varit med länge i branschen.. perry har hållt på med cross i typ 3 månader? Lägg av nu, kolla luftfilter och smörj din jävla kedja ska du se att de håller längre
    3 månader? hahaha skojar du med mig. jag hade en kx 250 innan ktm'en. innan det hade jag en cr 125 -99. haft 2st yz80 när jag var yngre. äger även en skuren gammal cr 125 nu. ägde min första hoj när jag var 7 år. hur länge har du åkt filip?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    3 månader? hahaha skojar du med mig. jag hade en kx 250 innan ktm'en. innan det hade jag en cr 125 -99. haft 2st yz80 när jag var yngre. äger även en skuren gammal cr 125 nu. ägde min första hoj när jag var 7 år. hur länge har du åkt filip?
    Lite över ett år och en far som åkt cross i princip hela sitt liv

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Lite över ett år och en far som åkt cross i princip hela sitt liv
    syftar mest på hur mycket du åkt och inte hur länge du ägt en hoj. jag kan säga att jag åkt rätt mycket cross i mitt liv.
    liksom du kan ju inte åkt hoj mer än 20 timmar i ditt liv.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    syftar mest på hur mycket du åkt och inte hur länge du ägt en hoj. jag kan säga att jag åkt rätt mycket cross i mitt liv.
    liksom du kan ju inte åkt hoj mer än 20 timmar i ditt liv.
    Vad vet du om hur många timmar jag åkt? Bara för att min hoj är trasig betyder inte det betyda att jag inte åker en annan hoj? Jag har kört pappas hoj ändå sen i maj och de ä bara de runt 30 timmar osv.
    Men vad har antal timmar körda med om man ska smörja kedjan eller inte? Pappa har meckat hoj sen han var 15 år och är idag 46 Jag lyssnar på hans råd när det gäller service av cross, inte ditt :p

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Vad vet du om hur många timmar jag åkt? Bara för att min hoj är trasig betyder inte det betyda att jag inte åker en annan hoj? Jag har kört pappas hoj ändå sen i maj och de ä bara de runt 30 timmar osv.
    Men vad har antal timmar körda med om man ska smörja kedjan eller inte? Pappa har meckat hoj sen han var 15 år och är idag 46 Jag lyssnar på hans råd när det gäller service av cross, inte ditt :p
    det var ju faktiskt du som började snacka om att jag hållt på med cross i 3 månader fast det snarare 10 år. du säger ju emot dig själv, du påstår ju att man inte ska lyssna på mig för jag bara hållt på med cross i typ 3 månader, vilket också var fel. lärde han dig att alla ktm-hojar är skit och att ramarna går av också eller? haha

Filip kan du inte lägga upp något kort på dig, och något på din/dina crossar så man vet vem du är och kan hälsa om jag ser dig på banan?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Filip kan du inte lägga upp något kort på dig, och något på din/dina crossar så man vet vem du är och kan hälsa om jag ser dig på banan?
    Jomen visst!

Hojen jag kör nu:

Dock helt andra kåpor nu, har ingen bild på hur den ser ut nu, org. gröna kylarvingar med org. dekaler de står kawasaki på och vita skabbiga bakkåpor

Jomen visst!

Hojen jag kör nu:

Dock helt andra kåpor nu, har ingen bild på hur den ser ut nu, org. gröna kylarvingar med org. dekaler de står kawasaki på och vita skabbiga bakkåpor
    Hur ser du ut då?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Hur ser du ut då?
    Kort med svartgulvita Scottkläder och svart foxhjälm, har inga bilder på mig själv
    Har jag inte fel så hade du gulblå eller gulvita Axo kläder i lördags?

Kort med svartgulvita Scottkläder och svart foxhjälm, har inga bilder på mig själv
    Har jag inte fel så hade du gulblå eller gulvita Axo kläder i lördags?
    Haha facebook då?

Jo precis! Körde la dessa precis som sist https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...44585664_o.jpg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in