Aerox "hoppar" när man burnar...

Tjenare!
    När jag burnar med min aerox så studsar den på marken
    Någon som vet vad felet kan vara?

Mvh Ruben

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    få in rätt teknik/trimma mer

Pumpa däcken mer
    En svensk tiger!

Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    få in rätt teknik/trimma mer
    Min hoppar oavsett om jag har effektrör eller full s6r setup. Sen har jag testat alla möjliga vinklar, hålla upp bakänden, stå emot väggar, ligga med hojjen osv, men går inte ändå. Fattar inte varför det inte går med min när det går med många andras.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Reg.datum
    Mar 2006
    Dämparen trycker ihop sig, om du trycker ner bakhjulet i backen så funkar det. Om du har effekten detvillsäga.

Den teorin kan nog stämma ja, eftersom min bakdämpare är mer eller mindre slut.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Detta kan nog oxå stämma tack guys...
    Men jag har en "stunt" dämpare som man kan trycka luft i ska man göra den hårdare då eller?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    För mjuk bakdämpare. Hjulstuds beror på mjuk upphängning, antingen via bussningar eller stag.

Skulle du haft stel bakdämp hade du knappt upplevt detta.
    maybe too much traction? kan ju också vara det att han har för mkt fäste / mjukt gummi på däcken han kör med. kan lova att du inte upplever detta om du burnar på sandlagd asfalt och då kan du ha hur mjuk dämpare som helst. det brukar oftast vara att man har för mycket fäste på bakdäcket...faktiskt.

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nej, utan för mjuk bakdämpare. På sand blir det mindre friktion vilket även gör att det inte sätts press på bakdämparen.

På min kines kör jag med steldämp och där kan jag hålla imot hojen enbart med benen och får NOLL studs. Så att det är för mycket fäste har ingen betydelse för då skulle det även inte bli studs. Inom "bilvärlden" åtgärdar man hjulstuds med att stummontera fram/bakvagn så gott det går med bussningar vilket hjälper.

Nackdelen med att åka stumt på moppe är försämrad väghållning i det stora hela, men bra för lek. Man kan ta en originalmoppe och stelmontera bakdelen och få det att fungera utmärkt. Tänk på VAD som får hjulet att studsa och vad som håller i blocket så blir det hela rätt logiskt.
    Mjoo, kanske upphängningen och dämpen tillsammans...
    Lösning på detta?

men jag har en dämpare som det snackas om i stunt tråden. Tror man kan pumpa in luft i den?

motoforce R6 dämparn har jag.
    Om man söker på den på google.se/bilder så får man upp den. sen saken som sticker ut där, kan man höja/sänka trycket i dämparen?

motoforce R6 dämparn har jag.
    Om man söker på den på google.se/bilder så får man upp den. sen saken som sticker ut där, kan man höja/sänka trycket i dämparen?

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Min hoppar oavsett om jag har effektrör eller full s6r setup. Sen har jag testat alla möjliga vinklar, hålla upp bakänden, stå emot väggar, ligga med hojjen osv, men går inte ändå. Fattar inte varför det inte går med min när det går med många andras.
    min slutar hoppa när däcket blir överhettat typ, men när jag ska köra rullandes så hoppas den lite när där itne är temperatur i däcketxD nu kör ja iof hyper men endå..xD

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Lika med Dracen, om man inte sätter sig någon sekund på sadeln så står den bara och hoppar!
    min ciao funkar perfekt, steldämp bak

ryker dock inte mkt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Lika med Dracen, om man inte sätter sig någon sekund på sadeln så står den bara och hoppar!
    Det för att dämparen behöver tryck då den annars komprimerar och fjädrar tillbaka vilket ger studs.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Nytt däck, har testat gjort de än längre stund, händer inget alls.
    samma här
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

För bra grepp på däcket kan de va

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in