Sidan 25 av 400 Första ... 1523242526273575125 ... Sista
  1. #721
    passande pris på en 16v golf MK2? som har gått runt 15k mil
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  2. #722
    Citat Ursprungligen postat av mrdeath666 Visa inlägg
    passande pris på en 16v golf MK2? som har gått runt 15k mil
    Är den rostfri och original/omeckad så skulle jag lätt betalat 30k för en.
    Men jag antar att de inte är i det skicket.

    Kolla vad dom ligger på för pris på Blocket i liknande skick.

  3. #723
    Citat Ursprungligen postat av mrdeath666 Visa inlägg
    passande pris på en 16v golf MK2? som har gått runt 15k mil
    0-250.000 kr

    På ett ungefär.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  4. #724
    Det är inte kärnfysik direkt. Ta ut motor och växellåda ihop (betydligt smidigare). Plocka med kabelhärvan samt styrboxen som sitter på bilens högra sida, bakom handskfacket. Montera i omvänd ordning.

    Skaffa skarvrör istället för katalysatorn och behåll lambdafästerna, flytta sedan över 325-röret helt och hållet. Kabelhärvan passar rakt i originalkontakten. Om du har en komplett 325 plockar du med växellåda samt kardan och bakvagn.

    325 har skivbromsar samt stora diffen med lite tyngre utväxling medans 320 har lilla diffen samt trumbromsar. På 320 sitter det en låda vid namn Getrag 240 medans 325 har en som heter Getrag 260. Skillnaden mellan dem är utväxlingen samt att 260-lådan är längre (men har i gengäld kortare kardan). Har du en komplett 325 är det likabra att byta ut allt till 325-spec.

    Så, listan:

    Kabelhärvan till 325-motorn (sitter i en ensam kontakt in mot bilen) pkus styrbox bakom instrumentpanel
    Motor till 325 med kylare och ALLA kringtillbehör
    Växellåda till 325
    Kardan samt stödlager till 325
    Frambromsar (dessa är ventilerade) samt främre fjäderben (de är grövre)
    Bakvagn med skivbromsar samt ledningar samt diff
    Bromscylinder (ev byter man hela servon)
    Avgassystem till 325 med bortplockad kat MEN med lambdafästen kvar, ska bara finnas en sond

    Då har du fått med det mesta samt har en förändrad bil med bättre väghållning och klart bättre karaktär.

  5. #725

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    57
    Finns det några vanliga fel på 850 T5-R?

  6. #726
    Citat Ursprungligen postat av André Visa inlägg
    Finns det några vanliga fel på 850 T5-R?
    Motorras

  7. #727

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Motorras
    Och håll koll runt Bränslerailen, dem har en jävla förmåga att börja brinna i motorrummet.

  8. #728
    haha, den tyckte ja var klockren

    Och håll koll runt Bränslerailen, dem har en jävla förmåga att börja brinna i motorrummet.
    aa sen är väl styrleder, krängningshämnare ett fel som påpekas ofta, även på vanliga 850-s/v70

  9. #729
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    haha, den tyckte ja var klockren
    Har haft många kompisar, och vet mycket annat folk som har rasat sina penisförlängare

    Vet inte precis vad felen är, men det brukar sluta med motorras.

  10. #730
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av André Visa inlägg
    Finns det några vanliga fel på 850 T5-R?
    Att packboxen mellan motor och låda går sönder är vanligt på alla 850. Så kolla efter oljepölar. Lyssna efter lagerknack och ventiltick. Lyssna i framvagnen när du svänger, då dessa blir ofta hårt körda.

    Annars är dom väldigt driftsäkra och roliga att köra Kolla så boken är stämplad också.

    Mvh

  11. #731
    Citat Ursprungligen postat av MartIN^ Visa inlägg
    Låter grymt bra.. har hittat ett par 525or faktiskt.. fast vet inte om man ska satsa på en 525a eller en 520..

    har hittat denna:

    som en polare säljer för 8k. gått 25k mil och har fått en enda tvåa och den är nedre kulbullt höger fram så känns inte så svårt att fixa..

    aja jag får se ska invänta lön sen blir det köp.. får se vad som finns då
    det är ju dubbla länkarmar så ena har väll gått ja inte direkt svårt att byta man gör de lätt själv 8 e rätt bra pris för en E34 525. den e ju dock inte besiktigad men byt bara det som behövs å kör in den! kan även berätta om att en 520 är faktiskt riktigt snål. den dricker inte mykcet alls om man ligger å kör med den. 525 e med rätt snål men efterssom den har mycket mer effekt så räcker det att man petar på gasen för att den ska börja dra runt 1-1.2l/mil. som sagt en 520 är rätt så slö.. så ifall du vill ha en bra billig bil så ta en 520! men kan lova dig att en 525:a är 100ggr roligare att köra iallafall om den har M50 motorn.(som förövrigt kom 91)
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  12. #732
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är inte kärnfysik direkt. Ta ut motor och växellåda ihop (betydligt smidigare). Plocka med kabelhärvan samt styrboxen som sitter på bilens högra sida, bakom handskfacket. Montera i omvänd ordning.

    Skaffa skarvrör istället för katalysatorn och behåll lambdafästerna, flytta sedan över 325-röret helt och hållet. Kabelhärvan passar rakt i originalkontakten. Om du har en komplett 325 plockar du med växellåda samt kardan och bakvagn.

    325 har skivbromsar samt stora diffen med lite tyngre utväxling medans 320 har lilla diffen samt trumbromsar. På 320 sitter det en låda vid namn Getrag 240 medans 325 har en som heter Getrag 260. Skillnaden mellan dem är utväxlingen samt att 260-lådan är längre (men har i gengäld kortare kardan). Har du en komplett 325 är det likabra att byta ut allt till 325-spec.

    Så, listan:

    Kabelhärvan till 325-motorn (sitter i en ensam kontakt in mot bilen) pkus styrbox bakom instrumentpanel
    Motor till 325 med kylare och ALLA kringtillbehör
    Växellåda till 325
    Kardan samt stödlager till 325
    Frambromsar (dessa är ventilerade) samt främre fjäderben (de är grövre)
    Bakvagn med skivbromsar samt ledningar samt diff
    Bromscylinder (ev byter man hela servon)
    Avgassystem till 325 med bortplockad kat MEN med lambdafästen kvar, ska bara finnas en sond

    Då har du fått med det mesta samt har en förändrad bil med bättre väghållning och klart bättre karaktär.
    läste på de lite igår och fick som sagt fram att 325 har stora diffen och 320 har lilla diffen , samt ett lättare svänghjul, kommer ha 320 diff och 320 svänghjul till en början men kommer köpa annan diff när jag hittar en vettig. men de ska gå med 320 diff hörde jag. växellådan till 325 kommer användas och skivbromsar bak ska jag ha på den med , har redan en bakaxel från en 318 touring med skivor bak , är de samma eller ska jag ta den från 235an istället ?

    kardan kommer jag ta från 325 , fram vagnen fanns de inte så mycke kvar av på den bilen jag köppte , dämparna fans kvar men var isärplockade, blir nog nya senare såfall istället, vet inte hur komplett avgassystemet är på bilen osv då jag inte kolla helt 100 på den, men iallafall så fans grenrör och en bit till vad jag såg ( la mig inte under bilen och kolla )

    men nu ska jag iväg och kolla om bilen har kommit mer bergaren än , de tror jag iallafall

  13. #733
    Hallå grabbar! Serious talk nu!

    Fått två intressanta bytesförslag till mina fälgar.

    Den första killen bor i Landskrona (ca 25 min från mig) och vi kan mötas i Malmö och göra bytet.
    Det är ett par Ac Schnitzer Type 3 fälgar (http://www.bavauto.com/assets/imglib...peIIIwheel.jpg) - till dom får jag nya framdäck och bakdäcken är bra. Detta bytet görs somsagt i Malmö och kan ske redan på Fredag eller lördag.

    Nummer två är en snubbe från Ludvika i Dalarna som har ett par riktigt fräsha BMW fälgar han vill byta (http://www.garaget.org/mypage/galler...7&image=883262)
    Problemet här är distansen. Han sa i mailet att vi kan mötas halvvägs, men jag ska då inte ge mig ut på någon 30-40 mils resa enkel resa för ett par fälgar... Så dom ska skickas med bussgods isf. Får se vad han säger till det.
    Här har ni bilder på dom på hans bil: http://www.garaget.org/?car=123158&image=1859244

    MIN FRÅGA! Vad känns mest värt? Jag gillar AC Schnitzer fälgarna faktiskt, men dom är så jäkla vanliga känns det som, och jag vill ändå få ett unikt stuk på min på något sätt... Så kom med lite olika förslag

  14. #734
    Jag gillade mest Schnitzer fälgarna.
    Dem andra gillade jag inte alls.

  15. #735
    Schnitzer!

    Varför inte gå på M, med en gång?

  16. #736
    AC Schnitzer!
    www.Earpill.com - addictive music

  17. #737
    Jag förstår inte riktigt hur du tänker när du säger att du ska byta 325-svänghjulet till 320? Det måste vara en utav världens mest onödiga byten då du ska plocka motorn MED växellåda ur donatorbilen. Att 325-svänghjulet skulle vara lättare har jag aldrig hört talas om innan, M20-svänghjulen ska vara identiska. Däremot brukar man montera M20-svänghjul på M50-motorn då M50 har dubbelmassehjul. Självklart kan du åka med 320-diff men du kommer få en dum utväxling istället. Samma bakvagn på alla som har skivor, förutom diffutväxlingen.

    Helt eget grenrör på 325 jämfört med 320 så du kommer inte kunna använda ditt originalgrenrör. Även kylaren skiljer sig.

    Hallå grabbar! Serious talk nu!

    Fått två intressanta bytesförslag till mina fälgar.

    Den första killen bor i Landskrona (ca 25 min från mig) och vi kan mötas i Malmö och göra bytet.
    Det är ett par Ac Schnitzer Type 3 fälgar (http://www.bavauto.com/assets/imglib...peIIIwheel.jpg) - till dom får jag nya framdäck och bakdäcken är bra. Detta bytet görs somsagt i Malmö och kan ske redan på Fredag eller lördag.

    Nummer två är en snubbe från Ludvika i Dalarna som har ett par riktigt fräsha BMW fälgar han vill byta (http://www.garaget.org/mypage/galler...7&image=883262)
    Problemet här är distansen. Han sa i mailet att vi kan mötas halvvägs, men jag ska då inte ge mig ut på någon 30-40 mils resa enkel resa för ett par fälgar... Så dom ska skickas med bussgods isf. Får se vad han säger till det.
    Här har ni bilder på dom på hans bil: http://www.garaget.org/?car=123158&image=1859244

    MIN FRÅGA! Vad känns mest värt? Jag gillar AC Schnitzer fälgarna faktiskt, men dom är så jäkla vanliga känns det som, och jag vill ändå få ett unikt stuk på min på något sätt... Så kom med lite olika förslag
    Kolla så det inte är replikor, sjukligt vanligt med replikavarianter. Är det replikor gör du ett kraftigt nerköp. BBS-fälgarna såg ut som crap, som originalhjulen till vilken E34 som helst.

    Så länge AC-fälgarna är helt original AC så är det bytet ett bra byte.

  18. #738
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt hur du tänker när du säger att du ska byta 325-svänghjulet till 320? Det måste vara en utav världens mest onödiga byten då du ska plocka motorn MED växellåda ur donatorbilen. Att 325-svänghjulet skulle vara lättare har jag aldrig hört talas om innan, M20-svänghjulen ska vara identiska. Däremot brukar man montera M20-svänghjul på M50-motorn då M50 har dubbelmassehjul. Självklart kan du åka med 320-diff men du kommer få en dum utväxling istället. Samma bakvagn på alla som har skivor, förutom diffutväxlingen.

    Helt eget grenrör på 325 jämfört med 320 så du kommer inte kunna använda ditt originalgrenrör. Även kylaren skiljer sig.



    Kolla så det inte är replikor, sjukligt vanligt med replikavarianter. Är det replikor gör du ett kraftigt nerköp. BBS-fälgarna såg ut som crap, som originalhjulen till vilken E34 som helst.

    Så länge AC-fälgarna är helt original AC så är det bytet ett bra byte.
    320 Diff på m50b25 är roooooooooooooooooooooooooooooooooooooooligt.
    Ska han ha bilen att busa med rekommenderar jag det.
    Sen tål den väl inte riktigt lika mycket stryk. Men kör slut på den först!

    Enligt säljaren är Schnitzer fälgarna äkta!

  19. #739
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt hur du tänker när du säger att du ska byta 325-svänghjulet till 320? Det måste vara en utav världens mest onödiga byten då du ska plocka motorn MED växellåda ur donatorbilen. Att 325-svänghjulet skulle vara lättare har jag aldrig hört talas om innan, M20-svänghjulen ska vara identiska. Däremot brukar man montera M20-svänghjul på M50-motorn då M50 har dubbelmassehjul. Självklart kan du åka med 320-diff men du kommer få en dum utväxling istället. Samma bakvagn på alla som har skivor, förutom diffutväxlingen.

    Helt eget grenrör på 325 jämfört med 320 så du kommer inte kunna använda ditt originalgrenrör. Även kylaren skiljer sig.



    Kolla så det inte är replikor, sjukligt vanligt med replikavarianter. Är det replikor gör du ett kraftigt nerköp. BBS-fälgarna såg ut som crap, som originalhjulen till vilken E34 som helst.

    Så länge AC-fälgarna är helt original AC så är det bytet ett bra byte.
    Han säger att det står AC Schnitzer tryckt på insidan av fälgen.. Det är väl nog med bevis?

    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    320 Diff på m50b25 är roooooooooooooooooooooooooooooooooooooooligt.
    Ska han ha bilen att busa med rekommenderar jag det.
    Sen tål den väl inte riktigt lika mycket stryk. Men kör slut på den först!

    Enligt säljaren är Schnitzer fälgarna äkta!
    How'd you know that?

  20. #740
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Han säger att det står AC Schnitzer tryckt på insidan av fälgen.. Det är väl nog med bevis?



    How'd you know that?


    Citat Ursprungligen postat av Guldis @ tyskstuk.de
    Dem är äkta såvitt jag vet . Står gjutet iaf Ac schnitzer på baksidan utav dem . Japp hör av dig så kan jag ordna fram däck om de blir av. Du är inte ute efter strech antar jag?

    Jag kan också läsa Jocke!

  21. #741

  22. #742
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    citerar för att du ska se inlägget
    Vet du hur stort batteri man får plats med under huven på Polo 6N?
    Mått mässigt!

  23. #743
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Jag kan också läsa Jocke!
    hur ska jag kunna veta att du sitter och tjuvläser mina trådar på TS?

  24. #744
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt hur du tänker när du säger att du ska byta 325-svänghjulet till 320? Det måste vara en utav världens mest onödiga byten då du ska plocka motorn MED växellåda ur donatorbilen. Att 325-svänghjulet skulle vara lättare har jag aldrig hört talas om innan, M20-svänghjulen ska vara identiska. Däremot brukar man montera M20-svänghjul på M50-motorn då M50 har dubbelmassehjul. Självklart kan du åka med 320-diff men du kommer få en dum utväxling istället. Samma bakvagn på alla som har skivor, förutom diffutväxlingen.

    Helt eget grenrör på 325 jämfört med 320 så du kommer inte kunna använda ditt originalgrenrör. Även kylaren skiljer sig.
    jag läste de på något forum att 320 hade lättare svänghjul än 325 :S så jag antog att det var så ska köpa diff så fort som möjligt ska bara hitta en vettig , han jag köppte 325an av sa att en diff från 525 hade 75% spärrverkan original så en sån skulle jag ta tyckte han, jag vet inget om de faktist då jag inte har sökt information om de än
    vet du någon diff som skulle passa på min bil ? förutom 325 diffen fanns någon nyare diff man kunde byta locket på bara så passa de min bil tex , några sånna exempel ?

    kommer plocka hela avgasröret förutom katten till min bil hoppas de är helt bara annars blir de och dra fram svetsen ;P bilen hade ju inga bak hjul och avgasröret sitter inte fast i karossen så risken att de är skadat är nog rätt stor.

    kylarna visste jag inget om faktist , vad skiljer dom åt ?

  25. #745
    Nej, jag använde standardbatteri och det fungerade så länge bilen kördes. Däremot kan man inte stå med motorn avstängd speciellt länge. Sätt batteriet bak är mitt förslag då du ändå inte får ner ett JÄTTEbatteri fram. Bilar utan ABS har lite mer utrymme för batteri dock.






    jag läste de på något forum att 320 hade lättare svänghjul än 325 :S så jag antog att det var så ska köpa diff så fort som möjligt ska bara hitta en vettig , han jag köppte 325an av sa att en diff från 525 hade 75% spärrverkan original så en sån skulle jag ta tyckte han, jag vet inget om de faktist då jag inte har sökt information om de än
    vet du någon diff som skulle passa på min bil ? förutom 325 diffen fanns någon nyare diff man kunde byta locket på bara så passa de min bil tex , några sånna exempel ?

    kommer plocka hela avgasröret förutom katten till min bil hoppas de är helt bara annars blir de och dra fram svetsen ;P bilen hade ju inga bak hjul och avgasröret sitter inte fast i karossen så risken att de är skadat är nog rätt stor.

    kylarna visste jag inget om faktist , vad skiljer dom åt ?
    Nja... Ingen diff har 75% spärrverkan (speciellt inte en som saknar diffbroms). 25% är vad lamelldiffarna från BMW spärrar, med schims kan man få upp spärrverkan i 55%.

    Diff från Z3M passar men kostar i gengäld lika mycket - om inte mer - än en vanlig lamelldiff till E30 gör. På www.rejsa.nu samt hos www.pure-pf.com hittar du information om olika difftyper från respektiv BMW-modell som även kan passa i din bil.

    Det jag minns från kylarna var att 325-kylaren var större (jämfört med 320 -87 och 325 -90). En JÄTTEskillnad är att 325 har oljekylare vilket den även behöver, samt annan front med kylintag i mitten utav frontplåten. Därav att du måste få med kylsystemet.

  26. #746
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nej, jag använde standardbatteri och det fungerade så länge bilen kördes. Däremot kan man inte stå med motorn avstängd speciellt länge. Sätt batteriet bak är mitt förslag då du ändå inte får ner ett JÄTTEbatteri fram. Bilar utan ABS har lite mer utrymme för batteri dock.








    Nja... Ingen diff har 75% spärrverkan (speciellt inte en som saknar diffbroms). 25% är vad lamelldiffarna från BMW spärrar, med schims kan man få upp spärrverkan i 55%.

    Diff från Z3M passar men kostar i gengäld lika mycket - om inte mer - än en vanlig lamelldiff till E30 gör. På www.rejsa.nu samt hos www.pure-pf.com hittar du information om olika difftyper från respektiv BMW-modell som även kan passa i din bil.

    Det jag minns från kylarna var att 325-kylaren var större (jämfört med 320 -87 och 325 -90). En JÄTTEskillnad är att 325 har oljekylare vilket den även behöver, samt annan front med kylintag i mitten utav frontplåten. Därav att du måste få med kylsystemet.
    http://www.4wheelcustoms.com/Images/...t%20Locker.jpg detta är en diff för män! lamell diff e kul men den slits ju rätt så fort ifall man leker
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  27. #747
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Halloj,tänkte höra någon som vet vad som är "fetaste" fälgen man kan få på en volvo 740/940 utan modifikationer?

    Tänkte självklart på bredd/storleken på fälgen.

    Mvh Jeppe
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  28. #748

  29. #749
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nja... Ingen diff har 75% spärrverkan (speciellt inte en som saknar diffbroms). 25% är vad lamelldiffarna från BMW spärrar, med schims kan man få upp spärrverkan i 55%.

    Diff från Z3M passar men kostar i gengäld lika mycket - om inte mer - än en vanlig lamelldiff till E30 gör. På www.rejsa.nu samt hos www.pure-pf.com hittar du information om olika difftyper från respektiv BMW-modell som även kan passa i din bil.

    Det jag minns från kylarna var att 325-kylaren var större (jämfört med 320 -87 och 325 -90). En JÄTTEskillnad är att 325 har oljekylare vilket den även behöver, samt annan front med kylintag i mitten utav frontplåten. Därav att du måste få med kylsystemet.
    får spana lite på diff till den , men såg idag att de saknades kardan så får leta upp de först.

    plocka av kylaren idag men såg ingen olje kylare :S borde väll inte ha kunnat missa den ?

  30. #750
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    19*8 går med 215/35-19 i profil. Sedan gäller det att ha rätt ET-mått också.
    ALLT handlar egentligen om ET.. det har jag lärt mig . Hade det vart typ ET 35 på mina Borbet så hade dom ju passat utan problem. Men nu är det ET 20...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in