-
2010-07-23, 03:54 #751
Alla 325 har oljekylare. Sitter separat i fronten.
Mitt i, vid det rödmarkerade.
Nja, problemet då vore att fälgarna hade hamnat för långt in. Det som verkligen avgör är vad för däck man väljer att åka med, tänk dig killen som åker runt med ET -15 som exempel...
Det som avgör är:
1. Däckval
2. ET
3. Fälgdimension
4. Hur dum i huvudet man är ()
-
2010-07-23, 13:24 #752
Senast redigerat av JuppeN den 2010-07-23 klockan 15:43.
Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-07-23, 14:33 #753
http://www.dackgrossisten.se/I5.aspx
Här har du att läsa
-
2010-07-23, 16:30 #754
Givetvis, men högre ET hade fortfarande gjort att det hade vart större chans för att man hade kunnat ha dom. Nu kan jag inte köra 10km/h i en rondell utan att halva däcket sitter avskrapat i skärmkanten... :/ Men ska ta fatt i Guldis nu och få bytt fälgar
Då åker bilen i MARKEN
ska bli låg!
-
2010-07-23, 20:00 #755
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
usch nu blev jag tveksam om de sitter någon på min bil
får leta efter en begagnad såfall :/
hur får man upp växel spaken ur lådan ? han inte kolla på de ordentligt igår men fick bort allt skit runt om växel spaken så jag ser var spaken går ner i lådan och där är 2 pilar , en fram och en bak , misstänker dom visar hur man får upp den, men han inte testa, hur gör man ?
-
2010-07-23, 21:22 #756
http://www.garaget.org/?car=160930
Någon som är sugen, 21-22k och den är din!
-
2010-07-23, 23:08 #757
-
2010-07-23, 23:16 #758
-
2010-07-24, 00:05 #759
Civic 1988-1996, hurdana bilar är det? Tänker mest på 1.5liters v-tec och 1.6 liters 16v, är det pålitliga bilar?
-
2010-07-24, 16:15 #760
japp, så var bilen såld. 8K cash i näven, men ett stort problem mindre. hade satt den för 10K, men fick ut bara 8K
-
2010-07-24, 16:32 #761
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 136
-
2010-07-24, 19:59 #762
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- I din säng
- Inlägg
- 592
-
2010-07-24, 22:33 #763
Klagar inte. Men förlorade 6,5K på den bilen, men vad fan, gamla bilar är inte värda nåt. Dem sjunker som gråstenar i värde/pris.
Trodde i alla fall inte att amn skulle få ut dem 10 man begärt. Men en snabb och problemfri affär. Det tackar man för.
Nu skall bara GY:n omvandlas till nån passande donator till Blackie bara, typ nån 250 -midsize eller nånting.'
Med tid kommer råd.Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-24 klockan 22:41.
-
2010-07-25, 02:15 #764
Det är jag osäker på faktiskt, om de äldre modellerna med automat har separat kylning för v-olja.
Audi S6an hade kylrör för oljan in i kylaren där motorns olja passerade, så jag är osäker på om det enbart gäller bilar med automat (såvida det inte finns extern kylning).
-
2010-07-25, 16:40 #765
Schnitzer-fälgarna passade icke... Tog i som bara den i coilen, och då satt där ändå 7mm spacer-platta på också. Så blev inget byte... nu vill jag få sålt dom och köpa radialeker istället! Så om ni vet någon som vill ha Borbet A till en BMW så hojta till, 5k med däck samt ett par 255or till bakdäcken också
-
2010-07-25, 17:23 #766
Hur låg ET hade de egentligen? Vill du ha fälgar så måste du utgå ifrån att du även måste ha väldigt låg ET för att de inte ska slå i dina coilsben. Gör de det kommer du få använda spacers tills det funkar och bli tvungen att ordna dina skärmar hur du än gör (såvida du vill ha fälgbredd).
-
2010-07-25, 21:34 #767
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
-
2010-07-25, 21:45 #768
-
2010-07-25, 22:14 #769
-
2010-07-25, 22:29 #770
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2010-07-25, 23:35 #771
Varför max 19k mil?
Iaf om vi skippar det där med milen och bara säger max 25kkr så skulle jag nog köpt denna bilen:
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=3
Altenativt skulle jag även kunna vara intresserad av någon av dessa:
http://www.blocket.se/vasterbotten/5....htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/vasterbotten/B....htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/dalarna/Audi_S....htm?ca=11&w=3 (går nog att pruta till 25k)
-
2010-07-26, 00:01 #772
En förstabil? Köp en enkel, simpel bil du har råd att sätta i diket eller dra parkeringskador på mot stolpar, mm. med. en bil du själv kan fixa med, inget elektroniskt monster du blir strandad med om nåt lägger av.
Typ Volvo 240/740/940, S**b 900, ja, Opel Rekord, m.fl. Bilar som t.o.m. en idiot kan laga. EFTER att du har tagit lappen så kan du fundera på en lite finare bil. risken att skrynkla en övningsbil är fyra gånger så hög som någon annan bil.
Så köp billigt, kör med den, ta din lapp, ha skrället det första oroliga året och därefter skaffa din favvobil.
Själv köper jag inte bil igen innan jag har tagit kortet. Billigare att krascha trafikskolans bil än min egen....
Mitt första bilkort tränades med en 500-kronors skrotfärdig Volvo Amazon som knappt höll ihop.
Min fasters mans ord: "kan du hantera en skrothög så kan du hantera en bra bil med, även om den skulle börja krångla."Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-26 klockan 00:20.
-
2010-07-26, 00:50 #773
Billigt och bra, skulle hellre ha en sån då det känns pålitligare och kanske har lite värde när du säljer den
http://www.blocket.se/stockholm/VW_L....htm?ca=11&w=3
-
2010-07-26, 00:55 #774
Igentligen är det ju bättre att köpa en sån dyr&bra&säker bil man har råd med. Med tanke på att det är större risk att krocka när man övningskör och då är det ju bättre att sitta i en nyare och krocksäkrare bil än i en gammal fallfärdig 240. Och parkeringsskador som kan uppkomma kostar ju lika mycket att laga på en bil för 5k och en bil för 500k
Driftsäkerheten är även mycket högre i en bil från vi säger 95 jämfört med någon rishög från -85.
-
2010-07-26, 00:57 #775
Betalar du bilen för en fattig moppepojk då eller? Jag tror att många får vända på den ena kronan efter den andra innan dem kan skaffa sig en bil.
Dessutom, en parkeringsskada på en bil för typ 5K skiter man oftast i, bara bilen funkar. Ofta är äldre bilar mer driftsäkra än många moderna....
Haft åtskilliga skrällen som fungerat trots att dem vart så rostiga att det gjort ont i ögonen att titta på skrällena.
Bl.a. en ex-taxi 244 som hade gått 69000 mil. Den var helt OK i drivlinan men karossen vart åt råttorna.Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-26 klockan 01:05.
-
2010-07-26, 06:09 #776
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- I din säng
- Inlägg
- 592
årets sämsta tips antagligen.
dyra i drift, kommer gå sönder... bara rent skit helt enkelt
här har vi bättre tips!
billig i drift, håller ihop på ett bra sätt... mycket roligare att äga vill säga. dessutom, på med sänkning, ett par feta fälgar och tyskstuka så har du en fet bil.
-
2010-07-26, 08:16 #777
Hejaheja!
Okej, då måste du hamna på omkring ET30 och lägre. Sedan avgör fälgbredden, ju bredare fälg du vill ha desto lägre ET för att hjulet ska gå fritt. fast du var väl sugen på BMW originalfälgar nu? Då har man lite mer spelrum för att få allt att passa, då fälgbredden inte är så extrem.
Men du länkar avdankade lyxbilar som i princip saknar driftsäkerhet och som framförallt kostar as att äga och underhålla. Bra förstabil? No way. Jag själv ägde en S6 efter någon månad med körkort och bilen var helt jävla värdelös sett till pengarna den kostade att driva jämfört med körglädjen man fick ut. Kamremsbytet på V8an kostar mer än bilen, allt i fronten måste rivas. Att bilen dessutom är tung och sög i kurvor (faktum är att jag kunde köra snabbare i kurvor med Polon) gjorde att bilen kändes väldigt trist trots hög toppeffekt.
Bmw 740/750 har mängder med fel men är trevliga då de fungerar, men att övningsköra i en sådan som dessutom är automat? Går bort helt och hållet. Är en lyxbil och ingenting som har direkt körglädje (däremot gillade jag 750iAL jag hade på jobbet, bra tryck i maskinen men INGENTING jag skulle rekomendera som förstabil).
Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna, i annat fall är det totalt meningslöst.
En bil att övningsköra med ska även vara en bil som är rätt simpel i sin helhet, som erbjuder mycket skoj för pengarna. När allt väl kommer till kritan så tar man sig fortfarande lika bra från A till B oavsett om man åker Lupo eller Audi S6, skillnaden är bara vad man betalar för att komma dit.
Är det värt merkostnaden? Enligt mig, nej. Kul ett tag (väldigt begränsat) men blir snabbt sjukt tråkigt. Varför? Dels för att man vänjer sig vid effekten men även för att alla pengar går till bilen. Effekt kan man alltid tröttna på men ett bra chassi är lika roligt gång på gång.
Lupon som rekomenderades här ovanför kan jag i min tur rekomendera starkt. Soltaket den har är oslagbart på sommaren och med små enkla medel har man en bil som väcker stor uppmärksamhet sett till kronorna den kostar att använda.
Med körkortet i hand så vill man ju köra så mycket bil som möjligt (man sätter LÄTT 500 mil på en månad utan att ens kämpa) och då är det lika kul oavsett med 50 hkr eller 500 hkr.
-
2010-07-26, 11:47 #778
-
2010-07-26, 13:33 #779
Yes, jag vet
Fälgbredden blir ju inte 10" igen .. Så mycket vet jag
Jag är suger på BMW orginal ja, om jag kan hitta några schyssta - Antingen Z3M (style 40) fälgarna, Style 37 eller style 32. Finns många andra schyssta men just dom tre är jag extra sugen på!
En fråga
Jag har idag varit och köpt en Nooze DTM ljuddämp. Hur ska jag nu göra för att fästa den? och ska jag bara hitta ett rör som passar mellan? Så vitt jag vet så sitter det ungefär 0.5-1m rör innan orginaldämpen som åker med när man tar av den, så måste ju själv ta och sätta dit något. Är det bara köpa ett rör som passar och slänga dit det eller?
-
2010-07-26, 14:16 #780
Svar nej, för det är en helvetesböj på det röret som ljuddämparen sitter på. Jag hade rekommenderat dig att kapa av org precis efter böjen så du slipper svetsa massa krökar. Sen, har inte du dubbla rör som jag har på 325'an? Lägg dig under och kolla så ser du hur du får göra