Kan man ha olje tank på polini 50 sport aerox.

Hej jag har precis trimmat min aerox med vikter ,rör.polini sport 50cc.Tryckfjäder.Munstycke?
    Kan jag köra emd oljetank utan att den skär?
    Snälla svara

japp,,,

nepp,,,

jo de kan man, men börjar den hacka upp sig eller liknande för en kort stund blir de skador på cylinder o kolv och kan skäras, men funkar oljepumpen ordentligt så kan man

Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    nepp,,,
    Jo det kan man gott och väl
    En svensk tiger!

Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Jo det kan man gott och väl
    jag vet, men när cyllen är helt ny kör men både oljetanken och lite olja i bensinen men sen när den är inkörd så kör du bara på tanken för att vara på den säkra sidan

Reg.datum
    Mar 2006
    jag vet, men när cyllen är helt ny kör men både oljetanken och lite olja i bensinen men sen när den är inkörd så kör du bara på tanken för att vara på den säkra sidan
    Hjärndö eller? Vadå inte köra med oljetank? Är ju endå pumpen som spelar roll.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Hjärndö eller? Vadå inte köra med oljetank? Är ju endå pumpen som spelar roll.
    har jag sagt att han inte ska göra de eller?

Reg.datum
    Mar 2006
    Ja, men varför pratar ni om "både oljetank och olja i bensinen" är det inte lättare att ställa på oljepumpen?

Varför skulle man? Inget behov av det alls... Har endast negativ inverkan (Y)
    En svensk tiger!

Varför skulle man? Inget behov av det alls... Har endast negativ inverkan (Y)
    smörjer och kyler bättre minder risk för värme nyp... har bara posetiv invärkan alltid bäst att vara på den säkra sidan (Y)

smörjer och kyler bättre minder risk för värme nyp... har bara posetiv invärkan alltid bäst att vara på den säkra sidan (Y)
    Sotar bara ner å gör det svårare att läsa tändstiftet så dåligt ställer man inte in den från start.
    En svensk tiger!

Sotar bara ner å gör det svårare att läsa tändstiftet så dåligt ställer man inte in den från start.
    Inte om man gör rätt.

Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Inte om man gör rätt.
    Menar du mig eller han? Gör man rätt så behövs inte extra olja, dock kan man köra på lite fetare bensin bladning vid ''inkörning''
    En svensk tiger!

Menar du mig eller han? Gör man rätt så behövs inte extra olja, dock kan man köra på lite fetare bensin bladning vid ''inkörning''
    Oj, det ja menade. Att om man gör rätt så behövs inte extra olja.

Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Oj, det ja menade. Att om man gör rätt så behövs inte extra olja.
    Yay du vann just en blå bubbla i valfri färg
    En svensk tiger!

Yay du vann just en blå bubbla i valfri färg

dock kan man köra på lite fetare bensin bladning vid ''inkörning''
    Justdet jag menar...

Justdet jag menar...
    Tråden diskuterar olja...
    En svensk tiger!

Jag rekommenderar helt klart olja i tanken. jag känner att jag inte vill lämna något åt slumpen och man vet ju inte alls om den får rätt blandning, som någon redan skrivit så är det inte bra med varken för lite eller för mycket olja.

det är ju trots allt gjort för att ge olja till original.

Citat Ursprungligen postat av aztyx Visa inlägg
    Jag rekommenderar helt klart olja i tanken. jag känner att jag inte vill lämna något åt slumpen och man vet ju inte alls om den får rätt blandning, som någon redan skrivit så är det inte bra med varken för lite eller för mycket olja.

det är ju trots allt gjort för att ge olja till original.
    duger minst lika bra till trimmade mopeder, bättre än att blanda i tankne i varje fall när man bara kör med lite större cylle och ny pipa
    mopeden ska inte ha för mkt olja på tomgång ,lägre varv osv, men den måste ha tillräckligt på högre varv också,

om ja inte minns fel finns de flera trådar om hur länge en oljedroppe smörjer cylindern på tomgång, och sen hur mkt när man ger fullt ut

"Jag hade en bra länk förut som åskådliggjorde hur länge en oljedroppe finns kvar i motorn beroende på motorvarvtal.
    Man kan säga att en droppe olja har en livsläng på ca några få motorvarv på fullt varvtal. Typ 12000rpm.
    På landsvägsfart, typ 6-7000rpm räcker en droppe 20 varv innan droppen är förbrukad och bräns upp i förbränningsrummet.
    Och på riktigt låga varv, räcker en droppe typ 1000 varv"

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in