Hur ska man stänga av moppen?

Tja, tänkte på en sak..
    Spelar det någon roll om man stänger av moppen med nyckeln eller med knappen som gör att moppen dör? Det borde det väl inte göra? Eller?

Klart de gör..?! knappen finns ju för en anledning..

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Spelar ingen roll alls!
    Don´t make excuses, make horsepower!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Klart de gör..?! knappen finns ju för en anledning..
    hahaha.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Du bryter ju bara strömmen eller vad man ska säga!,

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    hahaha.
    vad är skämtet ?!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    vad är skämtet ?!
    Man måste inte använda knappen. Båda utför samma funktion.
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Man måste inte använda knappen. Båda utför samma funktion.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    ''Klart de gör..?! knappen finns ju för en anledning..''
    Lät inte som ironi sen frågade du va skämtet var

''Klart de gör..?! knappen finns ju för en anledning..''
    Lät inte som ironi sen frågade du va skämtet var
    eeh okej var då det, en del moppar har ju inte ens någon sådan knappt. tyckte bara de var så antaligen att de inte spelar nog roll att de var löjligt sen vad var skämtet slutade med en "" gubbe så

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    eeh okej var då det, en del moppar har ju inte ens någon sådan knappt. tyckte bara de var så antaligen att de inte spelar nog roll att de var löjligt sen vad var skämtet slutade med en "" gubbe så
    Aja skitsamma. För att ironi ska framgå på internet måste man typ ha ett ''lol'' smiley

Aja skitsamma. För att ironi ska framgå på internet måste man typ ha ett ''lol'' smiley
    jag skulle snarare säga den du använde nu, jävla noob smiley !

Dödarknappen bryter endast gnistan medans om du vrider av tändningen bryter du ström till diverse eventuella strömförbrukare som slås på när du har tändning.
    Riding on the wind
    with my fs1

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det bästa är att varva så mkt det går, sen hålla fullgas och vrida om nyckeln tills den är död

Nej
    Ofta?

Dödar knappen är väl på styret? isf är det la om moppen skulle få hänggas och man inte kommer åt nyckeln för att man måste hålla i styret med båda händerna så är de la lättare att komma åt knappen med ett finger?? låter la ganska logiskt

Citat Ursprungligen postat av Midrace Visa inlägg
    Dödar knappen är väl på styret? isf är det la om moppen skulle få hänggas och man inte kommer åt nyckeln för att man måste hålla i styret med båda händerna så är de la lättare att komma åt knappen med ett finger?? låter la ganska logiskt
    Aa, men asså jag syftade mer på motorn, om det spelar någon roll för motorn.

Dödarknappen är precis som Midrace skriver att ifall gasen skulle hänga sig eller du skulle råka ut för en lite olycka så är dödarknappen enklare å komma åt. "Dödaren" stänger endast av "gnist funktionen" medans tändsningslåset bryter strömmen till tex belysning och till gnistan. För motorn spelar det ingen roll. Däremot kan det vara bra att låta moppen gå några sekunder på tomgång innan du "dödar" den.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in