Ämne: Honda MT5/MB5 Tråden
-
2010-08-10, 00:44 #181
6v är original elsystemet på
Blir nog lättast att bygga om till 12v så kan du köpa mängder av lysen, det enda lysen och blinker jag vet på 6v är original.
-
2010-08-10, 00:48 #182
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Landet
- Inlägg
- 26
-
2010-08-10, 00:52 #183
-
2010-08-10, 00:54 #184
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- ...
- Inlägg
- 78
-
2010-08-10, 00:55 #185
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Landet
- Inlägg
- 26
-
2010-08-10, 00:58 #186
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Landet
- Inlägg
- 26
-
2010-08-10, 00:58 #187
Kolla här: http://mt5.se/showthread.php?t=6786&highlight=12volt
Finns för övrigt väldigt mycket om Mt-5 på den sidanhttp://mt5.se/index.php
-
2010-08-10, 01:09 #188
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- ...
- Inlägg
- 78
-
2010-08-10, 01:09 #189
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Landet
- Inlägg
- 26
guide:
1. plocka bort lampor, blinkrelä (om du har blinkers) och voltregulator + batteri
2. köp nya 12v lampor, blinkrelä (om du har blinkers), batteri och voltregulator
2. sätt i batteri, lampor, relä (om du har blinkers), batteri och voltregulator.
hittade de där, stämmer det där eller?
-
2010-08-11, 21:21 #190
-
2010-08-15, 12:27 #191
-
2010-08-15, 12:55 #192
-
2010-08-15, 13:02 #193
det är det att jag inte förstår mig på sidan kan du länka till där alla grejor finns xD
behövs ej. hittade det xD
-
2010-08-15, 13:04 #194
Sidan finns på engelska också (50cc.eu)
http://50cc.eu/frameset_eng.htm
-
2010-08-16, 15:43 #195
skrev det här i cylinder tråden förut men fick inget svar där så tar det här istället
nu är det såhär att jag har höjt min avgasport ca 2mm på min ''70'' noname cylinder (honda mt50) avgasporten är oval som dom ska vara. men ska jag göra den så att det blir ''rak'' på Ovansidan eller ska jag ha den ''oval'' ? läste på någon sida att det blir som en ''ketchup'' effekt om den är ''rak'' men håller längre om den är oval. vill ju klämma ur så många häst som möjligt. så vad kan ni rekommendera?
-
2010-08-17, 17:47 #196
Hej !
Hade tänk att köra med 70cc, jamarcol rör, sportluftfilter och ORIGINAL förgasare.
Fråga 1
Går de och köra med original förgasare till 70cc ?
jag ska beställa hem munstycken, så vilken storlek skulle vara bra ?(alltså på ett ungefär)
När motorn är kall så tar kopplingen inte alls men när motorn blir varm så börjar den och greppa men greppar fortfarande dåligt.
Fråga 2
vad är felet ? vad ska bytas ut/lagas för att få en bra fungernade koppling ?
tack i förväg
mvh
-
2010-08-17, 17:49 #197
-
2010-08-17, 18:09 #198
-
2010-08-17, 19:09 #199
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- ...
- Inlägg
- 78
Det går absolut att köra med originalförgasaren till 70cc.
jag ska beställa hem munstycken, så vilken storlek skulle vara bra ?(alltså på ett ungefär)
När motorn är kall så tar kopplingen inte alls men när motorn blir varm så börjar den och greppa men greppar fortfarande dåligt.
Fråga 2
vad är felet ? vad ska bytas ut/lagas för att få en bra fungernade koppling ?
Vet du hur långt friktionslamellerna har gått?
Finns det överhuvudtaget några fördelar att köra med sportluftfilter istället för ostrypt originalluftburk?
-
2010-08-17, 19:39 #200
-
2010-08-17, 19:46 #201
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- ...
- Inlägg
- 78
Då kan dom va utslitna, titta över fjädrarna om du byter friktionslameller.
Vet inte om det funkar med mt men på vissa kopplingar kan man öka fjädrarnas tryck genom att lägga i brickor, eventuellt kan det finnas förstärkta fjädrar att köpa.
Oljan i motorn har gått knappt 10 mil, biltema olja.
-
2010-08-17, 19:53 #202
-
2010-08-17, 21:02 #203
-
2010-08-19, 02:04 #204
-
2010-08-19, 02:36 #205
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- ...
- Inlägg
- 78
M8 till cylindern ja.
-
2010-08-20, 21:33 #206
vet någon vart man kan få tag på en kupolmutter till mt5
alltså till styret om någon förstår vad jag menar
-
2010-08-20, 21:37 #207
-
2010-08-20, 21:53 #208
-
2010-08-21, 00:07 #209
sry för dubberpost. men passar Italkit tändning eller liknande direkt på mt?
-
2010-08-21, 00:15 #210