Sidan 36 av 400 Första ... 2634353637384686136 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Om du nu ska börja tänka ekonomiskt .. Hur skulle det då vara om du sket i bil helt och hållet tills du funnit ett jobb?

Sen kan jag inte se hur den kan vara mycket dyrare att äga och driva än en gammal 740 eller 940 ... Ärligt talat, dom lär väl ha minst lika hög försäkring med tanke på alla fucko's som sladdar in i stolpar och krashar sådana bilar. Sen kan den omöjligt vara dyrare än volvon när vi snackar soppa, och reservdelar kan jag förstå, men det är ju inte direkt en ovanlig bil, så det bör ju finnas till rimliga priser.
    Jag dömer dig inte för att du gillar Volvo och bor på landet, men för tusan. Tänk om och tänk rätt om du nu ska tänka över huvudtaget.

1. SKAFFA JOBB! Är inte så jävla svårt som alla säger, skit i Arbetsförmedlingen. Skriv in er där och var nöjd med att du gjort det. Gå sedan och lämna CV runt ÖVERALLT. Det funkar, tog mig 2 veckor sen kunde jag välja mellan 3 olika jobb... Är för tillfället anställd på 2 företag men jobbar i princip fulltid på det ena så hoppar bara in ibland på det andra.
    2. Gör en budget, kolla upp kostnader och skriv ner dem, räkna sedan på vad det kommer kosta.
    3. Gråt lite inombords för det kostar så jävla mycket, sedan kan du börja lägga 80% av din lön på bil .. Det har jag gjort nu dom senaste 3 månaderna och nu får det fan vara nog.

Så om någon vill köpa en BMW 323Ci med lite gottig utrustning med låga mil så hojta till.. Just nu sitter Coils på den, men inom en snar framtid så åker orginalfjädrar och dämpare på igen. Då kan coilsen köpas till vid sidan av.
    Det fungerar inte att strunta i bil då det inte finns någon form av kommunaltrafik i närheten. Jag behöver bilen för att ta mig dit.
    En 740 i inköp kostar ingenting, därav jag väljer att köpa den. Pengarna jag får över från hondan går till hyra och mat i höst.
    Budgeten sträcker sig till en 740. Då jag inte kommer behöva köra sträckan längre än 8km enkel väg till bussen. Planerar att skola om mig helt till svetsare i höst, men allt står så jävla oklart. Och om jag nu skulle lösa fram ett jobb har jag inget som helst intresse att slänga alla pengar på en bil. Det har jag redan gjort, för många gånger. Jag gillar dunkadunka. Och jag har turen att troligtvis få sponsring på det mesta. Så det enda som krävs av mig är en bil. Jag har tappat intresset för att åka fort som helvete och få utmärkelser på bilträffar och garaget osv. Jag gillar väl att åka brett då och då. Men tro mig, 740'n gör jobbet. Jag har haft 3 olika 740's som extrabilar, bruksbilar och vinterbilar senaste åren. De är fan enda bilarna jag varit nöjd med. De kostar ingenting att försäkra. 110kr/månad trafik. Går de sönder finns det reservdelar för kaffepengar. Ny låda kostar typ en pizza. De drar fan litern oavsätt hur man kör. De strular knappt aldrig. De behövs inte en massa svåra grejer för att laga dom. Det är enkla bilar. Givetvis är de inte guds bästa skapelse både utrustningsmässigt, motormässigt och skönhetsmässigt.

Men de gör sitt jobb för mig. Ska sälja av både hondan och 740'n jag har idag för att köpa en 745/945. Då kombibehovet känns.

Men inte för att förglömma, bmw'n var roligaste bilen jag någonsin ägt och kört. Så fort jag får jobb så blir det en E39.

Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Det fungerar inte att strunta i bil då det inte finns någon form av kommunaltrafik i närheten. Jag behöver bilen för att ta mig dit.
    En 740 i inköp kostar ingenting, därav jag väljer att köpa den. Pengarna jag får över från hondan går till hyra och mat i höst.
    Budgeten sträcker sig till en 740. Då jag inte kommer behöva köra sträckan längre än 8km enkel väg till bussen. Planerar att skola om mig helt till svetsare i höst, men allt står så jävla oklart. Och om jag nu skulle lösa fram ett jobb har jag inget som helst intresse att slänga alla pengar på en bil. Det har jag redan gjort, för många gånger. Jag gillar dunkadunka. Och jag har turen att troligtvis få sponsring på det mesta. Så det enda som krävs av mig är en bil. Jag har tappat intresset för att åka fort som helvete och få utmärkelser på bilträffar och garaget osv. Jag gillar väl att åka brett då och då. Men tro mig, 740'n gör jobbet. Jag har haft 3 olika 740's som extrabilar, bruksbilar och vinterbilar senaste åren. De är fan enda bilarna jag varit nöjd med. De kostar ingenting att försäkra. 110kr/månad trafik. Går de sönder finns det reservdelar för kaffepengar. Ny låda kostar typ en pizza. De drar fan litern oavsätt hur man kör. De strular knappt aldrig. De behövs inte en massa svåra grejer för att laga dom. Det är enkla bilar. Givetvis är de inte guds bästa skapelse både utrustningsmässigt, motormässigt och skönhetsmässigt.

Men de gör sitt jobb för mig. Ska sälja av både hondan och 740'n jag har idag för att köpa en 745/945. Då kombibehovet känns.

Men inte för att förglömma, bmw'n var roligaste bilen jag någonsin ägt och kört. Så fort jag får jobb så blir det en E39.
    Köp en moppe

Köp en moppe
    Kallt på vintern!

Kallt på vintern!
    Så köp en jacka!

Så köp en jacka!
    Eller en gammal volvo!

Eller en gammal volvo!
    Yeye ..

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    *text*
    Volvo är inte så jäkla hemskt som de flesta vill måla upp det som på det här forumet. Finns givetvis mycket bättre bilar. Men jag trivs faktiskt! Sparkar man i en buske så ramlar det ut Volvo delar! Trivs rätt bra i mitt nya åk, saknar femmans växel bara.. ska bara hitta en buske att sparka på så jag får tag i solenoiden till overdrivelådan

Köp en moppe
    Kallt på vintern!
    Så köp en jacka!
    Eller en gammal volvo!
    HAHHAHA XD
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Anledningan til latt jag frågar detta här är att tråden är mer attraktiv än billjudstråden, samt att det är bil relaterat, behöver snabba svar!

Jag ska ha inkopplat 2st högtalare bara, och ska ha bryggkopplat slutsteget, hur är det bäst att göra?
    övre "hyllan" är "front" L-R nedre är "rear" L-R

tacksam för snabbt svar

Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Anledningan til latt jag frågar detta här är att tråden är mer attraktiv än billjudstråden, samt att det är bil relaterat, behöver snabba svar!

Jag ska ha inkopplat 2st högtalare bara, och ska ha bryggkopplat slutsteget, hur är det bäst att göra?
    övre "hyllan" är "front" L-R nedre är "rear" L-R

tacksam för snabbt svar
    Front kan du väl spara till nått annat.
    + kanal 3
    - kanal 4

Om du nu ska börja tänka ekonomiskt .. Hur skulle det då vara om du sket i bil helt och hållet tills du funnit ett jobb?

Sen kan jag inte se hur den kan vara mycket dyrare att äga och driva än en gammal 740 eller 940 ... Ärligt talat, dom lär väl ha minst lika hög försäkring med tanke på alla fuckos som sladdar in i stolpar och krashar sådana bilar. Sen kan den omöjligt vara dyrare än volvon när vi snackar soppa, och reservdelar kan jag förstå, men det är ju inte direkt en ovanlig bil, så det bör ju finnas till rimliga priser.
    Jag dömer dig inte för att du gillar Volvo och bor på landet, men för tusan. Tänk om och tänk rätt om du nu ska tänka över huvudtaget.

1. SKAFFA JOBB! Är inte så jävla svårt som alla säger, skit i Arbetsförmedlingen. Skriv in er där och var nöjd med att du gjort det. Gå sedan och lämna CV runt ÖVERALLT. Det funkar, tog mig 2 veckor sen kunde jag välja mellan 3 olika jobb... Är för tillfället anställd på 2 företag men jobbar i princip fulltid på det ena så hoppar bara in ibland på det andra.
    2. Gör en budget, kolla upp kostnader och skriv ner dem, räkna sedan på vad det kommer kosta.
    3. Gråt lite inombords för det kostar så jävla mycket, sedan kan du börja lägga 80% av din lön på bil .. Det har jag gjort nu dom senaste 3 månaderna och nu får det fan vara nog.

Så om någon vill köpa en BMW 323Ci med lite gottig utrustning med låga mil så hojta till.. Just nu sitter Coils på den, men inom en snar framtid så åker orginalfjädrar och dämpare på igen. Då kan coilsen köpas till vid sidan av.
    Vad ska du ha för coilsen? Känner att min skrapar på tok för lite nu.

Inte ens låg ju.

Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Vad ska du ha för coilsen? Känner att min skrapar på tok för lite nu.

Inte ens låg ju.
    **
    Vill ha 2000kr för dem. Använda drygt en månad bara

Men är det samma på touring som på Coupé ?

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Vill ha 2000kr för dem. Använda drygt en månad bara

Men är det samma på touring som på Coupé ?
    Samma på alla utom compact, under förutsättning att bilen inte har M-chassie såklart

Front kan du väl spara till nått annat.
    + kanal 3
    - kanal 4
    det är just till framsystemet jag har steget btw fick det kopplade ena högtalar + kabeln på front left + och front right - samma sak med andra, la den på rear left + och rear right - altså 1+ på 2 - och 3+ på 4-, lilla små jvc 4" började spela på bra! men någon dag åker mina lanzar 6,5 midbasar + diskanter i

Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Samma på alla utom compact, under förutsättning att bilen inte har M-chassie såklart
    Deeeeeeet kan ju förklara varför coilsen vägrade passa på min bil!

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Deeeeeeet kan ju förklara varför coilsen vägrade passa på min bil!
    Kan vara! Blir lite fuckat med passformen då :/

Kan tillägga att bakfjädrar från alla E36 passar på compact också trots att det inte står så på många ställen. En kompis fick ett par sänkfjädrar av mig som var till en sedan. Passade på utan några som helst problem

Vilken är den bästa metoden för vaxning?

Reg.datum
    May 2010
    Maskin.

Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    Du gör en ordentlig tvätt, torkar bilen och vaxar, många vaxer kan man ha på under natten innan man torkar av den.
    Sen är inte mackvaxer att rekommendera. Ett bra Carnubavax får du grym glans med.

Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Du gör en ordentlig tvätt, torkar bilen och vaxar, många vaxer kan man ha på under natten innan man torkar av den.
    Sen är inte mackvaxer att rekommendera. Ett bra Carnubavax får du grym glans med.
    Okej, var får man tag i sånt då?

Volvo är inte så jäkla hemskt som de flesta vill måla upp det som på det här forumet. Finns givetvis mycket bättre bilar. Men jag trivs faktiskt! Sparkar man i en buske så ramlar det ut Volvo delar! Trivs rätt bra i mitt nya åk, saknar femmans växel bara.. ska bara hitta en buske att sparka på så jag får tag i solenoiden till overdrivelådan
    Och får man tag i en turbo så har man en redig räääser

Någon som är sugen på en 740 Tic -86:a ?

Sen kan jag inte se hur den kan vara mycket dyrare att äga och driva än en gammal 740 eller 940 ... Ärligt talat, dom lär väl ha minst lika hög försäkring med tanke på alla fucko's som sladdar in i stolpar och krashar sådana bilar. Sen kan den omöjligt vara dyrare än volvon när vi snackar soppa, och reservdelar kan jag förstå, men det är ju inte direkt en ovanlig bil, så det bör ju finnas till rimliga priser.

Coilsen vill jag gärna ha på min bil Skriver här så jag inte glömmer messa dig imorgon Jocke!
    To much is never enough.. !

Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Och får man tag i en turbo så har man en redig räääser

Någon som är sugen på en 740 Tic -86:a ?
    får man tag i en stressfläkt å får snurr på den så blir vilken bil som helst än räcer ju
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    Ska du enbart vaxa en bil så räcker det utmärkt att göra detta för hand med polerdukar. Skulle du använt en polish med vax i så hade jag använt maskin. Även när det gäller vanlig polish och rubbing. Då dessa även rengör lacken. Iom att vax bara är en skyddande yta och inte rengör något i sig så går det utmärkt för hand

Arbeta metodiskt och beta av bilen bit för bit. Jobba bit för bit för att undvika polerrosor (ringar) och annat tråkigt. Ex jobba ytan uppåt och neråt, sen skiftar du till höger och vänster. Så minimerar man risken Vilken man börjar med först spelar ingen roll, bara man arbetar ytan på 2 håll om man säger så

Ska du enbart vaxa en bil så räcker det utmärkt att göra detta för hand med polerdukar. Skulle du använt en polish med vax i så hade jag använt maskin. Även när det gäller vanlig polish och rubbing. Då dessa även rengör lacken. Iom att vax bara är en skyddande yta och inte rengör något i sig så går det utmärkt för hand

Arbeta metodiskt och beta av bilen bit för bit. Jobba bit för bit för att undvika polerrosor (ringar) och annat tråkigt. Ex jobba ytan uppåt och neråt, sen skiftar du till höger och vänster. Så minimerar man risken Vilken man börjar med först spelar ingen roll, bara man arbetar ytan på 2 håll om man säger så
    OKej, tack för tipsen

Duger som annonsbild?

Hejsan.

Säljer bilen då den är för liten för mina behov.
    Går billigt, cirka 0.5/l milen landsväg.
    Nya åretruntdäck
    Servad
    Sänkt, ligger som en gocart på vägen
    CD-stereo + högtalare i dörrar och hatthylla.
    Eltaklucka, elhissar och speglar.
    Nytt avgassystem + japsdämpare.
    Dubbla uppsättningar lampor medföljer.

Priset hamnar på 18000kr ring för mer info.

Duger som annonstext också?

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nja, du missar dock en viktig grej. Om det i kvittot finns specifierat att kamrammen är bytt för X antal mil/år sedan så har ju du även bekräftat det genom din namnteckning. Om kamremmen då går av dagen efter så blir följden att du och köparen hamnar i en process.

Du i din tur får sedan själv ta en process med tidigare ägare om jobbet var gjort innan du var ägare.

Det är därför ett korrekt kvitto är viktigt för BÅDA parter, såväl för köpare som säljare.

(Och därför du behöver mig vid bilköp så du inte blir screwed)
    Kan nog klara mig själv vid bilköp ska du se, sluta idiotförklara mig är du snäll. Är inte så jävla dålig på affärer jag heller, och dessutom har jag en mor som arbetar på en av Sveriges ledande advokatbyråer, så att få fram ett bra köpebrev tror jag inte är omöjligt för min del om jag bara vill då de gärna hjälper till.

Om vi ska prata om kamremmen på MX-3an så var den bytt på firma, något som jag hade papper på dessutom. Dessutom fanns det garanti på den, som tyvärr gick ut en dag innan den gick av (som om den hade en jävla äggklocka). Så att jag skulle hamna i en rättsprocess pga det var inget som jag var orolig över, det är något nya ägaren fick ta med företaget.

Duger som annonsbild?
    Hejsan.

Säljer bilen då den är för liten för mina behov.
    Går billigt, cirka 0.5/l milen landsväg.
    Nya åretruntdäck
    Servad
    Sänkt, ligger som en gocart på vägen
    CD-stereo + högtalare i dörrar och hatthylla.
    Eltaklucka, elhissar och speglar.
    Nytt avgassystem + japsdämpare.
    Dubbla uppsättningar lampor medföljer.

Priset hamnar på 18000kr ring för mer info.

Duger som annonstext också?
    Kör hårt!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in