Min dagens fail (sorry, orkar inte skriva bättre men försökte göra det iallafall lite förståbart):
Vaknade kl. 07:00 och blev skjutsad av morsan till enköping för jag skulle köra i trafik med körskolan. Satt och väntade där i 1,5h och sen kom en kärring fram och sa:
"Nää tyvväärr, det är dubbelbokat." Då frågade jag vad det är som är så speciellt med den andra som gör att h*n får förtur.
Tjejen: "Jaa, med det är två familjer som har kommit äända från uppsala" (då tänkte jag: "Håll käften kärring, jag bor 2mil LÄNGRE bort än dom och har ej skjuts, måste ta buss + att förra tiden jag fick passade inte så jag var tvungen att skjuta upp med 3 Veckor).
Jag orkade inte tjafsa så jag knatade iväg till stationen bara för att vända om då jag kom på att det kanske vore bra att boka en ny tid som jag 100% får.
Jag: "Kom ihåg nu, inga dubbel- eller trippel-bokningar nu, det är bara MIN tid" lite skämtsamt och försökte bölja min frustration. Gick än en gång till busstationen för att upptäcka att jag hade missat bussen med 5 minuter. Väntade en timme på nästa buss och tog bussen till Uppsala från Enköping.
Glömde självklart plånkan med typ400kr kvar på bussen. Upptäckte det först när bussen hade gasat iväg från centralstationen i Uppsala. Gick o fråga vad jag skulle göra på "UL-center" o då sa dom:
"Gå till bussgods och fråga, det är dig alla gula bussar stannar efter varje runda." Jag går till bussgods. Plånkan finns inte där men snälla som de är skrev de upp bussens "ID-nr" på ett papper tillsammans med tider som den kommer tillbaka hit. Jag läste igenom pappret och märkte att bussen kom om... 1,5h..
Jag vääntade och vääntade tills bussen äntligen kom. Jag hälsade på busschauffören och frågade om han har hittat en plånbok på bussen. Nej fick jag som svar men för säkerhets skull finkammade jag sätena och golvet. Nada. Han tipsade om att jag kunde kika på Polisstationen. Jag gick till polisstationen och tog en kölapp till hittegodskassan. Där frågade jag om min plånka hade lämnats in men det hade den såklart inte gjort. Mannen gav mig en lapp med nummer till hittegodsavdelningen och bad mig att återkomma imorgon. Jag hade inget att göra så jag gick än en gång till bussgods där de finkammade lådorna men hittade alla möjliga plånböcker förutom mitt. Jag lämnade ett telefonnr. och en kort beskrivning på boken och tackade för hjälpen. Dags att ringa efter skjuts då jag inte längre har något ärende i stan.
"Fan, jävla skittelefon, inga pengar kvar"
*sluurp* Batteriet dog.
Jag lånade bussgods telefon och ringde hem. Fick ton men ingen svarade. Testade att knappa in min låtsaspappas telefonnr. som jag hade lyckats få se i ett par sekunder innan mobilens skärm slocknade.
"Success!" Han knatade från jobbet och jag från bussgods och så möttes vi på mitten. Då fick jag en hundring och UL-kortet. Jag kollade på datumet och konstaterade att den var giltig bara till idag. "Bara" en halvtimmes väntan på tåg. Käkade 2 cheeseburgare på McDonalds (<-fyyyy, skit på dig miljöförstörare, hamburgarna är smaklösa. Max FTW! mycket godare smak på deras saker också! Friscomål anyone?!) Steg på tåget och körde in kortet i automaten.
"BEEEEPPPP" *lyser rött* Skit samma tänkte jag och ställde mig diskret på ett annat ställe som om inget hade hänt. Som tur var kontrollerade kontrollanten inte kortet i automaten, det räckte med att bara visa upp den. Äntligen hemma. Klockan är nu 3 på eftermiddagen och jag har inte uträttat ett skit på den här dagen. Imorgon har jag första skoldagen (som trots våra skitlärare kan vara rolig då man ser polare o inte mal på med läxor dirr.) men icke sa nicke, den missar jag helt då körningen för mig borde vara då, dvs om inte de har dubbelbokat igen. Dra åt hel*ete.
Detta är då min dag. Utan dubbelbokningen -> ingen tappad plånka + gegga runt i stan i en sjuhelvetes många timmar.
Pissdag.
Känner för att repa någons moppe bara för att.
EDIT: Ohjusste, tur i oturen. Jag har den dåliga vanan att ALLTID bära med mig onödigt mycket pengar i pånkan vart jag än går. I morse tömde jag för första gången på väääldigt länge plånboken på ett par tusen för jag tyckte att polarna tjatade så mycket om att det inte är smart att vandra runt med en rödingodling i bakfickan. *phew*