Sidan 44 av 400 Första ... 3442434445465494144 ... Sista

Reg.datum
    May 2010
    En stor snurra, som går på relativt låga varv, dem håller forever om man sköter oljan, mm. En något komplicerad motor dock som kostar sjukt mycket att serva, och skulle den rasa, så är det billigare att skicka bilen på skroten.
    En "ny" snurra talar vi om tiotusentals kr för att få tag på.
    men det basala servicen skall inte vara allt för jobbig att sköta. Kolla efter oljeläckage, om motorn går ojämnt, mm. det är fel som kan kostar sjuka pengar att åtgärda.

En välfylld servicebok med stämplar från märkesverkstad är guld värt på dessa bilar.

Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Men bryr mig inte så mycket om hur mkt soppa den drar, vet att den drar en HEL del bensin om man inte kör lugnt... undrar mer om hur motorn är i överlag, service osv...?
    alltså mercedes gör bra bilar.. så jag tror inte motorn är dålig. kan dock ha fel. vet inte nått direkt för är inte så insatt. men sök lite på google eller nått
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    alltså mercedes gör bra bilar.. så jag tror inte motorn är dålig. kan dock ha fel. vet inte nått direkt för är inte så insatt. men sök lite på google eller nått
    Innan köp skall man gå igenom bilen/motorn noga så man inte åker på ekonomiska smällar, stora fel på E500 kostar både skjortan och kallingarna att laga.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Innan köp skall man gå igenom bilen/motorn noga så man inte åker på ekonomiska smällar, stora fel på E500 kostar både skjortan och kallingarna att laga.
    det ska man iförsej gö med vilken bil som helst.
    Ris i föggen?

Reg.datum
    May 2010
    det ska man iförsej gö med vilken bil som helst.
    Men i synnerhet om man skall köpa in high end lyxbil. Många säljs just för att det är stora fel på g i bilen. och att ägaren inte har råd att se över felet. Sedan kan det vara läge att kolla försäkringskostnaden innan köp med. Vissa lyxbilar med stora snurror kan vara horribelt dyra att försäkra.

Men i synnerhet om man skall köpa in high end lyxbil. Många säljs just för att det är stora fel på g i bilen. och att ägaren inte har råd att se över felet. Sedan kan det vara läge att kolla försäkringskostnaden innan köp med. Vissa lyxbilar med stora snurror kan vara horribelt dyra att försäkra.
    ja dessa försäkringsbolag.. dom suger ut stackars 3800 bara på min BMW 525.. som tur e så är den svensksåld annars hade jag dött av försäkringen. tycker dock det är lite klent med effekt i den för att vara en så stor motor och för att vara en utav dom piggare bilar merca gjorde på den tiden.
    Ris i föggen?

Reg.datum
    May 2010
    ja dessa försäkringsbolag.. dom suger ut stackars 3800 bara på min BMW 525.. som tur e så är den svensksåld annars hade jag dött av försäkringen. tycker dock det är lite klent med effekt i den för att vara en så stor motor och för att vara en utav dom piggare bilar merca gjorde på den tiden.
    Vi fick 37.500 på en Musse V6 Coupe -02.a.

Vi fick 37.500 på en Musse V6 Coupe -02.a.
    vad va det för försäkrings bolag? för billigare hittar man lätt. om man inte krockat en 1000 gånger eller nått.
    Ris i föggen?

Reg.datum
    May 2010
    vad va det för försäkrings bolag? för billigare hittar man lätt. om man inte krockat en 1000 gånger eller nått.
    Folksam, fick ner den till c:a 11.000 i Länsförsäkringar, helförsäkring/helår, här ute skulle den väl kosta typ hälften.

Folksam, fick ner den till c:a 11.000 i Länsförsäkringar, helförsäkring/helår, här ute skulle den väl kosta typ hälften.
    å vart fan bodde ni då?XD
    Ris i föggen?

Reg.datum
    May 2010
    å vart fan bodde ni då?XD
    Bergsjön, om det säger något.

Bergsjön, om det säger något.
    då kan jag förstå priset...men endå. detta landet är åt helvete.
    Ris i föggen?

Reg.datum
    May 2010
    då kan jag förstå priset...men endå. detta landet är åt helvete.
    Jo tack, när det brann två bilar på fyra dagar på parkeringen nedanför, någon månad innan så totalades 6 bilar inne på P-däcket och 200+ bilar, och MC/mopeder skadades. Ja, vår dåvarande scooter for åt helvete i den branden och liknade mer modern konst än en scooter efteråt. Såldes som skrot för en tusing efteråt.

Vet jag också... tänkt typ lite andra fakta liksom vanliga fel och sånt men eftersom ingen verkar kunnaha ngt svar på de vänder jag mig till ngt annat ställe!
    jaa det e nog bäst.. vettefan om merca har nått forum specielt för dom.. BMW har ju ett seriöst forum men det är ju ett helt annat märkeXD
    Ris i föggen?

Reg.datum
    May 2010
    Kolla med mercedesklubbens forum

Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    haha, man blir ju nästan lite sugen http://www.blocket.se/stockholm/Falu....htm?ca=21&w=3
    sugen på?.. att fotta?

hela helsingborg blir nog tragedi. stan är fylld med poliser.
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har förstått att den drar en del redan, dock verkar dem va riktigt pigga faktist! Vill ju helst ha luftfjädring i den också, ngt angående de som brukar krångla?
    Den drar faktiskt inte så mycket bensin. i papprena så ligger den på 11.5L/100km blandad körning så du kan räkna med kanske runt 1.3L milen vid normal blandad körning.
    Min polare lykades pressa ned e500an på 0.95L milen. Då var det ju väldigt lugn körning. men det går!

Luftfjädring är standar i bilen. Det som kan krångla är ju tex mindre elfel, glapp i leder (då det är en ganska tung bil) Annars så är det en hyffsat felfri bil. Motorn är också riktigt hållbar och både mindre avancerad och klenare jämfört med den tidigare 500 motorn
    Den nyare 500 motorn har 3v/cylinder och enkla överliggande kamaxlar. 306hk/460nm
    Den gamla 500 motorn har 4v/cylinder och dubbla överliggande kamaxlar. 326hk/480nm.

Edit.
    Har blivit lite småsugen på annan bil. Va och kolla på denna. Men blev lite besviken på skicket+ det fanns bara vinterdäck. Men riktigt feta är dom!
    http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=11&w=1

Fins det någon kunnig motormeck här?
    kamaxelöverfall.. moment? snackar om merca 300 turbodieseln jag har, har bytt hydraulska ventillyftarna i den, ja ghade printat ut från skolans autodata vad de ska va för moment men just det pappret på topplocket var borta :/

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Den drar faktiskt inte så mycket bensin. i papprena så ligger den på 11.5L/100km blandad körning så du kan räkna med kanske runt 1.3L milen vid normal blandad körning.
    Min polare lykades pressa ned e500an på 0.95L milen. Då var det ju väldigt lugn körning. men det går!

Luftfjädring är standar i bilen. Det som kan krångla är ju tex mindre elfel, glapp i leder (då det är en ganska tung bil) Annars så är det en hyffsat felfri bil. Motorn är också riktigt hållbar och både mindre avancerad och klenare jämfört med den tidigare 500 motorn
    Den nyare 500 motorn har 3v/cylinder och enkla överliggande kamaxlar. 306hk/460nm
    Den gamla 500 motorn har 4v/cylinder och dubbla överliggande kamaxlar. 326hk/480nm.

Edit.
    Har blivit lite småsugen på annan bil. Va och kolla på denna. Men blev lite besviken på skicket+ det fanns bara vinterdäck. Men riktigt feta är dom!
    http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=11&w=1
    Tror du på det själv? Det vore ett under om man kan dra ner en 5L V8 ner till 0,95L/mil Landsväg möjligtvis, men i ren stadstrafik så är han uppe i minst 1,5 liter milen om det räcker.
    +troligen en försäkring som smäller i taket och går igenom densamma. Troligen en 20K nånting i försäkring.
    Och går något vitalt sönder på en dylik så kostar det hur mycket som helst.

Reg.datum
    Mar 2006
    Trampa till och det går en virvel i tanken med såna bilar. Räkna inte med under 1,8 liter milen. I synnerhet inte i blandad körning eller stadstrafik.
    Förbrukningen kan man skita i, det är det värt när du hör V8an sprätta på.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Förbrukningen kan man skita i, det är det värt när du hör V8an sprätta på.
    Nja, om bilen inte är en bruksbil. då ko0mmer den där lilla ekonomen i bakhuvudet snabbt att vakna, de flesta med dylika mercor, caddies, mm. brukar ha en vinterskutt ståendes bredvid lyxbilen som gör vardagsslitet.

Va kostar en ny koppling till en 850?
    Tänkte köpa mig denna och göra iordning, om det nu är värt det?
    http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=16&w=2

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    850 under års modell 95 är inte roligt alls,har jag hört en massa barn sjukdomar
    dem rör sig om detaljer man kunde gjort bättre. Bl.a. har dem en jäkla förmåga till att börja brinna runt bränslerailen, dels den tidigas 4-bultade hjul, mm. En bil jag absolut inte skulle rekommendera någon att köpa.

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Va kostar en ny koppling till en 850?
    Tänkte köpa mig denna och göra iordning, om det nu är värt det?
    http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=16&w=2
    1750:- hos skruvat. Är inte alls svårt om man vet vad man gör. Haynes boken är guld till sånt här http://www.skruvat.se/Kopplingssats-P12313.aspx

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    850 under års modell 95 är inte roligt alls,har jag hört en massa barn sjukdomar
    Det verkar vara lite olika det. Min är ju från -93 och den har inte några sjukdomar vad jag märkt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in