-
2010-08-21, 19:34 #1321
Det är faktiskt inte så dyrt att köra en vanlig familjebil med v8a å ca 300hk.. Lätt värt det! Vi snackar ju liksom inte om några cl/s600 V12biturbo eller cl/s65amg v12 biturbo. Det är när man kommer upp i sådana nivåer med v12 biturbo och 2.5ton att släpa på som det blir dyrt att driva bilen!
Morsan kör en BMW 540ia touring 4.4 v8 e39 som bruksbil upp emot 5000mil årligen. Så förstår inte varför man inte skulle kunna köra en v8a som brukis?
Även min Min merca 500 e används som brukis.
-
2010-08-21, 20:41 #1322
-
2010-08-21, 21:10 #1323
Barnsjukdomar beror ju inte på ägande om jag förstått rätt. Utan saker som falerar med tiden oavsett hur fint man tar hand om sakerna
Annars borde ju barnsjukdomar finnas på en nyare årsmodeller som blivit vanvårdade?
Om du menar min 850 så ska det inte bli något motorbyte. Bara lacka motorn och lite gott
-
2010-08-21, 21:20 #1324
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Huddinge
- Inlägg
- 102
-
2010-08-21, 21:57 #1325
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Sweden
- Inlägg
- 51
Nja 600är inte så farliga häller. Hade en 600SEL W140 innan den va inte så farligt törstig. inte mycket mer än en v8a. 400hk och 2,8ton gick som en raket. Bästa bil jag har provat och ägt. dock lite dyr i reservdelar.
Fin Saab. på m103 motorn är det 25nm och den e skadat känslig tror det ska vara något liknade i den för det är väll också alutop
-
2010-08-21, 22:34 #1326
-
2010-08-21, 23:04 #1327
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Sweden
- Inlägg
- 51
hade en 750 som efter mercan bara var trött och tråkig men fick den biligt. Sen blev det Audi v8a (skitfin vinterbil) nu har jag en gammal AMG 3,2T w124a (snik Hammer) och en 190e 2,3 16v.
skitsugen på en 500e som du har men lite dyr för mig. inne på ett kul projekt med en 400 och m120 v12a men bara planer
EDIT stötdämpare fram till 600an med adaptiva stötdämpare 18 000 styck. inte roligt att byta dem så den är inte så billig den gamla häller.Senast redigerat av Conrad den 2010-08-21 klockan 23:11.
-
2010-08-21, 23:41 #1328
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
Åker och kollar på denna imorn
http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=16&w=2
-
2010-08-21, 23:55 #1329
-
2010-08-22, 00:00 #1330
-
2010-08-22, 00:04 #1331
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
-
2010-08-22, 00:19 #1332
Kolla framför allt att dem riktiga frambromsarna sitter på. Turbon har kraftigare bromsar original och grövre främre hjullager. Hjullager och bromskivorna är ihopabyggda och dy byter allt i ett byte.
Renovera den till fint skick och det är som att ha kosingen på banken.Senast redigerat av Skåningen den 2010-08-22 klockan 00:40.
-
2010-08-22, 01:30 #1333
både W124 amg 3.2 T och 190e 2.3-16v är ju ovanliga bilar, Merca entusiast?? Hörrö, släng upp några bilder på bilarna!
Är lite intresserad av fakta på 600sel! Vad har den för bränsleförbrukning i papprena? 0-100 i papprena? Och vad är den realistiska bränsleförbrukningen? Vanliga fel på dom?
-
2010-08-22, 01:34 #1334
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
0-100 6.8s
402 bhp
580 nm
-
2010-08-22, 01:36 #1335
-
2010-08-22, 02:01 #1336
Okej, jag är ovanlig!
Men nu frågade jag inte om den var dyr att äga. frågade om förbrukningen i papprena och den verkliga förbrukningen. Och jag vet att det inte är en spargris. Men jag brukar inte bry mej så jäkla myket om förbrukningen om sanningen ska fram, Lägger hällre ut deg på att köra en snabb&komfortabel och snygg bil istället för att vara snål och glida omkring i en kia från år 94a bara för att jag ska åka bil på billigaste möjliga sätt. Men vi alla är olika. Tur det!
-
2010-08-22, 03:16 #1337
En motorservice kostar lika mycket som en mindre bil kostar att köpa typ. Skulle -Gud förbjude- kamdrivningen gå så blir det så dyrt att det inte är lönsamt att laga.
Hört en siffra på vad en ny snurra kostar i samband med ett försäkringsjobb på en 600 SEL, och vad jag minns så kostade den närmare 50 papp.
ALLT på dem kostar så mycket att det är otroligt. Ingenting att ha om man inte har en andrabil som får ta vardagsåkat.
-
2010-08-22, 09:56 #1338
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- I din säng
- Inlägg
- 592
-
2010-08-22, 09:57 #1339
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Sweden
- Inlägg
- 51
finns saker so kostar om det är en bil som är mycket utrustad. Finns snik 600a också som kostar som en 850 att äga. kanske inte motorspecifika saker.
En m120motor från en s600 v12a 408hk kostar ca 10 - 12 på skroten så inte så farligt.
Alleex
110liter tank och drog ca 1,3 - 1,5 kanske berodd på var man körde. körde mycket motorväg då drog den som en fiesta då den stängde av en cylinderbank och bra höll farten.
ingen rost bil vad jag märkte hade inte en fläck på min. den könaste bilen genom tiderna inget jag har kört bland Porsche och BMW Audi Volvo och även nyare Mercedes har varigt bättre. En som va bra när var Ranch Rover den nya
Va fan skulle kamdrivningen gå av på en gammal Volvo så är det oftast inte värt att göra ved den häller. dem är oftast inte ens värda tiden det tar att göra jobbet.Senast redigerat av Conrad den 2010-08-22 klockan 10:12.
-
2010-08-22, 10:43 #1340
-
2010-08-22, 10:43 #1341
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
-
2010-08-22, 10:46 #1342
-
2010-08-22, 10:48 #1343
-
2010-08-22, 11:02 #1344
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2010-08-22, 11:38 #1345
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Sweden
- Inlägg
- 51
-
2010-08-22, 11:55 #1346
-
2010-08-22, 12:02 #1347
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2010-08-22, 12:19 #1348
-
2010-08-22, 12:24 #1349
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Sweden
- Inlägg
- 51
-
2010-08-22, 13:08 #1350
Tänk på att eran bil väger nästan ingenting jämfört mot den... Skulle gärna vilja se bevis på en t4 som gör 0-100 på 7,3 sekunder, sen om man jämför i högre farter tror jag mercan drar ifrån! Och ljudet ifrån mercan är ju 1000ggr bättre en va de nånsin kommer bli i volvon