Sidan 45 av 400 Första ... 3543444546475595145 ... Sista
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Tror du på det själv? Det vore ett under om man kan dra ner en 5L V8 ner till 0,95L/mil Landsväg möjligtvis, men i ren stadstrafik så är han uppe i minst 1,5 liter milen om det räcker.
    +troligen en försäkring som smäller i taket och går igenom densamma. Troligen en 20K nånting i försäkring.
    Och går något vitalt sönder på en dylik så kostar det hur mycket som helst.
    Det är faktiskt inte så dyrt att köra en vanlig familjebil med v8a å ca 300hk.. Lätt värt det! Vi snackar ju liksom inte om några cl/s600 V12biturbo eller cl/s65amg v12 biturbo. Det är när man kommer upp i sådana nivåer med v12 biturbo och 2.5ton att släpa på som det blir dyrt att driva bilen!

Nja, om bilen inte är en bruksbil. då ko0mmer den där lilla ekonomen i bakhuvudet snabbt att vakna, de flesta med dylika mercor, caddies, mm. brukar ha en vinterskutt ståendes bredvid lyxbilen som gör vardagsslitet.
    Morsan kör en BMW 540ia touring 4.4 v8 e39 som bruksbil upp emot 5000mil årligen. Så förstår inte varför man inte skulle kunna köra en v8a som brukis?

Även min Min merca 500 e används som brukis.

Har nog endel med o göra hur ägare innan har varit också skulle jag tro

hur gåre me motorbyte i 850 btw, dags till vintern kanske

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Har nog endel med o göra hur ägare innan har varit också skulle jag tro

hur gåre me motorbyte i 850 btw, dags till vintern kanske
    Barnsjukdomar beror ju inte på ägande om jag förstått rätt. Utan saker som falerar med tiden oavsett hur fint man tar hand om sakerna Annars borde ju barnsjukdomar finnas på en nyare årsmodeller som blivit vanvårdade?

Om du menar min 850 så ska det inte bli något motorbyte. Bara lacka motorn och lite gott

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg

Vad är det för bil närmast kameran?
    Precis som prokid skrev, en trabant kombi ^^
    Btw prokid, i och med att originallacken bara ska puttsas upp tycker jag inte att det gör så mycket i och med att den inte lackas om...

Nja 600är inte så farliga häller. Hade en 600SEL W140 innan den va inte så farligt törstig. inte mycket mer än en v8a. 400hk och 2,8ton gick som en raket. Bästa bil jag har provat och ägt. dock lite dyr i reservdelar.

Fin Saab. på m103 motorn är det 25nm och den e skadat känslig tror det ska vara något liknade i den för det är väll också alutop

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg
    Nja 600är inte så farliga häller. Hade en 600SEL W140 innan den va inte så farligt törstig. inte mycket mer än en v8a. 400hk och 2,8ton gick som en raket. Bästa bil jag har provat och ägt. dock lite dyr i reservdelar.

Fin Saab. på m103 motorn är det 25nm och den e skadat känslig tror det ska vara något liknade i den för det är väll också alutop
    Snackade om s65 amg och s600 biturbo. Tror nog dom är dyrare än en 600sel att äga.
    Tex så går bara EN bromsskiva till en s600 biturbo från 03 på 5000:- hos mekonomen. Till s65an lär det vara bra mycket dyrare.

Edit:
    Vad kör du nu efter 600sel'en?

hade en 750 som efter mercan bara var trött och tråkig men fick den biligt. Sen blev det Audi v8a (skitfin vinterbil) nu har jag en gammal AMG 3,2T w124a (snik Hammer) och en 190e 2,3 16v.

skitsugen på en 500e som du har men lite dyr för mig. inne på ett kul projekt med en 400 och m120 v12a men bara planer

EDIT stötdämpare fram till 600an med adaptiva stötdämpare 18 000 styck. inte roligt att byta dem så den är inte så billig den gamla häller.
    Senast redigerat av Conrad den 2010-08-21 klockan 23:11.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Kan vara mycket värt ett köp, kolla bara att alla turbospecifika bitar sitter i den.

Kan vara mycket värt ett köp, kolla bara att alla turbospecifika bitar sitter i den.
    Ja det går nog pruta lite också

Har med mig en polare som kan 740 utan och innan!

Reg.datum
    May 2010
    Ja det går nog pruta lite också

Har med mig en polare som kan 740 utan och innan!
    Kolla framför allt att dem riktiga frambromsarna sitter på. Turbon har kraftigare bromsar original och grövre främre hjullager. Hjullager och bromskivorna är ihopabyggda och dy byter allt i ett byte.

Renovera den till fint skick och det är som att ha kosingen på banken.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-08-22 klockan 00:40.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    hade en 750 som efter mercan bara var trött och tråkig men fick den biligt. Sen blev det Audi v8a (skitfin vinterbil) nu har jag en gammal AMG 3,2T w124a (snik Hammer) och en 190e 2,3 16v.

skitsugen på en 500e som du har men lite dyr för mig. inne på ett kul projekt med en 400 och m120 v12a men bara planer

EDIT stötdämpare fram till 600an med adaptiva stötdämpare 18 000 styck. inte roligt att byta dem så den är inte så billig den gamla häller.
    både W124 amg 3.2 T och 190e 2.3-16v är ju ovanliga bilar, Merca entusiast?? Hörrö, släng upp några bilder på bilarna!

Är lite intresserad av fakta på 600sel! Vad har den för bränsleförbrukning i papprena? 0-100 i papprena? Och vad är den realistiska bränsleförbrukningen? Vanliga fel på dom?

Reg.datum
    Mar 2006
    0-100 6.8s
    402 bhp
    580 nm

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    både W124 amg 3.2 T och 190e 2.3-16v är ju ovanliga bilar, Merca entusiast?? Hörrö, släng upp några bilder på bilarna!

Är lite intresserad av fakta på 600sel! Vad har den för bränsleförbrukning i papprena? 0-100 i papprena? Och vad är den realistiska bränsleförbrukningen? Vanliga fel på dom?
    Stor som en lite jänkare, och TUNG! och så dyr att äga att det inte är för vanligt folk.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Stor som en lite jänkare, och TUNG! och så dyr att äga att det inte är för vanligt folk.
    Okej, jag är ovanlig!
    Men nu frågade jag inte om den var dyr att äga. frågade om förbrukningen i papprena och den verkliga förbrukningen. Och jag vet att det inte är en spargris. Men jag brukar inte bry mej så jäkla myket om förbrukningen om sanningen ska fram, Lägger hällre ut deg på att köra en snabb&komfortabel och snygg bil istället för att vara snål och glida omkring i en kia från år 94a bara för att jag ska åka bil på billigaste möjliga sätt. Men vi alla är olika. Tur det!

Reg.datum
    May 2010
    Okej, jag är ovanlig!
    Men nu frågade jag inte om den var dyr att äga. frågade om förbrukningen i papprena och den verkliga förbrukningen. Och jag vet att det inte är en spargris. Men jag brukar inte bry mej så jäkla myket om förbrukningen om sanningen ska fram, Lägger hällre ut deg på att köra en snabb&komfortabel och snygg bil istället för att vara snål och glida omkring i en kia från år 94a bara för att jag ska åka bil på billigaste möjliga sätt. Men vi alla är olika. Tur det!
    En motorservice kostar lika mycket som en mindre bil kostar att köpa typ. Skulle -Gud förbjude- kamdrivningen gå så blir det så dyrt att det inte är lönsamt att laga.
    Hört en siffra på vad en ny snurra kostar i samband med ett försäkringsjobb på en 600 SEL, och vad jag minns så kostade den närmare 50 papp.

ALLT på dem kostar så mycket att det är otroligt. Ingenting att ha om man inte har en andrabil som får ta vardagsåkat.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    0-100 6.8s
    402 bhp
    580 nm
    haha, måste vara bland de sämsta siffror jag sett på länge... 400häst men ändå 0-100 på ca 7 sekunder :|

En motorservice kostar lika mycket som en mindre bil kostar att köpa typ. Skulle -Gud förbjude- kamdrivningen gå så blir det så dyrt att det inte är lönsamt att laga.
    Hört en siffra på vad en ny snurra kostar i samband med ett försäkringsjobb på en 600 SEL, och vad jag minns så kostade den närmare 50 papp.

ALLT på dem kostar så mycket att det är otroligt. Ingenting att ha om man inte har en andrabil som får ta vardagsåkat.
    finns saker so kostar om det är en bil som är mycket utrustad. Finns snik 600a också som kostar som en 850 att äga. kanske inte motorspecifika saker.

En m120motor från en s600 v12a 408hk kostar ca 10 - 12 på skroten så inte så farligt.

Alleex
    110liter tank och drog ca 1,3 - 1,5 kanske berodd på var man körde. körde mycket motorväg då drog den som en fiesta då den stängde av en cylinderbank och bra höll farten.

ingen rost bil vad jag märkte hade inte en fläck på min. den könaste bilen genom tiderna inget jag har kört bland Porsche och BMW Audi Volvo och även nyare Mercedes har varigt bättre. En som va bra när var Ranch Rover den nya

Va fan skulle kamdrivningen gå av på en gammal Volvo så är det oftast inte värt att göra ved den häller. dem är oftast inte ens värda tiden det tar att göra jobbet.
    Senast redigerat av Conrad den 2010-08-22 klockan 10:12.

Kolla framför allt att dem riktiga frambromsarna sitter på. Turbon har kraftigare bromsar original och grövre främre hjullager. Hjullager och bromskivorna är ihopabyggda och dy byter allt i ett byte.

Renovera den till fint skick och det är som att ha kosingen på banken.
    Det va en riktig turbo med bromsar och allt
    Men 2 ventiler läckte lite... Men 3500kr tycker jag ändå är billigt!

Reg.datum
    May 2010
    Det va en riktig turbo med bromsar och allt
    Men 2 ventiler läckte lite... Men 3500kr tycker jag ändå är billigt!
    Renovera upp en och den är vips värd 35 lapp.

Reg.datum
    May 2010
    finns saker so kostar om det är en bil som är mycket utrustad. Finns snik 600a också som kostar som en 850 att äga. kanske inte motorspecifika saker.

En m120motor från en s600 v12a 408hk kostar ca 10 - 12 på skroten så inte så farligt.

Alleex
    110liter tank och drog ca 1,3 - 1,5 kanske berodd på var man körde. körde mycket motorväg då drog den som en fiesta då den stängde av en cylinderbank och bra höll farten.

ingen rost bil vad jag märkte hade inte en fläck på min. den könaste bilen genom tiderna inget jag har kört bland Porsche och BMW Audi Volvo och även nyare Mercedes har varigt bättre. En som va bra när var Ranch Rover den nya

Va fan skulle kamdrivningen gå av på en gammal Volvo så är det oftast inte värt att göra ved den häller. dem är oftast inte ens värda tiden det tar att göra jobbet.
    Nu talar vi om en NY snurra. En lågmilarbil som hade stulits körts jävel med. Kostade visst 80000 kr att laga upp efter tjuvarnas framfart.

att du orkar..
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Nu talar vi om en NY snurra. En lågmilarbil som hade stulits körts jävel med. Kostade visst 80000 kr att laga upp efter tjuvarnas framfart.
    offtast stoppar dem ner en beg motor har dem gjort på dem jag varit med om. men visst. tycker dock att 50k för en helt ny v12a låter biligt.

Reg.datum
    May 2010
    offtast stoppar dem ner en beg motor har dem gjort på dem jag varit med om. men visst. tycker dock att 50k för en helt ny v12a låter biligt.
    En bil som gått 5000 mil var det. I övrigt såg den för djävlig ut, fick byta vartenda karosspanel påp höger sida bl.a.

tycker med 50k är billigt för en helt ny sådan motor. sen att dom fick byta massa å det kostar pengar är ju inte "bilens" fel.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    haha, måste vara bland de sämsta siffror jag sett på länge... 400häst men ändå 0-100 på ca 7 sekunder :|
    En 600sel väger ca 2500kg! + 4-stegsauto. det är ju inte en 0-100 bil precis!

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    de var ju inte alls för bra, vi har

0-100 på 7.3 sekunder
    200 bhp
    300 nm
    Ni har 200hk på 1375kg. Mercan har 408hk på ca 2500kg och mercan har också en automat.
    En s40 t4a auto gör inga 7.3 till 100!

En 600sel väger ca 2500kg! + 4-stegsauto. det är ju inte en 0-100 bil precis!

Ni har 200hk på 1375kg. Mercan har 408hk på ca 2500kg och mercan har också en automat.
    En s40 t4a auto gör inga 7.3 till 100!
    2800 väger SELen har jag för mig.

Skulle dem byta så mycket på den mercan var det nog 2-30000 tusen på verksta med jobb och skit. Krockade mossans 190ia för några år sen deå skulle dem ha 80 för att laga den och det va en liten krock

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in