Sidan 1 av 2 12 Sista

Jagad av polisen

Hej

Jag har hört från olika håll att polisen inte får jaga/preja folk som kör trimmat...men jag har också hört att dom får det =S. Så jag undrar vilket som stämmer

MVH Jim

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Denvix Visa inlägg
    Hej

Jag har hört från olika håll att polisen inte får jaga/preja folk som kör trimmat...men jag har också hört att dom får det =S. Så jag undrar vilket som stämmer

MVH Jim
    Brukar det inte vara om du utgör en trafikfara så får dom stoppa/preja dig, dock utgör alla moppar som är trimmade en trafikfara eller nått sånt?

Eller skit i första inlägget, klart dom får jaga dig, dock har jag hört någonstans, längesen dock att dom inte får fortsätta jakt om du kör motorcykel i över 120 eller 140 eller nått sånt, dock inte många moppar som kan det och i princip ingen som kan köra så precis länge..

Om dom har vetskap om att du är under 18år får de ej "jaga"
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    har hört att dom inte for prejja om du inte har hjälm också
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Min polare blev prejad av polisen när han blev jagad, dock vet jag inte om detta stämmer men det säger han iallafall

Även polisen är vanliga dödliga människor och bryter även dem mot lagen, så kasta för fan inte hjälmen och tro att dem lämnar er ifred.

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Brukar det inte vara om du utgör en trafikfara så får dom stoppa/preja dig, dock utgör alla moppar som är trimmade en trafikfara eller nått sånt?

Eller skit i första inlägget, klart dom får jaga dig, dock har jag hört någonstans, längesen dock att dom inte får fortsätta jakt om du kör motorcykel i över 120 eller 140 eller nått sånt, dock inte många moppar som kan det och i princip ingen som kan köra så precis länge..
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Om dom har vetskap om att du är under 18år får de ej "jaga"
    Citat Ursprungligen postat av Huttibari Visa inlägg
    Kan ni inte bara hålla käften med era jävla teorier?

Bullshit.

Bullshit.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Kan ni inte bara hålla käften med era jävla teorier?
    på dig!

Polisen får jaga en person utan hjälm, och i höga hastigheter. Får jaga en person som är 7 eller 102 år gammal.

Däremot ska jakten motsvara "brottet" man begår. Polisen släpper av om risken för att man ska skada sig själv eller andra är överhängande. Det betyder INTE att de slutar jaga om ni kör hårt, eller ens har ett krav på sig att de måste göra det.

De kan på samma sätt ta beslutet att preja er om möjlighet finns för att ni inte ska riskera andras liv.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Reg.datum
    Mar 2006
    Såhär vill jag göra när jag läser din kommentar jesper.

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av mh(jesper)ride Visa inlägg
    nej nej men ja har hört bara
    han inte kom så långt att ja fick polisen efter mig
    så vet inte riktit har bara hört de
    Just det. Det är alltså inte fakta.

16. Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    nej de får inte jaga dig
    Ditt jävla sär.

EDIT:
    Ditt inlägg bryter mot följande regel, gör vänligen inte om detta i framtiden.

* §7.1 Personangrepp m.m.
    Att klanka ner, nedvärdera eller kränka en annan medlem på forumet är totalförbjudet. Likaså att förtala andra medlemmar.

// abk
    Senast redigerat av abk den 2010-09-01 klockan 00:11.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ditt jävla sär.
    +1 5 tecken

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ditt jävla sär.
    Vad e problemet med dig? Är han "sär" bara för att han formulerar sig dåligt? Semester på dig

Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Vad e problemet med dig? Är han "sär" bara för att han formulerar sig dåligt? Semester på dig
    formulerar sig dåligt? Han gav ett felaktigt svar.

Vi skulle ju göra samma sak som i racingavdelningen här, att bara en viss grupp får svara.
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

23. Tillsägelse utdelad för "sär"-inlägget, släpp diskussionen ang. "sär"-inlägget och håll er till ämnet.
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

Okej, kanske skrev med för liten text innan. Då försöker vi igen.

JO, DE FÅR JAGA DIG!
    Dom får jaga, MEN rps har gått ut med rekomendation om att jakt skall undvikas i största möjliga mån då dom anser att det utsätter den jagade föraren för stress vilket kan leda till hans/hennes egen eller annans död. Detta gäller 2hjuliga fordon. Jakt skall undvikas men är tillåtet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in