Sidan 95 av 305 Första ... 45859394959697105145195 ... Sista

Ämne: Dagens Fail!

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Ciaon är baxad, PM direkt om ni ser den!! Fixar länk alldelles strax till hur den ser ut för dom som inte vet!

http://www.moppenet.nu/showthread.ph...?p=347#post347

länk till projektet!
    Fan vad jobbigt. Ska hålla ögonen öppna är ju väldigt unik om man säger så.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    http://www.blocket.se/stockholm/HZM_....htm?ca=11&w=2

EDIT: Han har ändrat annonsen nu till 6000, stog 60000
    Senast redigerat av Filip den 2010-09-06 klockan 14:47.

jag och pappa skulle spela in en film igår kväll på våran inspelningsbara boxer som vi inte lärt känna riktigt än ist för bara filmen som var 1:50 h råkade vi spela in 20 h

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Fail nr.1: Förkyld
    Fail nr.2: Meckade med neosen idag och kollade så den hade gnista och så, fin gnista! Sen när jag och farsan fixat med vajrar och skit så startar vi den på startgas, går en stund sen dör, gnistan = helt död! Provat olika tändstift, ingen gnista. Måste köpa ny tändkabel i morgon..
    Fail nr.3: Prov i SO på onsdag, har man pluggat något? Nej!

Åkte bil med brydens brorsa igår, i en rätt så gammal bmw som skakade satan så fort han gasa, det blev ju inte bättre heller när han drog om bilar på högersidan i 180...

Trodde seriöst där för någon minut att ja skulle dö...

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Win ju
    word på den !

har en fail fast de e min kompis

ja o min kompis va på väg hem från skolan idag och när vi kommit ut på en väg kör ja bakom honom och då möter han en bil och blir typ rädd så han ramlar ner i diket xD fick åka tillbaka 100 meter på vägen ställa moppen vid en busshållplatsinfart och sen springa och hjälpa honom få upp moppen ur diket , sen kanske 200 meter efter det ska han stanna för att han har ont i foten (han brände sig på röret) så han han blinkar in och ska stanna på en grusväg men då drar idioten i frambromsen och ramlar på gruset xD
    skadeglädje<3

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av RaBiN^ Visa inlägg
    har en fail fast de e min kompis

ja o min kompis va på väg hem från skolan idag och när vi kommit ut på en väg kör ja bakom honom och då möter han en bil och blir typ rädd så han ramlar ner i diket xD fick åka tillbaka 100 meter på vägen ställa moppen vid en busshållplatsinfart och sen springa och hjälpa honom få upp moppen ur diket , sen kanske 200 meter efter det ska han stanna för att han har ont i foten (han brände sig på röret) så han han blinkar in och ska stanna på en grusväg men då drar idioten i frambromsen och ramlar på gruset xD
    skadeglädje<3
    Är han nybliven moppepööjk?

Fan vad najs med skadeglädje

teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    dagens fail är att mitt spotify premium försvann, det förstörde min dag
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

min kompis påstår att, en röjsåg är 1 takt, och att det finns/fanns 3 takt skotrar (?)

13. Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    röjsåg är 2 takt kolvmatad motor

3 takt har jag aldrig hört talas om men skotrar brukar ju ha 2takts motor med 3 cylindrar(om det var det han mena)
    det jag sa till han xD,

aa kanske ;D

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    min kompis påstår att, en röjsåg är 1 takt, och att det finns/fanns 3 takt skotrar (?)
    Vad jag vet så kallas Wankel 3 taktare, och det verkar finnas wankel skotrar så
    www.Earpill.com - addictive music

16. Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Är han nybliven moppepööjk?

Fan vad najs med skadeglädje
    han har haft moppe typ 3 månader kan fortfarande inte köra ordentligt

Tappade nål clipset till min org gasare, testade då min DO 19mm, hade bara för stora munstycken till den-,- tittar då på amal förgasaren som jag fick med moppen och undrar om skiten funkar utan varesig luftskruv eller choke, klart att den gjorde så nu kör jag med en 19mm amal utan luftskruv och choke

Rundburnade på en grusplan, fick helt plötsligt grepp o ramlade o skrapa upp framkåpan, slirade som i speedway (full gas på 3an) o ramla och så efter det ville inte moppejäveln starta, sen fick ja en jävla massa grus under gashandtaget så den gick knappt o gasa med...

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Tappade nål clipset till min org gasare, testade då min DO 19mm, hade bara för stora munstycken till den-,- tittar då på amal förgasaren som jag fick med moppen och undrar om skiten funkar utan varesig luftskruv eller choke, klart att den gjorde så nu kör jag med en 19mm amal utan luftskruv och choke
    Win??

ONT: En polare skulle försöka sladda som jag gör och då bromsar han med frambromsen och vurpar..
    Misstänker att tändspolen på Neosen är död..

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Win??

ONT: En polare skulle försöka sladda som jag gör och då bromsar han med frambromsen och vurpar..
    Misstänker att tändspolen på Neosen är död..
    2 st fail och ett win, majoriteten vinnser

Remmen gick av på väg till gbg-,-, fan va lack jag blev. Kan det bero på en för hård tryckfjäder? 27kg ligger den på.

Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Remmen gick av på väg till gbg-,-, fan va lack jag blev. Kan det bero på en för hård tryckfjäder? 27kg ligger den på.
    Enligt twostroke så sliter det absurt mycket på remmen med både för svag respektive för hård fjäder. Jag bytte min tryckfjäder igår till en original istället för 50%, kör midrace aerox, och får köra lungt för att den inte ska slira i början men annars greppar remmen bra med original. Med 50fjädern så hoppade hela moppen och moppen gick cpdåligt då inte tryckfjädern släppte remmen. Ligger gummi inne i motorblocket, redan efter ett fåtal mil efter att remmen har slitits ner. Vet inte om det bara var tryckfjädern, men den går garanterat bättre nu.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Våran ritteknikslärare, helt jävla blåst. Trodde att det var högre krav på lärare som undervisar civilingenjörer på högskola...
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Våran ritteknikslärare, helt jävla blåst. Trodde att det var högre krav på lärare som undervisar civilingenjörer på högskola...
    öh? som om det är samma krav på lärare som undervisar civilingenjörer som det är på lärare som undervisar på gymnasiet, högstadiet, lekskolan...?

Reg.datum
    May 2010
    Har ont i öronen, piper och bultar som fan..

Tandställning i underkäken, inte kuuuuuul

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    öh? som om det är samma krav på lärare som undervisar civilingenjörer som det är på lärare som undervisar på gymnasiet, högstadiet, lekskolan...?
    Nog är det högre krav för att undervisa på högskola, killen har säkert jättefina betyg på pappret så han ansågs lämplig därför. Men idag på andra undervisningen visade han flera gånger om att han inte hade någon koll alls, jag som endast är självlärd inom cad/ritteknik kan redan betydligt mycket mer än han...
    Don´t make excuses, make horsepower!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in