Sidan 18 av 153 Första ... 816171819202868118 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Bör jag sätta på en gummisula på mina skor från Loake? Har sett att redan nu, efter en användning, så har de blivit slitna ned så att det är farligt nära sömmen på vissa ställen.
    Släng upp en bild, vill gärna se skönheterna!

Men iaf det har disskuterats hejvilt fram och tillbaka vad som är bäst. Nu i höst kanske det är en god ide att göra det om du ska använda dem mycket när det regnar. Jag slängde på en tunn gummisula på mina our legacy skor, kostade 130kr. Dock så går skon miste om lädersulans andningsförmåga, sen så kan även sulan böjas lite pga att man slängt på en gummisula.

Läs mer på manolos artikel samt kika på kommentarerna som behandlar ämnet
    http://www.manolo.se/artiklar/artike...isulor/?page=1

Annars så rekomenderar jag att du ställer frågan i flashbacks Tråden för oss skofascister där du säkerligen kommer att få bättre hjälp.
    w

Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Släng upp en bild, vill gärna se skönheterna!

Men iaf det har disskuterats hejvilt fram och tillbaka vad som är bäst. Nu i höst kanske det är en god ide att göra det om du ska använda dem mycket när det regnar. Jag slängde på en tunn gummisula på mina our legacy skor, kostade 130kr. Dock så går skon miste om lädersulans andningsförmåga, sen så kan även sulan böjas lite pga att man slängt på en gummisula.

Läs mer på manolos artikel samt kika på kommentarerna som behandlar ämnet
    http://www.manolo.se/artiklar/artike...isulor/?page=1

Annars så rekomenderar jag att du ställer frågan i flashbacks Tråden för oss skofascister där du säkerligen kommer att få bättre hjälp.
    Danke schoen, herr quuz. Bild kommer när jag orkar plocka fram digitalkameran eller framkalla film. Eller när jag är hemma utan att det är mörkt ute. Jävla höst.

M låter som sagt vettigt, dock så är de inte lika slim som ralph laurens slim fit skjortor (som förövrigt har perfekt passform för oss smala)
    jag älskar RL slimfit, i övrigt är men glöm inte oscar do är också ganska slimmmade men värdelös kvarlitet , klart värt att köpa stenströms om man är ute efter olikfärgade skjortor.
    skulle gärna se lite bilder på dig quuz !

Gör de! Jag beställde min i förrgår och sitter i den just nu. Tog S då jag är en smal sate, 176 lång och 62kg. S var dock verkligen S, tänk ralph lauren slimmat, ungefär så sitter den. Enda negativa är att den är lite för lång i ärmarna, då jag är svag för tröjor där skjortärmen sticker fram ca en halv cm :3
    ja jag vet min är också lite lång i ärmarna.. jag är 193 o väger 85 kör på en xl , skulle dock förmodligen kunna gå ner till L vilket ja har i en annan gant tröjja.

tänkte bara hissa ett märke i tråden
    (morris)
    dom gör många snygga tröjjor helt i min stil, har redan införskaffat 2 i deras höst kollektion.

http://www.careofcarl.com/sv/artikla...gan-green.html
    http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/heavy-v-blue.html fast en mörk lila.

och jag lovar att det kommer bli fler då även deras chinos sitter som en smäck för oss spinkiga ! rekomenderas

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Köpte deras röda chinos i söndags, sitter som en smäck
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Morris, hej 2008.

Röda byxor är så jävla fult.

Röda byxor är så jävla fult.
    Och dessutom förbehållet dom som seglat över Atlanten...
    MRX_Racing @ mnf

Beror lite vad det är för färg , själv äger jag ett par men har inte använt dom då jag inte seglat över HELA atlanten ... Men får se kanske börjar använda dom ..

Och mr **** ja vad coolt då vet vi att du hade morris kläder 2008, men det är du knappt ensam om, dom har dock bytt stil o det är det jag gillar.

Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Beror lite vad det är för färg , själv äger jag ett par men har inte använt dom då jag inte seglat över HELA atlanten ... Men får se kanske börjar använda dom ..

Och mr **** ja vad coolt då vet vi att du hade morris kläder 2008, men det är du knappt ensam om, dom har dock bytt stil o det är det jag gillar.
    Ja, vad coolt, jag har aldrig ägt ett morris-plagg, möjligtvis någon kofta för ett par år sedan. Jag menar mer att märket har(för länge sedan) tappat sin glans - speciellt i de kretsar som du försöker framförhålla att du befinner dig i, det är snart lika avdankat som Ed Hardy's klädkollektion.

Jag äger faktiskt ett par röda chinos, haha, jag vet dock inte vad jag ska göra med plagget - bränna upp?

Okej misssupfattade dig lite drå. Men för mig spelar det verkligen ingen roll vad jag har på mig för kläder , äger tex en hm kavaj osv också. Men vadå framhålla dom kretsar jag är i ? bara fö ratt jag skriver vad ja tkr om för kläder oså kanske jag är luspank ? tar sms lån osv ?

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    visade sig att mor min hade köpt en stenströms slimfit herrmodel som hon bara använt 1 gång så blev att jag tog över den! passa perfa!

ska upp till stockholm om ett tag så undrar om någon vet om det finns tod's samt tateossian armband på NK eller något? Har sett att linnea brauns skjortor(the shirt factory) finns i stockholm! Är intresserad av en utan krage men hur är det med synen på skjortor utan krage nuförtiden? är det fortfarande en "kommunist stämpel" på det?

Kläder hm skor...innebandyskor. Ska köpa nya, vilka är de snyggaste och skönaste enligt er just nu?

Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Är intresserad av en utan krage men hur är det med synen på skjortor utan krage nuförtiden? är det fortfarande en "kommunist stämpel" på det?
    Snarare pajasstämpel.
    w

Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Kläder hm skor...innebandyskor. Ska köpa nya, vilka är de snyggaste och skönaste enligt er just nu?
    spela roll hur innebandy skorna ser ut ? sen varierar det ju as mycket vad man tycker är skönt och vilken sko man passar i, har kört med pumas "accelerate" i 3 år nu grymt sköna men har gått sönder i hälen för mej varje säsong men kostar bara 500lappen.

Någon som vet om ralph lauren inne på nk i Göteborg har öppnat än? Åkte dit för två veckor sen i hopp om att inhandla en ny fin skjorta, men till min stora besvikelse var just ralph laurens butik stängd för renovering, stod att de skulle öppna igen i september
    w

är det fortfarande en "kommunist stämpel" på det?
    Det är inte direkt så att jag tänker att någon är röd bara för att de har en kraglös skjorta på sig. Tycker det kan var rätt så snyggt.

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Snarare pajasstämpel.
    ok, varför det?

Det är inte direkt så att jag tänker att någon är röd bara för att de har en kraglös skjorta på sig. Tycker det kan var rätt så snyggt.
    ok, tycker det samma! tänkte bara synen bland äldre osv.

ok, tycker det samma! tänkte bara synen bland äldre osv.
    haha varför skulle du bry dig om det? har dessutom svårt att se att någon skulle tycka att man är kommunist för att man har kraglös skjorta... är alla hårdrockare satanister och punkare anarkister också? haha

ok, varför det?
    För det ser förjävligt ut, en skjorta ska ha krage.
    w

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    mjo, de flesta ser inte alls bra ut men just denna från the shirt factory tycker jag är snygg!

Sen ska Jeans vara blåa, det är bestämt så, för allas bästa.

Vad tycker ni modepojkar här om röda vinterjackor? Dvs till män.
    ex:
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Vad tycker ni modepojkar här om röda vinterjackor? Dvs till män.
    ex:
    Tjocka dunjackor är väldigt fult imo, speciellt i rött. "Bara" jobbiga blattar som har det. Satsa på en duffel, rock eller skepparkavaj istället.
    w

"Bara" jobbiga blattar som har det
    Du kommer nog att kunna se en del creddiga typer springa runt i röda jättejackor från Nigel Cabourn i vinter. Stöder dina alternativ.

Citat Ursprungligen postat av maxdalax Visa inlägg
    God afton!
    Det var ett tag sedan man kikade in på forumet, menmen..

Jag är ute efter något parkasliknande inför höstens/vinterns kalla väder. För tillfället har jag ingen specifik modell i sikte utan vänder mig därför till er för råd.
    Något i stil med dessa kanske:

Sedan är jag kanska taggad på vinterskor. Clarks-modellen är jag riktigt taggad på, men även denna från Our Legacy såg fin ut:

Tack på förhand
    Jag har kollat en del på den här jackan från Acne som komplement till min duffel,

Skorna var skitfina, tycker att de gör sig bättre som vinterskor än ett par ökenkängor. Även om jag brukar använda mina Clarks ibland på vintern. Men jag har ett par skitkängor också, och ska köpa ett par Doc Martens 8-hole i brunt.

tror jag ska köpa något liknande den här, är sugen på en snygg parka i vinter

edit: såg nu att någon postade exakt samma jacka något inlägg upp

fult med midje snörerna

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in