Sidan 57 av 400 Första ... 747555657585967107157 ... Sista

Inte att rekomendera, då den har extremt kort hjulbas samt riktigt klen växellåda. Många som kört dem på vintern har sprängt lådan, gillar inte avancerad körning.

Legacyn är betydligt mer vettig då sakerna är bättre ihopsatta. En vinterbil vill man ha längre hjulbas på för att få lite balans i bilen.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Inte att rekomendera, då den har extremt kort hjulbas samt riktigt klen växellåda. Många som kört dem på vintern har sprängt lådan, gillar inte avancerad körning.

Legacyn är betydligt mer vettig då sakerna är bättre ihopsatta. En vinterbil vill man ha längre hjulbas på för att få lite balans i bilen.
    Legacy är betydligt dyrare också..

Trendy är en rolig bil och det är också en sån det för bli.

Antar att det är 2-litersmotor i den?

Ge mig så mycket info du kan, är lite olika styrsystem beroende på motor.
    stämmer 2.0E är det. Ska kolla vad det är för regnummer så slår jag det på bilregistret strax.

Jag avråder dig utav erfarenhet att det ÄR en dålig bil, den håller inte för vinteråkning.

Men visst, jag REKOMENDERAR dig att köpa en bil som absolut INTE är bra. Låter det bättre?
    Vad du håller på. Saken är den. Hade jag länkat till en Legacy på en gång så hade du haft lika mycket invändingar mot den som mot Trendyn och sagt att jag ska köpa en EVO 7 på en gång.

"Egen erfarenhet". Den som står ute i Åkersberga har överlevt flera vintrar av hårdkörning och den har desutom stått utomhus hela tiden.

Men ååh... Lägg ner nu. Var glad att jag är ärlig mot dig istället.

Nej, det säger jag då drivlinan på Trendyn är riktigt dålig. De bilarna som körts på isen brukar rasa då mellandiffen bryter ihop då delarna är underdimensionerade, samt att växellådan håller samma kvalité som på Pulsar GTR samt 323 GTR och rasar vid "aktiv" användning redan vid originaleffekt. Du får gärna ge mig ett bra skäl till varför jag skulle sitta och hitta på saker?

Speciellt då Legacyn faktiskt ligger i samma prisklass.

http://www.blocket.se/dalarna/Subaru....htm?ca=11&w=3

Så för din egen skull, släpp tanken att jag är ärlig mot dig för att ge dig tårar en lördagskväll. Är mer för att du ska slippa göra ett köp du sedan får ångra. 50/50-drift kombinerat med 68 hästar och knappt 100 Nm är ingen jättekul kombination då effektförlusten är 20 %.

Modellerna innan -90 är de som är riktigt utsatta då de delar drivlina med Daihatsu. Sista årsmodellen efter -90 fick istället drivlina från Suzuki Vitara som tål mer (diffen) men i gengäld bjuder på dåliga lager i själva lådan. Sprängde själv en sådan vid terrängkörning sommaren -04 då växellådans mjuka upphängningar gav drivlineryck vilket knäckte av utgående axeln.
    Senast redigerat av Michél den 2010-09-11 klockan 17:10.
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    . fem tecken
    En W124 300?

vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Subarun va la sådär, gillade inte formen, påminner lite om en likbil. Dock så verkade Audin och Mercan helt ok, tack för tipsen!

Bilden på 500E du visade här stämmer dock inte riktigt då den har valsade skärmkanter bak. Jämför det med bilden du la upp på din bil. Att 500 har marginellt bredare skärmare bak, absolut.

Men jag fattar inte vad designavdelningen höll på med när de valde att bredda ut framskärmarna tre gånger så mycket.

Lämna in bilen och läs av felkoder. Billigaste sättet istället för att alla ska leka gissningslekar här.

Det klagade jag ju på redan i somras. Kostar dig... 150 kronor att göra jobbet själv med plastfärgen jag alltid använder mig utav.
    I know, men jag lägger hellre pengarna på att få fixat rosten, först och främst, och det tar tid att komma dit bara det. Vet inte vart jag ska bli av, verkar vara ett par skit coils jag fått, eftersom att jag inte kan ha några däck längre. Måste vara under ET 30 i princip och det känns riktigt fel!

Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Den är clean fälgarna är jag inte mycket för. några framtidsplaner?

Lite randombämmväpics jag har liggandes på datorn, aldrig fel med lite ögongodis?

**
    Jag gillar dem, är lite annorlunda

Planer har jag massor av ska du veta, dock är det få av dem som blir sanna då det kostar mer pengar än jag är sugen att lägga på bilen .

Okej, perfekt.

När byttes tänddelarna sist (rotor/fördelarlock/tändstift/tändkablar)?

Är det samma fel oavsett om bilen är kall eller varm?

Hög förbrukning?

Kommer bilen upp i driftstemperatur?

Uppstår felet på alla växlar?

Låter det som att den går ojämnt efter 3000 rpm eller dör den helt?

Ojämn tomgång?

Rycker den på jämn gas men ej vid full gas?
    1. Antagligen aldrig bytta men vet ej, värt att byta då det är billigt!
    2. Ja samma hela tiden
    3. Inget speciellt ligger typ på 0,8-1.0 och det är kortkörningar mestadels.
    4. Ja, inga problem där
    5. Ja
    6. Har aldrig kört den själv så den brukar max gasas till 3500rpm (tjejer)
    7. Ja, den vandrar lite, ojämnt.
    8. Svårt att säga eftersom jag inte kört själv, men verkar vara vid jämnt pådrag den hoppar och har sig.

Förlåt för dubbelpost, denna skulle inte sitta fel imo!
    http://www.blocket.se/stockholm/Hond....htm?ca=11&w=3

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Tjena pojkar och flickor (?)

Någon som har fälgförslag till min Volvo? Funderat på 5-ekrade eller fälgar med många ekrar, typ Nitro Oxide
    http://www.garaget.org/?car=183027

http://www.blocket.se/kronoberg/Vw_g...tm?ca=23_4&w=2

Va hade ni gett för en sådan här skapelse?

Hur är Opel calibra som bil? Någon som har erfaranheter av den? Något att ha eller är det ren skit?
    Är som en saab, motorn är något i den stilen ialf

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Ja. Ser sånna lureri annonser i princip varje dag.

Men ååh... Lägg ner nu. Var glad att jag är ärlig mot dig istället.

Nej, det säger jag då drivlinan på Trendyn är riktigt dålig. De bilarna som körts på isen brukar rasa då mellandiffen bryter ihop då delarna är underdimensionerade, samt att växellådan håller samma kvalité som på Pulsar GTR samt 323 GTR och rasar vid "aktiv" användning redan vid originaleffekt. Du får gärna ge mig ett bra skäl till varför jag skulle sitta och hitta på saker?

Speciellt då Legacyn faktiskt ligger i samma prisklass.

http://www.blocket.se/dalarna/Subaru....htm?ca=11&w=3

Så för din egen skull, släpp tanken att jag är ärlig mot dig för att ge dig tårar en lördagskväll. Är mer för att du ska slippa göra ett köp du sedan får ångra. 50/50-drift kombinerat med 68 hästar och knappt 100 Nm är ingen jättekul kombination då effektförlusten är 20 %.

Modellerna innan -90 är de som är riktigt utsatta då de delar drivlina med Daihatsu. Sista årsmodellen efter -90 fick istället drivlina från Suzuki Vitara som tål mer (diffen) men i gengäld bjuder på dåliga lager i själva lådan. Sprängde själv en sådan vid terrängkörning sommaren -04 då växellådans mjuka upphängningar gav drivlineryck vilket knäckte av utgående axeln.
    Du hade ju bara oturen att få att måndagsexemplar...

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Tips på bra förstabil? Är något år kvar innan jag kommer köpa något, men alltid kul att kika lite i förväg

Krav:
    Ej volvo/Saab.
    Minst 180hk.
    Rwd.
    Maxpris ca 35k.

Gärna andra tips än Bmw, Bmw har jag kollat på en hel del redan, på bla 325. Så gärna annat än Bmw.

Edit: 4wd kan väll gå det med, men helst rwd.
    I princip vad jag skulle ha satsat på för 40k
    http://www.blocket.se/eslov/Audi_A8_....htm?ca=11&w=3

Tips på bra förstabil? Är något år kvar innan jag kommer köpa något, men alltid kul att kika lite i förväg

Krav:
    Ej volvo/Saab.
    Minst 180hk.
    Rwd.
    Maxpris ca 35k.

Gärna andra tips än Bmw, Bmw har jag kollat på en hel del redan, på bla 325. Så gärna annat än Bmw.

Edit: 4wd kan väll gå det med, men helst rwd.
    Ärligt talat, glöm 180HK och slå upp ögonen för något sånt här!

http://www.blocket.se/alvsborg/Mazda...m?ca=23_11&w=3 - det är en jävligt rolig bil kan jag garantera!

Det är inte speciellt fel eftersom du vill ha fälgbredd och samtidigt "stora" däck. Det folk brukar göra är att åka med mer ET samt lägre dimensioner på däcken än vad du gör. Skulle du haft vanliga "kortare" fjäderben hade du upplevt samma problem då fjäderbenstallriken tar upp en hel del plats. 225/45-17" är ju vad familjebilar (exempelvis V70) har som original.

Ett exempel är bilen nedanför:

Han har BBS LM Replika på 18*8" fram samt 18*9" bak, med 215/35-18 i däckprofil samt ET35. Nersänkt 9 cm med FK nonamecoils (samma uppbyggnad som TA).

Anledningen till att det går är däckdimensionen främst. Skillnaden mellan 225/45-17 samt 215/35/-18 är totalt 3 centimeter i diameter samt 2 centimeter i bredd.

Min E30 som exempel hade standard fjäderben med 17*7,5"-fälgar ET 36 samt 215/40-17" i däck. Hade knappt 5mm marginal till fjäderbenet från fälgens baksida.

1. Antagligen aldrig bytta men vet ej, värt att byta då det är billigt!
    2. Ja samma hela tiden
    3. Inget speciellt ligger typ på 0,8-1.0 och det är kortkörningar mestadels.
    4. Ja, inga problem där
    5. Ja
    6. Har aldrig kört den själv så den brukar max gasas till 3500rpm (tjejer)
    7. Ja, den vandrar lite, ojämnt.
    8. Svårt att säga eftersom jag inte kört själv, men verkar vara vid jämnt pådrag den hoppar och har sig.
    Finns två saker som är aktuellt.

Bilarna är känsliga för gamla tänddelar, att byta ut dem brukar ge underverk.

Men, det är även värt att leka vakuumläckor kring insuget då man kan få liknande felsymptom. Spruckna slangar är ingen höjdare. Med tanke på vandrande tomgång så känns det lite som vakuumläcka.

Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Tjena pojkar och flickor (?)

Någon som har fälgförslag till min Volvo? Funderat på 5-ekrade eller fälgar med många ekrar, typ Nitro Oxide
    http://www.garaget.org/?car=183027
    Det sista du ska ha på bilen är förmodligen någonting i krom eller silver då den vita lacken ger det hela en skum känsla. En kompis familj hade en USA-importerad 855 "R-vit" (samma spec som de röd/svart/gröna R-bilarna från -96) och till den satt det originalmonterade flerekrade R-fälgar. En riktigt snygg kombination!

En annan kombination som hade kunnat fungera är fälgar från V70N, exempelvis Nebula som har en bra design. Även mörka BBS LM Replika ligger bra i pris och kan vara vettigt.

Anledningen till att jag sågar Nitro Oxide är för att själva "känslan" upplevs som plastig och fel till bilen i fråga.

Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    http://www.blocket.se/kronoberg/Vw_g...tm?ca=23_4&w=2

Va hade ni gett för en sådan här skapelse?
    5 - 8000 kr. En hel del problem med den, beror på hur skicket är i helhet.

Hur är Opel calibra som bil? Någon som har erfaranheter av den? Något att ha eller är det ren skit?
    Beror på motor.

V6 är en Saab-motor, de övriga är Opels egna konstruktioner. Kvalitetsmässigt upplevde jag den jag testade (Turbon med 4wd) som riktigt värdelös. Antingen var den jag provade bara duktigt slutkörd eller så är hållbarheten inte alls så bra som den borde.

2-litersfyrorna på 115/150 hkr skulle jag vilja säga är det "vettigaste" valet, V6 samt Turbon som ett sämre alternativ.

Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Vertkar inte vara samma bil på bilden som den som speccas heller. Numret är felaktigt dessutom.
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Du hade ju bara oturen att få att måndagsexemplar...
    *suck*

Allmänt känt. Jag tror jag ligger liiiiite före dig kunskapsmässigt där.

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    I princip vad jag skulle ha satsat på för 40k
    http://www.blocket.se/eslov/Audi_A8_....htm?ca=11&w=3
    Kan du motivera ditt svar? Så ska jag förklara vad den bilen faller på.

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg

http://www.blocket.se/alvsborg/Mazda...m?ca=23_11&w=3 - det är en jävligt rolig bil kan jag garantera!
    Miatan har sjukligt bra körglädje!

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010

Kan du motivera ditt svar? Så ska jag förklara vad den bilen faller på.
    -Stilren design enligt mej.
    -Hyffsad prestanda (0-100 ca 7sek toppar minst 250km/h)
    -Aluminiumkaross. (rostfri!)
    -Gott om plats.
    -Fin komfort.
    -Låg ljudnivå i bilen.
    -Quattro (grym på vinterväglag)
    -Extremt mycket bil för pengarna!
    -V8 (Mysigt motorljud)
    -Bra kvalitets känsla.

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det sista du ska ha på bilen är förmodligen någonting i krom eller silver då den vita lacken ger det hela en skum känsla. En kompis familj hade en USA-importerad 855 "R-vit" (samma spec som de röd/svart/gröna R-bilarna från -96) och till den satt det originalmonterade flerekrade R-fälgar. En riktigt snygg kombination!

En annan kombination som hade kunnat fungera är fälgar från V70N, exempelvis Nebula som har en bra design. Även mörka BBS LM Replika ligger bra i pris och kan vara vettigt.

Anledningen till att jag sågar Nitro Oxide är för att själva "känslan" upplevs som plastig och fel till bilen i fråga.
    Nej helkromat kommer se helknasigt ut som du säger. "flerekrade R-fälgar" du tänker inte möjligtvis på Volans då?

Bild: http://carphotos.cardomain.com/ride_...0007_large.jpg
    För dom andra fälgarna som har R-ingraverat är ju sjukt vanliga och inte alls snygga i min mening!

Och BBS LM känns som det hör hemma mera på en BMW och liknande, än en Volvo
    Dessa tittade jag på förut, tror dom skulle bli rätt schyssta?
    http://www.blocket.se/skaraborg/Volv....htm?ca=11&w=3

Sen har jag tillgång till lackmöjligheter så man kan ju lacka om dom Dotz roadster har jag kikat på också. Mattsvart fälgcentrum med polerad fälgkant?

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    -Stilren design enligt mej.
    -Hyffsad prestanda (0-100 ca 7sek toppar minst 250km/h)
    -Aluminiumkaross. (rostfri!)
    -Gott om plats.
    -Fin komfort.
    -Låg ljudnivå i bilen.
    -Quattro (grym på vinterväglag)
    -Extremt mycket bil för pengarna!
    -V8 (Mysigt motorljud)
    -Bra kvalitets känsla.
    Jag är ledsen, men du måste vara den dummaste i den här tråden. Först och främst, VAD FAN SPELAR TOPPFARTEN FÖR ROLL?!
    Har under mina två år med körkort toppat ur en bil som gör 200+ en gång och då räckte 235km/h rätt bra. Dvs, spelar ingen roll vad toppfarten ligger på.
    Om killen har 35k att lägga på bil, tror du då han har råd att försäkra, tanka och äga en Audi finbil med V8?

vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Sådan skulle jag aldrig ha råd med, fösräkringen osv. Det jag tänker på. Och för att inte tala om 4.2l motor, den lär ju dricka endel soppa. Plus att den är automat, det är något jag aldrig kommer köpa i hela mitt liv. Kört två automatare, sjukt tråkigt att bara sitta där med gas och broms, samt lägga den i backläge.
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg

115hk låter lite lite kanske, men förövrigt så verkar bilen riktigt fin. Man kan ju alltid chippa med.

Dock så vill jag hellre ha en 4-sitsig, om man ska dra och bada med polare eller liknande.
    Jag är ledsen, men du måste vara den dummaste i den här tråden. Först och främst, VAD FAN SPELAR TOPPFARTEN FÖR ROLL?!
    Har under mina två år med körkort toppat ur en bil som gör 200+ en gång och då räckte 235km/h rätt bra. Dvs, spelar ingen roll vad toppfarten ligger på.
    Om killen har 35k att lägga på bil, tror du då han har råd att försäkra, tanka och äga en Audi finbil med V8?
    Håller helt med dig va de gäller toppfarten. 0-100 är isåfall 50ggr viktigare enligt mig. Men de stämmer dedär med att jag förmodligen aldrig skulle ha råd.

Är dock något år tills jag kommer köpa någon bil så jag har ju ett tag på mig att fundera på saken.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in