Sidan 28 av 42 Första ... 18262728293038 ... Sista

Ämne: K50-tråden

hojj!över 10000 rpm bör tändningen bytas ut tkr jag, en retarderande tändning är att föredra när det ska börja varvas på riktigt! min gamla k50 varvade 2500rpm mer enbart vid byte av tändsystem från original till ett innerrotor system,gasresponsen blir oxå bra mkt bättreavgastempen skönk oxå på fullgas i.o med att tändningen retarderade på högre varv! så d gick o leena ner den på huvudmunstycket en aning....det är lixom ingen större mening o porta för höga varv om man inte har riktig tändning

spökplumpen: dreva på mera...ett bakdrev kostar inte så mkt! tryck dit ett 28:as bakdrev direktöka oxå kompet då får du mera ork!

höjj cyllen och prova dig fram för ditt rör ska gå o dra långt då den har en ganska flack slutkona....tips:ska du ha mera varv så kapa headern(kröken) mera då får den lättare att varva! men ska du uppemot 12000rpm då är d nog dags o se över insugssidan och porta ur reeden alt.byta den mot större samt sätta dit en större gasare!

trimma på!!

mvh////
    Senast redigerat av smokke den 2010-09-09 klockan 18:09.

har ett dt rör liggandes brevid mig nu vad behövs för att få på detta på k50in så man karnse kan ta med röret till skolan och fixa detta
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

jamarcol, jag tog med röret och kapede idag ska bara fixa ett fäste efter som jag inte vill kapa av mitt rör jag redan har på moppen xD

Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    vad har du för rör på moppen nu då?
    vanligt k50 rör haha

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mrdeath666 Visa inlägg
    vanligt k50 rör haha
    du har helsvetsat rör?, eller? alltså kröken och avgasröret sitter ihop med varandra
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

ja det är helsvetsat

Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    tjenna! vad tror ni man kan få för en NOS motorbåge till k50 z/dz 83- köpte nämligen tre stycken för ett tag sen och vill nu sälja av två.

om någon är intresserad av att köpa skicka PM eller skriv i tråden!

btw! är det någon som sitter på en hyffsat komplett k50 motor som kan tänka sälja billigt? jag vill nämligen ge mig på att bygga en snabb k50 till nästa topspeed! har tillgång till TIG, svarv bläster etc.

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Wiklund Visa inlägg
    tjenna! vad tror ni man kan få för en NOS motorbåge till k50 z/dz 83- köpte nämligen tre stycken för ett tag sen och vill nu sälja av två.

om någon är intresserad av att köpa skicka PM eller skriv i tråden!

btw! är det någon som sitter på en hyffsat komplett k50 motor som kan tänka sälja billigt? jag vill nämligen ge mig på att bygga en snabb k50 till nästa topspeed! har tillgång till TIG, svarv bläster etc.
    kanske 200-400kr? Roligt med fler racer byggen
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

btw! är det någon som sitter på en hyffsat komplett k50 motor som kan tänka sälja billigt? jag vill nämligen ge mig på att bygga en snabb k50 till nästa topspeed! har tillgång till TIG, svarv bläster etc

jag har nog

[email protected]
    adda
    K50

Hur går det för dig Tobbe? Man har inte hört av dig på ett ganska bra tag!

Reg.datum
    May 2010
    Precis som Wiklund söker jag också en billig k50 motor komplett fungerande om någon har

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Skulle de va kul tobias?
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

offtopic

Slängde på stänkskärmarna idag enbart för att köra 2mil för o köpa en cola framskärmen sattes dit med stripes bara för att jag vill snabbt iväg o köpa cola Men bakskärmen sattes dit ganska så seriöst. Varför jag gjorde det för vägen var dyngblöt och jag kännde inte för en dush just då

Edit: De e fett jobbigt att följa med i själva "konversationen"här i tråden eftersom ni säger varandras riktiga namn Så nu tycker jag ni kan skriva era namn så man förstår lite bättre
    hehe, är de någon som ringt på annonsen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in