-
2010-09-13, 21:20 #31
ja precis, dom snutar jag snackat med brukar faktiskt säga att dom försöker att inte jaga moppar då dom vet att det är JÄVLIGT farligt.
har du tänkt på att han som körde moppen kanske itne ens såg "kraschen"? sen har jag inte något emot snuten så länge dom gör vettiga saker som faktiskt gör samhället bättre, dvs gör annat är att jagar moppepojks.
-
2010-09-13, 21:23 #32Medlem
- Reg.datum
- Jul 2007
- Ort
- Skåne
- Inlägg
- 618
Fan vad jag stör mig på alla som påstår att de garvat, jävligt lätt att vara tuff på ett moppeforum. Tur att det finns de som har lite vett här iaf...
+1 på sogat och Greger den Hale.
Drenner, du har inte tänkt på att polisen ska upprätthålla ALLA lagar, och att moppetrimmning/fortkörning är ett lagbrott?
-
2010-09-13, 21:28 #33
-
2010-09-13, 21:28 #34
Har DU tänkt på att det inte framgår varför polisen jagade efter moppefuckot? Han kan ha haft en god anledning till det. Och sedan är det rent ut sagt idiotiskt att sticka från polisen, man riskerar sitt eget och andras liv bara, för vad? Böter för olovlig körning.
Men polisen har prioriterat om ganska mycket dem senaste åren, när jag var 15 så var dem jävligt uppmärksamma på alla moppar. Häromdan blev jag stoppad efter att ha kört i 90 på 70 väg. Fick varning för att jag inte hade fram blinkers och backspegel. Kör man med vett i skallen, håller avstånd till fordonet framför och är allmänt uppmärksam så bryr dem sig knappt.
-
2010-09-13, 21:33 #35
-
2010-09-13, 21:36 #36
Det är sorgligt som fan att polisen krockade. Visst, jag vill inte vara någon moralpredikande fjant som står på lagens sida då jag själv åkt dit en gång, kör midrace igen och ofta lek/fuckokör. Står liberalt i denna frågan skulle jag vilja påstå. Finner det ironiskt att polisen jagade sitt största hot, mopeden, men istället krockade själv. Dock så finner jag inte meningen i att skratta åt polisen, då det är ett bevis på en jävla osäkerhet inombords att skratta åt andras skador. Min egen åsikt dock.
"Önska aldrig ens din värsta fiende ur livet, i en misär eller andra hatiska önskemål. Detta bevisar din självkänsla och godhet som medmänniska."Ju mindre rutin, desto mer liv!
-
2010-09-13, 21:37 #37
"skadeglädje är den sanna glädjen"
Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...
-
2010-09-13, 21:38 #38
-
2010-09-13, 21:45 #39
-
2010-09-13, 22:04 #40
NEJ jag är ingen "ACAB bög" , varför jag skrev fail var för att jag såg det ur ett ironiskt perspektiv, alltid tråkigt när det händer olyckor i traffiken men dne här gången var det lite lustigt eftersom det blev "tvärsom" då polisen krockade
-
2010-09-13, 23:13 #41





