Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    sen utgör dom en trafikrisk när dom jagar mopeder så där, alla är inte fuckos som kör fullgas i centrum och är extra häftiga med sina urpluggade aeroxar.
    Har man t ex 70cc, rör och större förgasare så brukar man vara mer seriös och inte köra som en idiot då man vet att man kan utgå en fara, förutom när man blir just jagad av polisen då
    ja precis, dom snutar jag snackat med brukar faktiskt säga att dom försöker att inte jaga moppar då dom vet att det är JÄVLIGT farligt.

    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Hoppas att snuten hade gjort samma sak om det va du som rammade bussen.
    Fyfan för er haters säger jag bara, polisen hade grym tur som bara blev lindrigt skadad. Det hade kunnat sluta mycket värre. Jag hade fan inte tvekat en sekund att vända och åka tillbaka. Det kan handla om någons liv, då är böter för olovlig körning ganska litet i sammanhanget.
    har du tänkt på att han som körde moppen kanske itne ens såg "kraschen"? sen har jag inte något emot snuten så länge dom gör vettiga saker som faktiskt gör samhället bättre, dvs gör annat är att jagar moppepojks.

  2. #32
    Fan vad jag stör mig på alla som påstår att de garvat, jävligt lätt att vara tuff på ett moppeforum. Tur att det finns de som har lite vett här iaf...
    +1 på sogat och Greger den Hale.

    Drenner, du har inte tänkt på att polisen ska upprätthålla ALLA lagar, och att moppetrimmning/fortkörning är ett lagbrott?

  3. #33
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Fan vad jag stör mig på alla som påstår att de garvat, jävligt lätt att vara tuff på ett moppeforum. Tur att det finns de som har lite vett här iaf...
    +1 på sogat och Greger den Hale.

    Drenner, du har inte tänkt på att polisen ska upprätthålla ALLA lagar, och att moppetrimmning/fortkörning är ett lagbrott?
    jo du det har jag faktiskt tänkt på, jag tycker även att snuten tar det sjukt mkt för seriöst (även om det är deras jobb JAG VET).

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    ja precis, dom snutar jag snackat med brukar faktiskt säga att dom försöker att inte jaga moppar då dom vet att det är JÄVLIGT farligt.



    har du tänkt på att han som körde moppen kanske itne ens såg "kraschen"? sen har jag inte något emot snuten så länge dom gör vettiga saker som faktiskt gör samhället bättre, dvs gör annat är att jagar moppepojks.
    Har DU tänkt på att det inte framgår varför polisen jagade efter moppefuckot? Han kan ha haft en god anledning till det. Och sedan är det rent ut sagt idiotiskt att sticka från polisen, man riskerar sitt eget och andras liv bara, för vad? Böter för olovlig körning.

    Men polisen har prioriterat om ganska mycket dem senaste åren, när jag var 15 så var dem jävligt uppmärksamma på alla moppar. Häromdan blev jag stoppad efter att ha kört i 90 på 70 väg. Fick varning för att jag inte hade fram blinkers och backspegel. Kör man med vett i skallen, håller avstånd till fordonet framför och är allmänt uppmärksam så bryr dem sig knappt.

  5. #35
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Har DU tänkt på att det inte framgår varför polisen jagade efter moppefuckot? Han kan ha haft en god anledning till det. Och sedan är det rent ut sagt idiotiskt att sticka från polisen, man riskerar sitt eget och andras liv bara, för vad? Böter för olovlig körning.

    Men polisen har prioriterat om ganska mycket dem senaste åren, när jag var 15 så var dem jävligt uppmärksamma på alla moppar. Häromdan blev jag stoppad efter att ha kört i 90 på 70 väg. Fick varning för att jag inte hade fram blinkers och backspegel. Kör man med vett i skallen, håller avstånd till fordonet framför och är allmänt uppmärksam så bryr dem sig knappt.
    ja men tänk om han inte hade någon bra anledning till att jaga han? ja det är idiotiskt, dock jävligt soft att slippa straff och skit + att det är skoj som fan med en skön adrenalinkick.

  6. #36
    Det är sorgligt som fan att polisen krockade. Visst, jag vill inte vara någon moralpredikande fjant som står på lagens sida då jag själv åkt dit en gång, kör midrace igen och ofta lek/fuckokör. Står liberalt i denna frågan skulle jag vilja påstå. Finner det ironiskt att polisen jagade sitt största hot, mopeden, men istället krockade själv. Dock så finner jag inte meningen i att skratta åt polisen, då det är ett bevis på en jävla osäkerhet inombords att skratta åt andras skador. Min egen åsikt dock.

    "Önska aldrig ens din värsta fiende ur livet, i en misär eller andra hatiska önskemål. Detta bevisar din självkänsla och godhet som medmänniska."
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  7. #37
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    "skadeglädje är den sanna glädjen"
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

  8. #38
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    "skadeglädje är den sanna glädjen"
    precis

  9. #39
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Oj oj oj, har folk här mycket i mot poliser här? Så fort ni blir stoppade för kontroll så ska ni muttra ihop och säga att man alltid blir stoppad. Jag har mött runt 15 polisbilar och dom har inte gjort ett piss, väx upp någon gång plox!
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

  10. #40
    NEJ jag är ingen "ACAB bög" , varför jag skrev fail var för att jag såg det ur ett ironiskt perspektiv, alltid tråkigt när det händer olyckor i traffiken men dne här gången var det lite lustigt eftersom det blev "tvärsom" då polisen krockade

  11. #41
    Pinsamt grabbar.
    Citat Ursprungligen postat av En polis jag pratade med Visa inlägg
    Lyssna nu noga, dom där jävla trimmade mopederna är det största samhällsproblemet vi har i Sverige idag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in