-
2010-09-19, 23:03 #61
-
2010-09-19, 23:05 #62
Vilken känga J-Å fick sig av Ohly!
PSN: EdvinIsacsson
Lägg till så kan vi spela lite.
-
2010-09-19, 23:05 #63
-
2010-09-19, 23:06 #64
-
2010-09-19, 23:07 #65
HAHA lars åhly alltså, roligare snubbe får man leta efter. Låter som om han var stalin när han pratar! Vart tog hans kampvilja vägen när han skulle få träffa Jimmie Åkesson?
L.S./M.F.T.
-
2010-09-19, 23:08 #66
-
2010-09-19, 23:08 #67
va e de som händer eller.. SD i riksdagen ?!?!.. så här nazist tyskland började.
ni som rösta på SD .. hur tänker man
. har ni inte en enda utländsk kompis ?
-
2010-09-19, 23:10 #68
-
2010-09-19, 23:20 #69
Om man röster på SD så saknar man fortfarande bristen på kunskap om vad detta gör till Sverige. Nu har plötsligt Alliansen fått konkurrens som kommer att gå ut över alla partier, ni svenskar kan förbereda er på att de fyra kommande åren inte kommer bli sig likt något annat. SD kommer röra om i grytan, och grytan kommer att koka över.
Ursprungligen postat av Panceta
-
2010-09-19, 23:22 #70PR 8T
- Reg.datum
- Oct 2008
Varför tror alla att SD slänger ut alla invandrare för att de kommer in i riksdagen? De vill ju bara stoppa den massiva invandringen som pågår här i Sverige. Sverige är det land som tar in mest invandrare årligen.
-
2010-09-19, 23:23 #71
-
2010-09-19, 23:27 #72
-
2010-09-19, 23:29 #731338
- Reg.datum
- May 2010
det är bra, kolla bara hur många av alla invandrare som lever på staten, vi kanske ska ta hand om de som finns i landet innan vi tar in ännu fler bara för att agera "Världens egna fosterhem"...
även om vi drar ner den med 90% kommer vi fortfarande vara ett av de länder som tar in mest i världen...
däremot säger jag inte att jag tycker det är bra att SD kommer med i riksdagen, hade hellre sett att alliansen själva la fram detta förslag.
-
2010-09-19, 23:38 #74
Men hur jävla insnöade är ni egentligen? SD är ett parti som inte bara vill ta tag i integrationsfrågan, integrationsfrågan är den frågan som engagerat svenska folket. Har ni någon aning om all annan politik dom vill föra? Ingen vill sammarbeta med dom, det betyder att dom kommer behöva rösta ned förslag och sedan är de större partierna tvugna att göra som SD vill för att dom större partierna ska kunna rösta igenom deras förslag.
-
2010-09-19, 23:51 #75Avstängd
- Reg.datum
- Mar 2006
"Studenter" Inte så jävla konstigt att de röstar på (S), hör de orden "höjt studiemedel" så blir det fan fontänorgasm.
-
2010-09-19, 23:53 #76
det var väl alliansen som höjde studiebidraget för ett par år sen? haha...
-
2010-09-19, 23:54 #77
härligt att MP har gått upp med mer än 2% iaf
§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2010-09-20, 00:31 #78
-
2010-09-20, 00:33 #79
-
2010-09-20, 00:40 #80
-
2010-09-20, 00:47 #81
Senast redigerat av DinoLj den 2010-09-20 klockan 00:54.
-
2010-09-20, 00:52 #82
blev SD för min del.. som några redan har sagt innan, vi måste ta hand om de som redan e i sverige innan vi tar in fler.
-
2010-09-20, 00:57 #83
Riktigt tråkigt att se att SD fick vågmästarroll, bra nog iaf att alla partier klart och tydligt utryckt att de ej vill samarbeta med dem.
w
-
2010-09-20, 01:12 #84
-
2010-09-20, 01:19 #85Medlem
- Reg.datum
- May 2010
-
2010-09-20, 01:52 #86
-
2010-09-20, 03:23 #87
Då kan vi ju köra med svenska sprintregler också istället för att följa de som gäller i utlandet. Gäller ju att undvika mångkultur som sagt?

Men vänta lite, ska vi se hur det ser ut historiskt sett? Hur många svenskkolonier som exempel har inte skapats i andra länder?
Kolla bara i Spanien som exempel, ett skräckexempel där pensionärer som ser ut som torkade fikon inte förstår varför i h-e man ska behöva prata svenska i Spanien och grinar över att Kalles kaviar och knäckebröd inte ingår i deras husmanskost.
Den stora anledningen till det hårda klimatet i muslimska länder är inte religionen i sig utan hur den politiska synen är, då det inte finns någon demokrati.
Jag tror inte någon här egentligen vet hur det faktiskt var i mellanöstern på 60-talet? De flesta länderna där (Iran, Libanon, Syrien, Irak, Algeriet, Marocko för att dra några exempel) var som vilket land som helst. Inga slöjor, stilmässigt var det identiskt med hur 60-talet såg ut i USA och Europa. Att automatiskt tro att invandrarna alltid levt i öknen och är sämre än oss är lite väl förhastat utan att veta den faktiska historien.
När det sedan kommit ledare till landet som ifrågasatt demokratin och använt en religion som "syfte" och medel att styra ett land så har detta försämrats. Det är inte den muslimska religionen i sig som ger problemen, utan personer som använder den som en ursäkt till att få fram sina åsikter.
Detsamma gäller inom kristendomen som innehåller en hel del enkelspårighet som man oftast glömmer bort i debatten.
Det är först sedan slutet på 80-talet som länderna i mellanöstern blivit direkt "hårda" och odiplomatiska.
Fast du glömmer en viktig grej.
Vet du hur mycket arbetstillfällen invandrare skapar som exempel? Fundera på det hela ett tag så inser du att det är riktigt mycket jobb det handlar om, en del utav entreprenörskap och driftighet som TYVÄRR är mer ovanligt kring ursvensken.
Oj, ett utav mina bättre uttalanden jag kommit med.
Står fast vid den åsikten fortfarande.
Har du källa angående det? Det är mer äldre svenskar som värnar om landets välfärd som ger socialdemokraterna dess röster samt invånare i mindre orter.
Många invandrare har faktiskt vänt över till Moderaterna, främst för deras gynnande skattepolitik samt deras ställning till egenföretagare.
Jag hade gärna sett att röståldern höjdes till 21 år för att på så sätt ge röstarna lite tid att bli mer insatta.
Det är en ytterst låg andel utav förstaröstarna som egentligen vet med säkerhet vad deras parti står för mer än just ett par enskilda frågor.
Det är beroende på i vilken riktning de olika partierna arbetar.
Hur många som finns på respektiv sida avgörs av hur många som sedan röstas in i Riksdagen. Röd/grön hade kunnat bestå utav 30 småpartier om samtliga hade kommit in till Riksdagen som exempel.
Som jag skrev innan, definiera dels uttrycket "svensk" samt tänk efter lite hur många entreprenörer det faktiskt finns bland invandrarna. Varje person som driver en egen verksamhet tillhör ett sådant entreprenörskap.
Man har ingen rättighet som person att få jobb, det är någonting man måste bevisa att man förtjänar. Ingenting serveras på silverfat.
Följ gärna upp det uttalandet med statistik.
Nej, höjningen är större än så.
Totalt handlade det om en höjning med 1,50 kr/liter under mandatperioden med en start på 49 öre till att börja med. Med tillkommande moms skulle siffran stiga lite ytterligare.
-
2010-09-20, 08:33 #88
Absolut.
Men en sån grej som tex ha skolavslutning i kyrkan, eller lärare som har burka eller Niqab. Såna saker måste kunna diskuteras utan att bli kallad rasist.
Jag stödjer inte SD på något vis, men som sagt. Det som är bra med partiet är att de vågar ta upp frågan, som de andra är rädda att diskutera för.
Ursprungligen postat av Andy63
-
2010-09-20, 11:58 #89
Jag ser att vissa i tråden skriver nåt liknande: Jag röstade på SD, dom är inte rasister, dom vill inte ta in mer invandrare, dom vill ta hand om invandrarna som redan finns här, dom är även främlighetsfientliga.
Jag tycker att det är intressant. Vad än invandrarna gör så är det fel. Har dom ett jobb så låter det: invandrarna snor jobben från svenskarna. Har dom inte ett jobb så låter det: invandrarna bara tär på samhället och går på bidrag.
-
2010-09-20, 12:41 #90
Håller med till punkt och pricka.
Tycker det låter lite som ett utav SDs skitsnack. Man vill ge dom som redan är här bidrag så att dom har råd att åka hem, det är redan officellt.
En liten del av invandringen är bra för Sverige, men den nuvarande är långt över vad vi egentligen behöver just nu. Alla outbildade kostar pengar, och ytterst få skaffar sig en utbildning, och om dom får jobb så är det för minimal lön på något hamburgehak. Invandrare behöver få fler jobb i det svenska samhället, dom måste utbilda sig och här har jobbpolitiken misslyckats och inte invandringspolitiken.

Svara med citat

Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej