Stor skillnad?

Är sugen på att få min drac att gå lite bättre, så funderar på att skaffa ny cylinder.

Har nu:
    Barikit 74cc
    Metrakit Sp
    21mm black edition
    mk pr koppling
    m.m.

Kommer det bli stor skillnad om jag byter till http://www.twostroke.se/product.asp?product=12311 eller http://www.twostroke.se/product.asp?product=10235

Vilken av dessa cylindrar är bäst?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det är ingen större skillnad, jag skulle lägga pengarna på en portning istället så piskar du dessa cyllar och så sparar du mycket pengar

Vilken som är vassare av dom kan jag inte svara på, båda är som halvslöa, ungefär samma trimningsgrad som Barikiten du kör med nu.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Okej ja portning kanske kan vara ett alternativ då, men skulle ett mk pr3 rör göra lite skillnad tror du?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av erkan94 Visa inlägg
    Okej ja portning kanske kan vara ett alternativ då, men skulle ett mk pr3 rör göra lite skillnad tror du?
    Det skulle göra skillnad, men ett problem med både det och en eventuell portning så försämras livslängden.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Ja men det spelar inte så stor roll om livslängden blir lite kortare men det är bäst att lämna in till portning va? bara att gå till nån crossbutik och kolla om de kan göra det

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    gussen är ju lågvarvig och har lite mer hästar utan portning
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    gussen är ju lågvarvig och har lite mer hästar utan portning
    Okej

Men jag ställer om min fråga lite..

Vad ska jag göra för att få dracen att gå fortare? Cylinderbyte? Rörbyte? Någonting annat?
    Senast redigerat av erkan94 den 2010-09-28 klockan 16:06.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Porta, PR/R3 rör, större förgasare, bättre tändning, finns lite alternativ.
    Eller så gör han som dig, på med ett tk.

Nej men som simon säger ungefär, förlåt för posthunt

Gussen är en mycket trevlig vardags cylinder med ett brett register (iaf gjutjärns versionen till EBS).

Simon: Man behöver ingen större fugge bara för att den ska gå fortare, kan gå LIKA bra med en 21mm som en 24mm. Bara smälla i större munstycken så Bara att en 24mm brukar kunna suga ner luft än en 21mm, Men det går ju fixa med en svarv
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej, jag vet att den inte går fortare bara föratt man byter, men förmodligen går den bättre med en större, tex 24-28.
    Enligt Twostroke Performance Tuning boken så kan du få motsatt effekt med att överdriva med förgasare. En 28 mm är i själva verket ett antingen eller och du kan därmed få samma om inte bättre effekt med en 24 mm tex.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in