-
2010-09-29, 00:03 #2041
Fast nu är ju den motsatsen tydligt bevisad utav flera motormagasin (Teknikens Värld i Sverige samt Auto Motor Sport i Tyskland som exempel). Att E39 haft riktigt jävlig bakvagn har varit ett faktum sedan realese, gissa varför den inte fortsatte produceras i E61?
När det gäller utrymmena så hävdar samtliga motormagasin helt tvärtom jämfört med dig.
Följande skriver AMS:
Lastutrymmet är inte alls i Mercedesklass med 410/1 525 liter. Notera att 3-serien är rymligare är den stora femman med baksätet på plats (435/1 345 liter rymmer den)!
Volvo V40 som jag tog som exempel tidigare rymmer 413/1 421 liter. Det är mer än vad 5-serien klarar med uppfällda säten som jag sa innan...
Exempelvis skriver TV samt AMS följande i några utav sina tester:
Utrymme/kvalitetsintryck
PLUS: Rymlig fram, bred kupé, mycket gott kvalitetsintryck i stort och smått.
MINUS : Medelmåttigt baksäte, inskränkt och lågt bagageutrymme.
BMW:s största kombi lastar till och med mindre än Audi A6. Men den är en i alla avseenden välartad produkt.
Med full last knäar BMW avgjort mer än Audi, fjädringen påverkas mer negativt och vill slå igenom vid hög fart.
Baksätet är inte rymligt, men däremot mycket bekvämt för de som inte är storväxta.
Om du kan tyska råder jag dig att läsa på Auto Motor Sport, i annat fall finns testet från TV att läsa med bildmaterial till.
Att flera oberoende motortidningar skriver om samma sak tror inte jag är en konspiration direkt.
Tror annars en bil med valfritt 4wd-system är en vettig bil, om man vill kunna ta sig fram på de oplogade vägarna som finns längs kusten.
Mannen, myten, legenden.
Sjöblom.
-
2010-09-29, 08:30 #2042Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-09-29, 08:51 #2043
-
2010-09-29, 08:54 #2044Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-09-29, 09:13 #2045
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- I din säng
- Inlägg
- 592
-
2010-09-29, 09:17 #2046
Tackar! Var bara något som låg i bakhuvudet och skramla. Men då har man fått veta de med
Finns de några för och nackdelar med Nissan 200sx s13 då? Har hört att många av dom har fått slitna vev lager. Men det lär ju bero på att dom flesta är hårt körda? inte att det är dålig kvalité?Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-09-29, 13:31 #2047
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
-
2010-09-29, 14:09 #2048
-
2010-09-29, 15:41 #2049
Delar till dig:
http://www.zatzy.com/koep-saelj-bila...or-kaross.html
-
2010-09-29, 15:48 #2050
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
kompisen har precis köppt en med rasad motor, på hans motor har bultarna som håller ihopa vevstaken och överlaget expanderat, det började med att motorn börja knacka, och efter ett litet tag sa de pang och då small vevstaken rätt ut genom blocket, detta hade hänt under lugn körning enligt förra ägaren, så dom bultarna bör man nog byta ut tror jag ? iofs var den bilen rätt trimmad när detta hände.
annars vet jag att oljekylen är TOTALT värdelös, som jag förstog de sitter det typ en liten låda under oljefiltret och i den går där kylvätska som ska kyla ner oljan lite, hjälper tydligen inte speciellt mycke.
ramlagerna skulle jag aldrig våga köra original heller, plocka sönder min kompis motor och dom var helt repiga.
sen upptäckte vi en rolig sak, i topppackningen så var det inte utskuret för vatten kanalerna på cylinder 2,3och4 så det kom bara in vatten i cylinder 1 ( så den var frisk ) sen ju längre bort man kolla ju varmare såg man att de hade gått och hur mycke stryk ventilerna hade fått av värmen, toppen var alltså aldrig avlyft så detta satt original!säkert bara ett måndags exemplar men ändå!
har sett den på blocket tror jag
hade säkert blivit både billigare, bättre och roligare om jag hade köppt en såhär bil, men har inte platts att byta en motor igen, jag tar helst inte ut motorn igen ur min 320, den har varit ute 3-4 gånger redan och haft ett helvete varje gång den skulle i så det hoppar jag gärna över ;P dessutom ligger jag rätt lågt när de gäller pengar nu efterssom jag inte inte har någon inkomst alls just nu
ska satsa på att köpa nya stötdämpare : http://www.blocket.se/malmo/BMW_E30_...tm?ca=23_3&w=1
dom som är i den annonsen, vettigt pris vettiga dämpare ?
min höger fram är slut så skulle vilja byta alla och dom är ju rätt billiga och det sänker tydligen bilen lite.
förutom det så ska jag nog försöka sätta ihopa bilen som den är och köra den i vinter och sen får jag se hur jag gör i vår om jag har jobb då!
-
2010-09-29, 15:53 #2051
Aa, läste lita om oljan och samt kylaren. Vart bättre av att byta ut mot en större kylare.
Sen kunde man köpa ett helt oljekyls kit för runt 3000~~. Har varit väldigt sugen på just 200sx s13 nu ett tag. Man kan få dom jefligt fina
Men de är ju många som slänger på lire värre grejer på dom och sedan inte underhåller dom bra osv.
okej, för har hört väldigt mycket kritik om just dom motorerna.
:o Lät inte allt för lockande! Men det där att förra ägaren säger att den är lugnt kör behöver inte vara sant. Eftersom dom var så repiga, låter inte helt sant.Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-09-29, 16:03 #2052
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
njä nu när jag ser hans bil så är jag väldigt tveksam till om jag skulle vilja köra runt i en sån, en posetiv sak var väll att allt trim skulle tydligen vara galet billigt till den ( om vi då gämför med en skyline eller supra eller liknande )
bilen väger väll 1400 har jag för mig och har väll runt 180 hk original? så den är ändå pigg för att va så liten.
gillar du mecka och har en annan bil du kan köra vid sidan om kanske de är värt att satsa på en, men annars skulle jag hållt mig undan för en.
kom på en sak till, avrinningen där vattnet rinner från takluckan skulle vara kass oxå och den rosta tydligen nästan alltid sönder
-
2010-09-29, 16:05 #2053
Okej, försämrar jo tron om denna bil lite men har ju trotts allt en sladdfööörti stående ifall de skulle skita sig..
Tror dom har 170 eller 180 original.
Jo, trimmet är inte allt för dyrt måste jag säga. Sen går dom lagom fint med bara "steg 1"
så nog är man lite kär i den trotts alltKika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-09-29, 16:15 #2054
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
jag tycker om man ska köpa en sån så ska du köpa en som verkligen är tillfixad, eller så köper du en hyffsat original, river ut motorn , byter ramlager, vevstaks bultar och allmänt renoverar motorn så den är i toppskick, och sen trimmar den, eller så köper du en och hoppas på det bästa
-
2010-09-29, 16:25 #2055
Jo har haft lite funderingar om detta. Men får man ihop en slant så köper man en som är färdig fixad och trimmad. Men annars så blir de en i hyffsat skick sen bara riva ut.
För köper man en utan trim tror jag bara de blir att chippa skiten. Om man nu inte vinner på lottoKika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-09-29, 17:15 #2056
Vevlagerras är både ägarens och nissans fel, sitter alldeles för litet oljetråg för motorn och de resulterar i att oljan överhetar lätt vid längre påfrestningar, lättaste sättet att bli av med detta problem är som sagt oljekylare och en oljetemp mätare! de är nog den enda nackdelen jag kan komma på sen är dom givitviss som alla andra sportbilar så bara att kolla samma grejer mer info finns på www.Nogs.nu
Jag hade satsat på att lägga ett antal tusenlappar extra om ja hade varit dig, gärna en som tex är nyligen renoverad och seriöst trimmad dessa bilar bonntrimmar man inte för då slutar de med rass.Nissan Skyline R33 GTR
http://www.garaget.org/?car=186820
-
2010-09-29, 17:17 #2057
Fick en bil igår!
En Golf MK3 från -94. Rollad mattsvart, dock inte rostig. Fin i skärmkanter och ingen antydan till rost på bagageluckan heller. Gått 16k mil. Kärringkörd med undantag för dem senaste 2 månaderna, blev rollad och lite buskörd på en grusplan. Sen blev den ståendes i brist på ork. Inget större fel på den. Fick anmärkning på ojämn bromsverkan bak. Detta är åtgärdatoch sen har den inte blivit inkörd på efterkontroll.. En fullt fungerande bil är alltid trevligt!
Mnf is back in blue, Sjuan too!
-
2010-09-29, 17:50 #2058Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-09-29, 18:03 #2059
-
2010-09-29, 19:04 #2060
Var lite kreativ idag
så man gör något utöver det här oändliga slipandet
Mnf is back in blue, Sjuan too!
-
2010-09-29, 19:06 #2061Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-09-29, 19:22 #2062
-
2010-09-29, 19:23 #2063
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
Köpte en topp av en skön gubbe idag, han höll på att bygga en v8 på 8.2 liter som han skulle ha i sin impala SS
-
2010-09-29, 19:32 #2064
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Hemma
- Inlägg
- 38
Najsig silviaNorth Korea is the Best Korea!
-
2010-09-29, 20:12 #2065
Vad har du upplevt för problem? Alltså det jag menar är att Hondan inte ens kommer gå att sälja. Det är det som är det tråkiga. Ska nog tuffa omkring i Hondan nästa sommar, men får se. Älskar E30 asså, skulle vara så härligt att ha en, då kan man ju få bra med pengar när man säljer sen dessutom.
-
2010-09-29, 20:22 #2066
Vad säger att den inte skulle gå att sälja? Om du stukar den samt håller den fin så blir den lättsåld om något då de är eftertraktade.
E30 med sexa: Vipparmar som knäcks, topplock som är känsligt som kristallglas, TUNG, slutkörda de flesta gångerna, duktigt övervärderade.
E30 i allmänhet: Rost i golv, katastrofalt elsystem, dyra tekniska lösningar som gärna går sönder, bakaxlar som går sönder, länkarmar som är veka, mängder med småfel.
Min svarta E30 som även blev min sista (men som även var min finaste) använde jag 5 veckor totalt tror jag, under en period på 5 månader. Resten utav tiden stod bilen med olika fel. Riktigt jävla illa med tanke på de 16 000 milen bilen gått och att jag var 4 ägaren. Att BMW är synonymt med kvalitet är mer myt än verklighet, iallafall sett till de äldre modellerna.
-
2010-09-29, 20:33 #2067
www.stanceworks.com
Sweet! Tyskstuk nurå
-
2010-09-29, 20:33 #2068
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
-
2010-09-29, 20:34 #2069
-
2010-09-29, 20:59 #2070