Portningshjälp

Ja nu har ja hållit på att "trimma" min moppe, bytt variator till multivarre och ställt in kopplingen och breddat avgasporten 2mm (1 mm på var sida), men nu är de så att den axxar rätt kasst men den toppar 78~.
    Måste man höja avgasporten för att få ut maxx effekt ur portningen? ja har inte rört den i höjd

setup: motoforce originalcylle "portad"
    Original rör med blindtarm
    malossi multivarre
    rosa kopplingsfjäder

Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    Ja nu har ja hållit på att "trimma" min moppe, bytt variator till multivarre och ställt in kopplingen och breddat avgasporten 2mm (1 mm på var sida), men nu är de så att den axxar rätt kasst men den toppar 78~.
    Måste man höja avgasporten för att få ut maxx effekt ur portningen? ja har inte rört den i höjd

setup: motoforce originalcylle "portad"
    Original rör med blindtarm
    malossi multivarre
    rosa kopplingsfjäder
    för att få ut maxx effekt ur portning så lär du mäta graderna i Avgas/spol/Boost
    Annars kan det gå åt helvete.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Äh bara att gå lös med fillen åt alla möjliga håll..

Nej men ifall du ska porta måste du räkna ut vad du ska ha för durationer innan samt ha lite erfarenhet av portning. Dvs testa på nån skuren/trasig cylinder innan du ger dig på nån som fungerar.

Avgas kan man väll röra sig runt 3 mm runt om?

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Byt vikter/kopplingsfjädrar till en början.
    Ja kör med 8g vikter och kopplingen tror ja sitter vita kopplingsfjädrar och rosa tryckfjäder

Prova och byt till lite lättare vikter och kolla upp vad för kopplingsfjädrar som verkligen sitter i.
    så om ja köper 7.5g vikter kan den få bättre axx men ändå inte tappa så mycket i topp?

Ska jag vara helt seriös tror jag inte speciellt mycket på detta faktist.
    Har mixtrat lite med det själv.
    Rätt vikter ger nog bäst axx och topp men sen ska man hitta just de läget..

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    men rör du avgas i överkant(höjjer durationerna) så måste du röra spolarna med. annars så kommer registret bli för spetsigt.
    beror väll på vad blowdownen ligger på.

kanske smartast att lära sig the basics och få den att gå bra innan du börjar såga i cylindern
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in