Sidan 10 av 20 Första ... 89101112 ... Sista
    137dB med strömdippar ner mot 11.5volt

Måste ha mycket mer ström.

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Hur ser setupen nu? Med allt medräknat (tjocklek på kablage, typ av batteri etc)?
    Zachry R1500D
    2st MDS FR12W
    35mm2 kabel
    80A generator
    100Ah Biltemasilverbatteri
    120 liter baslåda, 400cm2 slotport

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Kondensator? Extra batteri i bagaget?

Volymen verkar skum på lådan, i alla fall för musik..?

Citat Ursprungligen postat av hhr Visa inlägg
    kondensator? Extra batteri i bagaget?

spl

Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Kondensator? Extra batteri i bagaget?

Ren burplåda. 137dB med ton.
    Är ju ingen kärnfysik att räkna ut att jag behöver mer ström. Jag tappar säkert 3-400W ner jag har så lite ström. Skall dock räkna ut och bygga om lådan lite. Slotport fungerade inte riktigt som jag ville. Så blir 6" Aeroport istället så kan jag sänka avstämningen ner mot 35~ hz så jag kan spela *****dunk. Bara spara baffel och byta sins emellan när det är dags för tävlingar.

Tjena! Vet att jag ställt denna fråga förut! Men hittar inte länken ni skickade...

Är så att jag vill ha ett slutsteg att koppla in mina 2 12tums gasar i. Och hade tänk mig en summa runt tusenlappen. Vad för steg ska jag ha?

Sen en fråga till. Vad är bäst, att koppla ihop dom 2 basarna dvs parallell koppla och typ köra dom på 2 ohm?? eller koppla varsin till varsitt uttag? Är alltså 2 uttag i lådan, en till varje bas för dom som inte hajade de

Tacksam för åter en länk

EDIT; Funkar detta bra som vibrations dämpning i dörrarna, baklucka osv osv. Skramlar ju som bara fan när man trycker på lite musik så måste dämpa på något vis. Så tänkte om detta funka?
    Hade tänkt den på 2cm. art.nr: 369215

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...mpningsplatta/
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-10-05 klockan 23:38.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Beror även på vilket ohmvärde han tänkt ha på högtalarna. Även viktigt att notera vilket WRMS-värde högtalarna har då maxwatt bara en korttidsbelastning.
    Har tänk köra på 2ohm, om de var de du menade?

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Vad för basar är det då?
    säg det är två st på 400w st, försök hitta ett 2 kanals steg på säg 350w per kanal då
    så ligger du inom gränsen för att spränga basarna
    Är dom oranga gas basarna. Kommer fan inte ihåg vad dom heter. :S:S

Hittade länken med steget jag vart tipsad om.
    Hade sparat den på datorn
    http://caraudiosecurity.com/shop/pro...s_id/8040.html
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

där har du ork så du kan driva 4 såna klart du kan köra på de steget, men risken är stor att du bränner om du kör på rejält en längre stund
    jag körde med 280w steg till min låda med 2 st RF punch p2 som ska ha myyyycke mer än de på hög volym o de har aldrig hänt något, dock så har jag nytt steg nu

där har du ork så du kan driva 4 såna klart du kan köra på de steget, men risken är stor att du bränner om du kör på rejält en längre stund
    Aa, förstår de. Men steget är värt pengarna om man säger så? Men alltså en dum fråga kanske men.. Om man paralell kopplar mina 2 basar till samma port, är de så kallad 2ohm's koppling?

plus ihop med plus sen vidare till plus på slutsteget sen vise versa?
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-10-06 klockan 21:01.

*bild*
    Tack Var så jag menade

EDIT; Någon som kan tipsa om en helt okey baslåda för runt 3tusen?

Mycket frågor här men, känns bättre att fråga än att bara köpa och sen stå där med mindre bra grejer.

Något att hänga i gran?
    http://caraudiosecurity.com/shop/pro..._id/11561.html
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-10-07 klockan 18:09.

Är man dum i huvudet om man lyssnar på en 45hz ton hela vägen till jobbet? :angel:

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    jag menade att han bränner talspolarna på basarna
    Aa, förstår de. Men steget är värt pengarna om man säger så? Men alltså en dum fråga kanske men.. Om man paralell kopplar mina 2 basar till samma port, är de så kallad 2ohm's koppling?

plus ihop med plus sen vidare till plus på slutsteget sen vise versa?
    jag har ingen erfaranhet av det steget, men JBL är ju bra grejer, och skulle du lessna på de basarna kan du köpa en vassare och fortfarande köra på det steget somsagt

Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Är man dum i huvudet om man lyssnar på en 45hz ton hela vägen till jobbet? :angel:
    En vanlig person hade tyckt, en entusiast hade tyckt du var hängiven

jag har ingen erfaranhet av det steget, men JBL är ju bra grejer, och skulle du lessna på de basarna kan du köpa en vassare och fortfarande köra på det steget somsagt

Okej, jo frågade polaren idag och hans kompis hade typ de steget och de satt fint sa han Men har kika på denna låda.

Kicker Comp VR 2x12"

http://www.dbakuten.se/detail-item_id-10136

Kanske är skit men 800 w RMS är rätt bra?

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kicker är inte skit? kör fortfarande på min Kicker comp 12" som jag köpte av min släkting, han har väl spelat med den sen nyår 07 och nu har jag den, spelar den varje dag, och brukar köra med rätt hög volym. Bra skit!
    tror dock den lådan blir perfekt! steget ligger på 700wrms, och lådan 800wrms så du tröttar inte ut steget och du riskerar inte basarna

Kicker är inte skit? kör fortfarande på min Kicker comp 12" som jag köpte av min släkting, han har väl spelat med den sen nyår 07 och nu har jag den, spelar den varje dag, och brukar köra med rätt hög volym. Bra skit!
    tror dock den lådan blir perfekt! steget ligger på 700wrms, och lådan 800wrms så du tröttar inte ut steget och du riskerar inte basarna
    Ne vet att de inte är skit men var ba en tanke! Men då är jag ju rätt taggad på dom här basarna

Bättre än mina gas 12or

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

hur vet man hur stor säkring man ska ha till ett steg ? kan någon säga hur mycket ampere man ska ha till ett MDS M3 ? kan skriva info om ni inte orkar gå in på google för de går inte att länka från den sidan .Maxeffekt: 1200
    Effekt RMS 4Ohm: 400
    Equalizer: (0-9dB vid 45Hz)
    Delningsfilter: 40-150Hz / 24dB + steglös subsonic filter 15-55 Hz. 0-180 faskontroll
    Frekvensomfång: 10-250 Hz
    Signalbrus: >95db
    Ingångskänslighet: 0,2-5,0 volt
    RCA/Lågnivåutgång/Antal/Högvolt: Lågnivå in och ut

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Tycker jag inte. Om du spelat ~20 Hz och ungefär så högt det går hade jag undrat lite.. Brände ett par basar så efter bara 5 sec. Tänkte leta vibrerande saker.

Nja, så kraftfullt är det inte. Lagom. Men man ska ju alltid vaka sina basar så de inte slår för mycket.

allting är bättre än gas 12or
    ser jag såna går tankarna alltid till en 240 utan fjädrar och 3 tum rakt rör, rävsvans i antennen, tonade rutor med luftbubblor i. öppnar man skuffen hittar man 20 liter spillolja, bogserlina, uppbörnat reservhjul, och baslådan, 2 12or, i en otätat spånskive låda, port av pvc rör och ett steg på 2 x 100w, från 1982, där modellnamnet är Superhigh power.

(A)
    Haha! Luftbubblor i toningen var pricken över i't! =D
    Du menar GAS Alpha-steg 2x 100W?

Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    hur vet man hur stor säkring man ska ha till ett steg ? kan någon säga hur mycket ampere man ska ha till ett MDS M3 ? kan skriva info om ni inte orkar gå in på google för de går inte att länka från den sidan .Maxeffekt: 1200
    Effekt RMS 4Ohm: 400
    Equalizer: (0-9dB vid 45Hz)
    Delningsfilter: 40-150Hz / 24dB + steglös subsonic filter 15-55 Hz. 0-180 faskontroll
    Frekvensomfång: 10-250 Hz
    Signalbrus: >95db
    Ingångskänslighet: 0,2-5,0 volt
    RCA/Lågnivåutgång/Antal/Högvolt: Lågnivå in och ut
    Står det inte vid säkringshålet? Annars googla lite.

Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg

Står det inte vid säkringshålet? Annars googla lite.
    jag menar på kabeln vid batterit

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Man brukar väl dimensionera den efter vad kabeln klarar, inte vad steget klarar. Steget har ju redan sin säkring.
    Se om du kan hitta ett kabelpaket med samma area som dina, så ser du vad den har fått för säkring.

ok kabeln tror jag är på 25 i kvadrat eller så va de 21 du vet inte ungefär hur mycket ampere? fick med en på 150A sen köpte jag en 100A på en affär här i stan för 20kr för dom hade utförsäljning, är 100A bra eller ska jag ha typ 50 60 70 80?

Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    ok kabeln tror jag är på 25 i kvadrat eller så va de 21 du vet inte ungefär hur mycket ampere? fick med en på 150A sen köpte jag en 100A på en affär här i stan för 20kr för dom hade utförsäljning, är 100A bra eller ska jag ha typ 50 60 70 80?
    Är det 25mm2 så ska "ska" du ha 75A, enligt GAS system iaf, där kör den 15A/5mm2.
    Men som sagt innan så är det ju lugnt om du tar en lika stor som sitter på steget, spelar ju inte så stor roll, bror sig på vilken du vill ska bryta först

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in