Sidan 72 av 400 Första ... 2262707172737482122172 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Du vet inte hur man ändrar klockan i färddatorn? ^^ Försökt med det mesta känns det som
    jo, Du trycker först på knappen som är på ändan av spaken som är till vänster, tills du fått fram klockan och sen ställer du klockan på knappen som är på högra sidan av instument bredan, Kommer inte ihåg ifall du måste hålla in den först.

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    jo, Du trycker först på knappen som är på ändan av spaken som är till vänster, tills du fått fram klockan och sen ställer du klockan på knappen som är på högra sidan av instument bredan, Kommer inte ihåg ifall du måste hålla in den först.
    hmm okey.. får bara upp europeiskt tidsformat eller AM/PM där. får pilla lite mer

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kocke, har du testat att öppna instruktionsboken?
    Instruktionsbok?

Fick inte med nån sån faktiskt..

Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Reg.datum
    Jul 2010
    danke schön! men tror nog att min knapp är sönder

edit, funka nu
    Senast redigerat av kocke den 2010-10-03 klockan 15:35.

Ja, fast det jag vill komma fram till är att man får lägga väldigt mycket pengar för att även få en fin bil tillbaka. De summorna räcker för att få en annan bättre bil. Enda skälet till att verkligen lägga de summorna är antingen om man är renodlad entusiast som bara sommarkör bilen alternativt har den för affektionsvärdet. Börjar dock bli dyrt för de vanliga bruksanvändarna.
    problemet med dig micheal är att du alltid är antiningen eller. antingen så verkar en bil vara helt underbar. eller helt usel. kan tolka dig fel men tycker du överdrvier nått så fruktansvärt.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

http://www.blocket.se/angelholm/Hond...tm?ca=23_4&w=3

Något att ha som en förstabil?
    Finns de lambasond på civic?

Monterat Mynä pumpen i mercan nu, men den gå oroligt,
    symptom:
    -startar dåligt, måste hålla gas på.
    -mycket vit rök som luktar diesel, (måste vara oförbränt bränsle, blev sjukt yr och tung i huvudet, samt kände en tryckande kä'nsla på bröstet)- gick såklart ut och öppnade alal dörrar.
    -låter fluttrigt på "tomgång" när den orkar gå på tomgång vilken är mycket låg.
    -orolig gång på ca 1500-2500rpm, "looping" altså håller inte varvtalet gämt.

misstänker alldeles för tidig tändning, måste kolla överdet mera imorrn.

vet någon vad det kan vara annars?

Uploaded with ImageShack.us

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    jo men nu är det så att du påstår att e39an är en superbil, medan resten av världen påstår att e34an är bättre, bara deal with it?

"BMW E39 lanserades 1996 och tillverkningen upphörde 2004, på slutet var bara touringmodellen kvar. Se modellguiden för mer information om vilka motor- och karossalternativ som sålts i Sverige. Mycket hög komfort men kvalitetsmässigt ett steg tillbaka gentemot föregångaren."

www.pdfee.com borde finnas någon instruktionsbok där!

Jag säger inte att e39an är någon jävla superbil.. Dock så är det enligt mej en väldigt bra bil, speciellt räknat per krona man spenderar!

Källor på att e34an skulle vara bättre än e39an?
    Jag har åkt endel i båda modellerna och enligt mej så slår e39an e34an med hästlängder! Grannpojken har både e34 och e39 och det är alltid e34an som står. till 99ggr av 100 jag ser han köra så är det i e39an. Konstigt med tanke på att e34an borde vara bättre? (iaf enligt dej)

Det finns dom som säger att e39an är bättre än e60/e61. om då e34an är bättre än e39 så borde e34an också slå e60/e61 vilket jag har väldigt svårt att tro.

Jag tillhör den gruppen som tycker att e39an har mera "BMW känsla" och mer klassisk clean bmw design jämfört med efterträdaren. Jag erkäner dock att e60/e61 är bättre bilar än föregångaren!!

Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg

Jag personligen skulle alldrig ha köpt den.
    Men om du har väldigt lite pengar för inköp och vill köra runt i en snål&billig bil så kan det ju vara nått. Skulle dock inte litat på en gammal japanare för 3k.

Told ya!

problemet med dig micheal är att du alltid är antiningen eller. antingen så verkar en bil vara helt underbar. eller helt usel. kan tolka dig fel men tycker du överdrvier nått så fruktansvärt.
    Nja, så mycket antingen eller är det faktiskt inte. Däremot är jag jävligt kritisk till det mesta som rullar istället för att komma med falska förhoppningar. Bättre att det faktiskt finns en riktig kritiker som risar än någon som kommer med solskenshistorier.

Säger inte att en E30 är dålig - utan att den sett till pengarna är ett mindre bra köp om man vill ha en fin bil då andrahandsvärdet är högt. Om det svider i ditt BMW-hjärta så älskar jag det, då fungerar den kritiska delen perfekt.

Har pratat om rätt många bilmodeller här trots allt och den enda jag skulle kalla bilarnas bil är Polo - oavsett vad andra tycker (även fast de har sina kritiska moment med rasade lådor och karosser som kexar hejvilt).

En bil är bra eller skit i min värld, inte ett mellanting.

Summa summarum - jag är den som kommer med de elaka och kritiska klagomålen om allt medans ni andra gärna får hålla hand och sjunga kamratsånger om bilarna.

Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg

Sitter lambda på den och förmodligen elektronisk förgasare. Då bilen har körförbud nu så bör det ju även finnas ett skäl till varför ägaren inte vill besiktiga den. Billig - ja. Bra köp? Ja, om ägaren besiktigar den INNAN ett köp. Kör det som prutmån.

Told ya!

Nja, så mycket antingen eller är det faktiskt inte. Däremot är jag jävligt kritisk till det mesta som rullar istället för att komma med falska förhoppningar. Bättre att det faktiskt finns en riktig kritiker som risar än någon som kommer med solskenshistorier.

Säger inte att en E30 är dålig - utan att den sett till pengarna är ett mindre bra köp om man vill ha en fin bil då andrahandsvärdet är högt. Om det svider i ditt BMW-hjärta så älskar jag det, då fungerar den kritiska delen perfekt.

Har pratat om rätt många bilmodeller här trots allt och den enda jag skulle kalla bilarnas bil är Polo - oavsett vad andra tycker (även fast de har sina kritiska moment med rasade lådor och karosser som kexar hejvilt).

En bil är bra eller skit i min värld, inte ett mellanting.

Summa summarum - jag är den som kommer med de elaka och kritiska klagomålen om allt medans ni andra gärna får hålla hand och sjunga kamratsånger om bilarna.
    nej svider gör det precis inte E30 har aldrig stått mig nära för gillar inte dem bilarna.... men jag anser ju inte att man ska köpa den bara för att köra på sommaren osv. brorsan har en e30 å det är en perfekt liten bil för han å den har aldrig krånglat. även fast kamremen rykit av en gång på grund av slarvig ägare. sen så är det ingen superbil. långt ifrån. får panik när jag sätter mig i brorsan bil för jag själv är van vid min E34:a men det är ju inte en skitbil heller för den saken. en ok bil helt enkelt
    Ris i föggen?

Någon som är sugen på en NY Volvo v70n XC grill? ett fäste trasigt! Buda på !
    www.Earpill.com - addictive music

Sitter lambda på den och förmodligen elektronisk förgasare. Då bilen har körförbud nu så bör det ju även finnas ett skäl till varför ägaren inte vill besiktiga den. Billig - ja. Bra köp? Ja, om ägaren besiktigar den INNAN ett köp. Kör det som prutmån.
    Ja går första året på fordon och ja tänkte fixa till den tills ja är 18.

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Vad tror ni? kan det vara en bra köp? http://www.blocket.se/jamtland/Bmw_5...6.htm?ca=4&w=2
    kan nog va ett riktigt bra köp ifall motorn är okey och den inte är allt för sunkig
    Ris i föggen?

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Vad tror ni? kan det vara en bra köp? http://www.blocket.se/jamtland/Bmw_5...6.htm?ca=4&w=2
    Avställd + obes. är alltid ett big nono i mina böcker.

Absolut, flera på Rejsa som använder dem som projektbil då det finns en hel del delar till dem. Fast en banbil har ju noll att göra med en fin vardagsbil egentligen.

Bör finnas ett skäl till varför man säljer en bil obesiktigad. Har stått avställd sedan februari. Kolla man besiktningshistorik har den haft en hel del nerslag på HC-halt (vid flera tillfällen), rost på bärande delar, rost vid infästningar till fjäderbenet samt lite småfel som blivit åtgärdade under åren.

Be ägaren köra in den på besiktning mot att du står för halva summan, det brukar jag köra som regel på obesiktigade bilar. Då ser man vad som är dåligt.

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Vart fick du reda på det?
    Allt går om man tänker till lite.

Jag vet, och säkert flera.
    Men tycker det är taskigt då man kan ställa till lite för nuvarande ägaren.

Undrar om Michél tänker berätta, men jag håller tyst. Om du tänker efter lite ett tag borde du somsagt komma på.

E39 då. Komfort eller sportstolarna?
    Vad gillar folket som testat?

Har inte fått tillfälle att testa sportstolarna, men 2st 540'er med komfort svart helskinn har jag testat.
    Är sportstolarna inget att ha som vardagsbil kanske?

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Allt går om man tänker till lite.

Jag vet, och säkert flera.
    Men tycker det är taskigt då man kan ställa till lite för nuvarande ägaren.

Undrar om Michél tänker berätta, men jag håller tyst. Om du tänker efter lite ett tag borde du somsagt komma på.

E39 då. Komfort eller sportstolarna?
    Vad gillar folket som testat?

Har inte fått tillfälle att testa sportstolarna, men 2st 540'er med komfort svart helskinn har jag testat.
    Är sportstolarna inget att ha som vardagsbil kanske?
    Tror jag skulle köra på komfortstolarna. Ska möjligtvis kanske få morsans 540iat e39 som dock har standarstolarna, sitter själv och funderar på om jag isåfall ska byta ut inredningen mot komfortstolar eller sportstolar. Det lutar dock åt komfortstolarna. Har åkt/suttit i både sport och komfort och båda är riktigt bekväma. Men comfortstolarna vinner endel på sitt delade ryggstöd, vilket jag älskar

Hur kollar man upp besiktningshistoriken? Vet att farsan nämnde nått om det, men orkar inte förflytta mej från datorn för att gå ner och fråga
    Så kan någon vara snäll och säga hur man gör?

Hur kollar man upp besiktningshistoriken? Vet att farsan nämnde nått om det, men orkar inte förflytta mej från datorn för att gå ner och fråga
    Så kan någon vara snäll och säga hur man gör?
    Det enda lagliga alternativet är att man beställer besiktningshistorik via fax från Tarnsportstyrelsen. Dokument finns över de 5 senaste åren.

Det mindre lagliga alternativet tänker jag inte dela med mig utav.

nån som vet nått billigare sätt att få aux/ipod ingång till en bmw e46 -99 med Bmw business cd än
    http://www.bavariansoundwerks.com/pr...d-Kit-by-DICE/

Det där är ju rätt billigt.

Alternativ två är att byta huvudenhet.
    Jävlar va coolt kit! Tror du det finns till Corolla, liknande?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in