Sidan 22 av 102 Första ... 1220212223243272 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Vad hjälper kondition dig?
    Jag har fått för mig att jag mår bättre nu, men kan ju bero på annat. Sen har jag börjat spela fotboll igen lite smått och där hjälper de såklart. Tycker osså de e kul" o känna att man faktiskt orkar springa i bra tempo lite längre sträckor, men det är bara psykologisk eller vad jag ska kalla det Nån bättre förklaring har jag inte, de känns bra helt enkelt.

Citat Ursprungligen postat av Joohan Visa inlägg
    Nästan Är ju hockeyspelare och det viktigaste är ju benen.
    Aha, men de finns ju andra sätt att träna benen Finns sån liggande benpress, eller vad de heter som borde va ganska lik knäböj, o de ska väll inte vara lika påfrestande för ryggen? (inte säker)

--
    "Dock har min kondition gett upp känns det som, för mycket festande" -vivarn nåra inlägg före :

Påverkar drickandet ens kondition o ens form"? Har ju hört att igår försvann 2 rutor å sånt lite mer på skämt men hur mycket sanning ligger det i de? Frågan är inte riktad till vivarn, till alla som anser sig kunna nåt om de. edit, eller ja klart de påverkar men är de mycket?
    F.d. Almsarn

Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Jag har fått för mig att jag mår bättre nu, men kan ju bero på annat. Sen har jag börjat spela fotboll igen lite smått och där hjälper de såklart. Tycker osså de e kul" o känna att man faktiskt orkar springa i bra tempo lite längre sträckor, men det är bara psykologisk eller vad jag ska kalla det Nån bättre förklaring har jag inte, de känns bra helt enkelt. Aha, men de finns ju andra sätt att träna benen Finns sån liggande benpress, eller vad de heter som borde va ganska lik knäböj, o de ska väll inte vara lika påfrestande för ryggen? (inte säker) -- "Dock har min kondition gett upp känns det som, för mycket festande" -vivarn nåra inlägg före : Påverkar drickandet ens kondition o ens form"? Har ju hört att igår försvann 2 rutor å sånt lite mer på skämt men hur mycket sanning ligger det i de? Frågan är inte riktad till vivarn, till alla som anser sig kunna nåt om de
    Att man mår bättre av efter en löpartur, det känner jag igen. Fan vad gutt allt känns

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Så nu har man årskort på friskis och svettis. Ska börja på måndag med någon tränare och fixa tränings shema förhoppningsvis. =)

är det bättre att köra bänkpress vanligt eller i snitt/smith maskin? är det lättare att lyfta tyngre utan maskin?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    är det bättre att köra bänkpress vanligt eller i snitt/smith maskin? är det lättare att lyfta tyngre utan maskin?
    Fri stång är bäst. Som nybörjare är det med största sannolikhet lättare i smith men när man har lärt sig tekniken med fri stång blir det lättare då man kan använda en bättre rörelsebana.

Jay Cutler <3

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Läst lite i tråden och verkar som alla kör en viss typ av muskler typ bröst, triceps etc en dag sen ben en annan osv.. Är det bästa sättet att kunna klara mer (bli starkare)? Varför inte mycket olika muskler på en gång? Har ingen vidare koll så frågar er.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Säg att du tränar 3-4 gånger i veckan, och om du tränar samma muskelgrupp dag efter dag så kommer kroppen inte byggas upp något alls, musklerna måste få vila sig innan man tränar dom igen. Om man kör helkroppspass så brukar man ligga på kanske 2ggr/veckan (ex. Tis, fre) , men det ger ändå mer att träna med tex. 3-split program.
    Okej får fråga på måndag också vad som skulle passa bäst. =)

Skitpass , men lyckades skeppa iväg 3 reps på 90kg i bänken. RPB.
    Är inne i det nya schemat med, känns bra än så länge=)

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Grymt stark är du i bänken. Det är nog det jag är sämst på, maxar typ 50*2, men de kommer!
    Bara kötta på jag själv börjar öka som fan igen max rep på mig själv på 90 legat på 6-7 och en 3 på 100

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Nytt Dips PB idag! 3xkv+30kg, hade det inte varit för att vikterna krånglade hade jag nog tagit 1-2 till.

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Nytt Dips PB idag! 3xkv+30kg, hade det inte varit för att vikterna krånglade hade jag nog tagit 1-2 till.
    Får väl bräcka det nästa gång det är dips! =)

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Får väl bräcka det nästa gång det är dips! =)
    Det tror jag du gör Du har ju 10kg lättare kv också.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Innan jag går till gymmet så käkar jag alltid mat typ 1,5 h innan. Sen går jag dit värmer upp typ springer, cyklar osv. Kör sedan lite maskiner sen börjar jag med hantlar osv. Men när jag kommer hem blir jag alltid så jäkla hungrig. Någon som har något bra tips på mat eller något som man kan äta efter ett gympass?
    Är du hungrig direkt efter ett pass har du inte tränat tillräckligt hårt. =)

Massa goa PBn vid dagens pass Ökar fortfarande som fan! Idag var de t.ex. 2x4 me 40kgs hantlar i sittande axelpress. Även 5reps på 80kg i sittande militärpress bakom nacke ! Är verkligen inne i en ökningsperiod nu känner jag!

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Här tränar jag , lite mer hardcore
    Bakom mig står "knäböjs-ställningen"

Det tror jag du gör Du har ju 10kg lättare kv också.

Är du hungrig direkt efter ett pass har du inte tränat tillräckligt hårt. =)
    Hehe, tog det idag=)
    Dagens dips.
    Kv 10x2
    Kv + 10kg x 10
    Kv + 15kg x 10
    Kv + 20kg x 5
    Kv + 25kg x 5
    Kv + 30kg x 5
    Kv + 35kg x 5
    Kv 15 x 2

Måååånga set idag=)

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Hehe, tog det idag=)
    Dagens dips.
    Kv 10x2
    Kv + 10kg x 10
    Kv + 15kg x 10
    Kv + 20kg x 5
    Kv + 25kg x 5
    Kv + 30kg x 5
    Kv + 35kg x 5
    Kv 15 x 2

Måååånga set idag=)
    Damn, får försöka ta det men fan 35x5... spännremmen kommer skära sönder ryggen på mig.

Damn, får försöka ta det men fan 35x5... spännremmen kommer skära sönder ryggen på mig.
    Tycker det sliter å har sig nog mycket med 15kg

Hej .d, Finns det några nackdelar med att basta efter ett gym pass ?

Det ända skulle vara brist på vatten, i och med att du svettas både när du gymmar+i bastun men drick mycket så är det inga problem alls!

Pb igår. 6a på 40kgs hantlar snedhantelpress =)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in