Sidan 73 av 400 Första ... 2363717273747583123173 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Tror jag skulle köra på komfortstolarna. Ska möjligtvis kanske få morsans 540iat e39 som dock har standarstolarna, sitter själv och funderar på om jag isåfall ska byta ut inredningen mot komfortstolar eller sportstolar. Det lutar dock åt komfortstolarna. Har åkt/suttit i både sport och komfort och båda är riktigt bekväma. Men comfortstolarna vinner endel på sitt delade ryggstöd, vilket jag älskar

Hur kollar man upp besiktningshistoriken? Vet att farsan nämnde nått om det, men orkar inte förflytta mej från datorn för att gå ner och fråga
    Så kan någon vara snäll och säga hur man gör?

Jag tror nog att jag har tänkt/fattat lite fel tyvärr.

Är somsagt inte helt inne i utrustning på Bmw/E39.

Finns det 3 olika stolar?
    Standard
    Komfort ("knä"stödet?)
    Sportstolar (modell sportstol fast mer svensson)?

Sen el/manuellt till dessa?

Den som vet kan gärna förklara.
    Dom 2 jag kört har bara haft "plana" helskinnet med manuell styrning (stora handtag på sidan).

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Blir nog fler modeller än så.

Standard i tyg samt skinn - 2 modeller.

Komfortstolar har jag inte sett i annat än skinn?

Sportstolarna (med svankstöd samt ställbar knästöd) finns i tyg och skinn.

Sedan tillkommer manuellt samt eljusterbara stolar.
    Standar stolarna finns i både skinn/tyg och både el-styrda och manuella.
    Sportstolarna finns i både tyg/skinn/tyg&mocka. och både i elstyrda och manuella.
    Komfortstolarna är alltid elstyrda och i regel skinnklädda. Har sett en e39 och en e38 med tygklädda komfortstolar. detta var i tyskland.

Komfortstol. Ser i princip ut som standarstolen men med delat ryggstöd, och knapp för inställning inringat. komfortstolen har även annat nackstöd.

Sportstolen. "helt" ryggstöd som i standarstolen men med inställbart knästöd och lite djup i stolarna.

Standar stolen. Ser i princip ut som komfortstolen fast utan delat ryggstöd.

Idag är det den stora biltestardagen!

Ska provköra följande modeller:

TT 225, S4 2,7, E46 325/328, Ford Crown US Police, Thunderbird Supercharged, C270 CDI, Fabia RS, Bora V5 samt Polo TDI.

Återkommer med recension om samtliga.
    WIE! Hade velat vara med! Ska dock bli kul med recension

haha igår när jag gick in på bmw och skulle köpa lite delar till e30in så direkt när han i reseptionen ser mig slår han in mitt regg nummer ( han har lärt sig de utantill så mycket jag handlat där xD ) rätt komiskt

fick iallafall hem nya pinnbultar till grenrör och ventilkåpan samt muttrar , packning till avgasröret , servo pumps spännare och lite plast ringar till växelspaken

ska byta alla pinbultar till grenröret och till ventilkåpan var där någon som råkade knäckas, hoppas det knäktes så dom går att få upp lätt bara, har hört om något verktyg som ska finnas speciellt för att få upp knäckta pinbultar , någon som vet ? har för mig man borra ett hål i bulten och sen slog ner en stav av något slag och den skulle de gå och skruva upp.
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kollat på biltemas hemsida?
    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve...tdragare-5-st/

detta är det närmsta jag hittar, men det ser inte ut som de jag har hörtom , men kan funka ändå ? hur funkar dom ?
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Har lite tankar angående ett bilköp.

Det är så att på Verkstaden så har det kommit in en Saab 9-5 Aero av 2001 årsmodell. Toppackingen behövs bytas, vilket är det som är värst sedan lite andra grejor så som bromsar osv.

Personen som äger bilen kommer antaglien inte ha råd att reparera den, så hon tänker sälja den för en billig peng, någonstas mellan 5000-10000..

Är det värt att köpa en sådan bil? Tänker inte lämna in den, då jag ska utföra arbetet själv och ha det som projektarbete. Räkande att Materialet till bytet av toppackning går på ca 4100;-.

Det blir ju ändå grymt bra, jag menar då kan du ha en fin bill med ca 235 ponnys för en billig peng.. Men sedan så kostar den ju endel i försäkring osv..

Kul att höra lite tankar från andra,
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Har lite tankar angående ett bilköp.

Det är så att på Verkstaden så har det kommit in en Saab 9-5 Aero av 2001 årsmodell. Toppackingen behövs bytas, vilket är det som är värst sedan lite andra grejor så som bromsar osv.

Personen som äger bilen kommer antaglien inte ha råd att reparera den, så hon tänker sälja den för en billig peng, någonstas mellan 5000-10000..

Är det värt att köpa en sådan bil? Tänker inte lämna in den, då jag ska utföra arbetet själv och ha det som projektarbete. Räkande att Materialet till bytet av toppackning går på ca 4100;-.

Det blir ju ändå grymt bra, jag menar då kan du ha en fin bill med ca 235 ponnys för en billig peng.. Men sedan så kostar den ju endel i försäkring osv..

Kul att höra lite tankar från andra,
    Är ju inte en saab människa precis. Men den låter onekligen prisvärd! själv skulle jag troligen ha köpt den! (om vi hade plats dvs)

9-5an är ju inte dyr alls att köra.

http://motor.msn.se/nyheter/2010/10/...il-pa-en-tank/
    inte dåligt 246 mil på en tank men kan ju inte vara en speciellt rolig bil att köra. har aldrig kört en bil med start stopp funktion men det måste ju vara rätt irriterande tycker man?

någon som vet om golf -88 bromsskivor passar på fiat 128 kombi -76?
    en polare åkte på ombesigtning på den *nya* bilen, så den ska fixas till lite. verkar inte va lätt att få tag på delar till fiaten, så tänkte plocka delar från golfen om de passar. dom har iaf samma bultmönster.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vet inte till 100%
    Tror dock inte dem passar alls!

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Är ju inte en saab människa precis. Men den låter onekligen prisvärd! själv skulle jag troligen ha köpt den! (om vi hade plats dvs)

9-5an är ju inte dyr alls att köra.
    9-5 är långt från ekonomisk att köra, som snålast landsväg var jag nere på 0,59 med fjollgas.
    Stad är det utan tvekan runt 1,1 - 1,2 liter milen vid många starter och stopp och blandad körning så är det runt litern.

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Kan inte säga annat än kärlek vid första gaspådraget?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av yesitsme Visa inlägg
    en polare åkte på ombesigtning på den *nya* bilen, så den ska fixas till lite. verkar inte va lätt att få tag på delar till fiaten, så tänkte plocka delar från golfen om de passar. dom har iaf samma bultmönster.

Kolla på denna sidan, de har garanterat delar till din bil, eller kompis bil.. http://www.eubildelar.se/
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Glöm inte att toppen bör riktplanas, nya toppbultar, packning till toppen inklusive packningar till insug och grenrör, packning till downpipe plus allt annat du lika gärna kan göra då toppen är lös.

http://motor.msn.se/nyheter/2010/10/...il-pa-en-tank/
    inte dåligt 246 mil på en tank men kan ju inte vara en speciellt rolig bil att köra. har aldrig kört en bil med start stopp funktion men det måste ju vara rätt irriterande tycker man?
    Start/stopp märker man knappt av, är en vanesak. För övrigt en onödig detalj då man knappt sparar något bränsle på det.

Grymt rekord utav Passaten däremot, det är inte illa utav en stor familjebil!

Med vridmomentet dieseln ger så är den inte så hopplöst trött man kan tro.

Citat Ursprungligen postat av yesitsme Visa inlägg
    Är inte ens samma bultmönster. Fiaten har 4*98 nämligen, precis som Alfa.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

någon som har sprängskiss på hur kylaren och kylarslangarna ska sitta på en bmw e30 325 ? får inte rätt på de x) vet inte äns om jag har alla slangar eller om jag har blandat ihop dom med 320 slangarna.

iallafall så är bilen snart startklar

.
    Får vi snart se dina recensioner efter stora bilprovardagen? ;D

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=168557 en drifting bil vore inte fel...
    men man kanske ska satsa på en med sr20de http://www.blocket.se/ostergotland/N....htm?ca=14&w=3 eller vqrför inte allas älskade 6a http://www.blocket.se/orebro/Nissan_....htm?ca=14&w=3.
    dock lär ju ingen av de sissta gå att regga in, vilket betyder mkt..

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in