Sidan 76 av 400 Första ... 2666747576777886126176 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Intressant!

Har sett flera som prisat köregenskaperna på Mini oavsett om det gällt kompressorn, dieseln eller sugmotorn. Bör vara ett höjdarchassi med andra ord.
    Well, du har ju min vän, vars familj nu är inne på tror det blir deras 7e Mini Cooper S.
    Killen kör Porsche, Ferrari, Maserati osv på rätt regelbunden basis och har ändå prisat Mini Cooperns köregenskaper och väghållning otaliga gånger för mig och nämnt att det är bland de roligaste bilar han kört (Då menade han däremot sin gamla GP, men i grund och botten är det ju ändå samma bil)

Har själv varit inne på en sån ett tag, men känns fel att slå till på småbil med FWD nu till vintern...

Reg.datum
    Jul 2010
    Golf Mk5 GTI ligger lågt i pris nu.

http://www.blocket.se/kronoberg/VW_p....htm?ca=15&w=3

Blir själv jävligt sugen

Vad gäller Minin så har jag också bara hört bra saker. Till och med Farsan sa att den var rolig att köra..
    Senast redigerat av kocke den 2010-10-08 klockan 06:45.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    http://www.blocket.se/kronoberg/VW_p....htm?ca=15&w=3

Blir själv jävligt sugen

Vad gäller Minin så har jag också bara hört bra saker. Till och med Farsan sa att den var rolig att köra..
    Polaren jobbar på rejmes och fick in en cooper S som inbytesbil, skulle servas innan den skulle ut i beghallen.
    han berättade att han tog sig en tur och tänkte att han duttar lite på gasen. och bara vips var han uppe i 120, på 40 sträcka
    mycket pigg och lättkörd ska den vara.
    personligen är jag inte så glad för dom, är enligt mig "överklass" bilar. sån bil du ska ha bara för att skilja dig från mängden. 99% köper bilen bara för att skilja sig från mängden.
    Men somsagt, du ska inte välja bilen, bilen väljer dig! (vilken film säger dom det i? :S)
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Men somsagt, du ska inte välja bilen, bilen väljer dig! (vilken film säger dom det i? :S)
    Kan det vara "Gone in 60seconds" ?
    Tror jag känner igen det därifrån

Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Kan det vara "Gone in 60seconds" ?
    Tror jag känner igen det därifrån
    Yes de är den! Så jävla bra film
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Yes de är den! Så jävla bra film
    Yees grym var ordet!

Intressant!

Har sett flera som prisat köregenskaperna på Mini oavsett om det gällt kompressorn, dieseln eller sugmotorn. Bör vara ett höjdarchassi med andra ord.
    Minicooper är en snorigt rolig bil. Otroligt fin körkänsla och lagom styv. Jävligt bra kompromiss mellan sport och komfort. Har du inte kört en, så gör det. Otroligt rolig liten grej

Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Förstår inte riktigt vad du menar med det första men . Men om ja fattar dig rätt så har ja kört 4wd på vintern o sladdat, Bmw e90 330d och en a4 2,5tdi.. Sen har ja kört en kompis folkrace bil under sommeren på fält o sladdat .. Så ingen riktig "drifting på asfalt" ..

Det mes stol är sju viktigt har man hört, sen kan man väll ösa på dubbla krängningshammare bak oså ?
    Tkr btw att det finns lite dåligt med salddvänliga billiga bilar (AKA shitters?), elr är ja bara dållig på o leta..

Ja har sett filmen på den 740, den gick ju även gatebil mantor med en turbo + enbart btr har ja gör mig ?
    Det jag menar är att har du aldrig ens provat drifting på ens konbana ska du köpa dig en enklare billig bil till att börja med. Bara för man har grym bil kör man inte grymt.

Viktigaste att göra först är diffbroms, för budget är det svetsdiff som gäller, den sviker aldrig. Sen kan man ta stol, hårdare fjädrar bak och dubbla kränghämmare som du nämnde.

Hitta bil ska man ha tur, Volvo tycker jag är jävligt överprisade. Man ska ha tur om man ska hitta nån bra bil för bra peng.

Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nope! För det första är motorn i den av otroligt tråkig kaliber. Hade det vart en 318Is hade det varit annorlunda. Sen har han "sabbat" den på så sätt att det inte kommer komma särskilt mycket pengar ur den, snarare kommer den kosta dig en hel del. Sen vill du nog inte veta hur långt den egentligen gått!

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg

Skulle säga att du kommer tjäna en bra slant genom att lägga till några k och köpa en bil som är hel.. http://www.blocket.se/sodermanland/B....htm?ca=15&w=3

Bilen är rollad mattsvart, har gamla M40-motorn, har 20 ägare bakom sig samt har gått 28 000 mil. Till råge på allt är den smälld med defekt framvagn, trasig kylare samt plåtskador som följd. Skulle den varit hel skulle den varit värd de pengarna han begär. Nu är den inte ens värd annonspriset.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Testa på "strippen" idag för första gången i mitt liv, nervöst ja!
    Starterna lär ju gå åt helvete

Inte bmw ägare längre
    To much is never enough.. !

Orkade inte vänta.

Nu förstår jag varför det finns snapofffästen till rattar, mina feta lår var lite jävliga att få emellan ratten och stolen på vägen ut.

Citat Ursprungligen postat av H3dlund Visa inlägg
    Orkade inte vänta.

Nu förstår jag varför det finns snapofffästen till rattar, mina feta lår var lite jävliga att få emellan ratten och stolen på vägen ut.
    Då kan jag ta rattnavet, du har adress?

hehe, det var ett tag sen den släpptes.

Citat Ursprungligen postat av H3dlund Visa inlägg
    Orkade inte vänta.
    Hur mycket modifiering krävs det för att få in en såndär?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in