Sidan 9 av 57 Första ... 789101119 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Citat Ursprungligen postat av minimalist Visa inlägg
    Min dator börjar bli lite smått seg. Jag använder den inte till annat än att surfa, använda msn och spotify. Finns det någon anledning för mig att fortsätta med windos, eller har jag bara att vinna på att gå över till ubuntu? Kör vista nu för övrigt.
    uppgradera till windws 7!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Funderar på nytt chassiköp då mitt orginala HP chassi inte är någon hit när de gäller kylning.
    http://www.netonnet.se/art/dator/dat...d/139620.4058/
    Prisvärt?
    tycker du hellre ska köpa ett fractal design r3 för ca samma summa och få ett mycket bättre chassi

Reg.datum
    May 2010
    du får ett bra chassie med bra ljuddämpning från frabrik, smarta och lätta lösningar för hdd montage osv. men som sagt då får du köpa till en fläktkontroller vid sidan av.

men annars är r3 ett bra tyst och kylvänligt chassie för den summan

Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    uppgradera till windws 7!
    Det blev ubuntu. Kan inte se några nackdelar alls än.

Någon som vet hur jag gör så att ubuntu startar automatiskt och inte vista? Som det är nu måste jag trycka på F9 när datorn startar och välja OS.

Lyckades få en 1tb hdd extra från Komplett gratis

Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Nu har datorn råkat ut för virus. Varnade igår kväll om en "Trojan Horse bla bla.Bot" Körde en ful Scan på datan. Stod att Trojanen var satt i Karantän. Stängde av datorn och nu när jag skulle starta den i morse så kom det upp ett virusskydd jag aldrig sett förut. Pest någonting hette det. Var en fästing med ett / över. Går inte att komma in på internet eller någonting.

Bara att lämna in datorn där vi köpte den eller? Så att dom får köra en scan och sådant? Använder för övrigt Norton som virusskydd som jag trodde var bra Datan är ca 1-1,5 år gammal

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=598171

Värd pengarna?

jag ska typ sitta på internet, spela enkla spel, osv

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Nån jävla fittmapp som inte går att ta bort, hur tar man bort såna som inte "ta bort" fungerar på?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Varför ha mer än 4gb minne? Det är inget spel som kräver mer ännu?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

|Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Varför ha mer än 4gb minne? Det är inget spel som kräver mer ännu?
    På Mac så kan man köra både OSX och Windows samtidigt och om man då kör ett flertal redigeringsprogram samtidigt med så går det år en 8gb minst. Känner några som gör just detta.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    På Mac så kan man köra både OSX och Windows samtidigt och om man då kör ett flertal redigeringsprogram samtidigt med så går det år en 8gb minst. Känner några som gör just detta.
    Okej då förstår jag! Men om man bara använder Windows så är det ju bara helt onödigt
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

|Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Okej då förstår jag! Men om man bara använder Windows så är det ju bara helt onödigt
    Troligtvis.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

polarens datorer ^^

§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hur fan har han råd med dom? Har han rånat en bank eller? FyFan va sjuka!

eh, nej? tänk dig att du kör photoshop, cubase och eventuellt 3ds max eller autocad (+ firefox) samtidigt, då kan jag lova dig att det knappast räcker med 2gb. bara 3ds max självt kan dra upp mot 3gb om man kör lite tyngre grejer, det är rätt ofta som jag själv gör liknande saker, tackar gudarna för mina 4gb varje gång.

Reg.datum
    Mar 2006
    Hur fan har han råd med dom? Har han rånat en bank eller? FyFan va sjuka!
    Så mycket pengar handlar det inte om..

Gillade hans första chassi, men fattar bara inte varför han har all denna hårdvara till en sketen 23" skärm?

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    eh, nej? tänk dig att du kör photoshop, cubase och eventuellt 3ds max eller autocad (+ firefox) samtidigt, då kan jag lova dig att det knappast räcker med 2gb. bara 3ds max självt kan dra upp mot 3gb om man kör lite tyngre grejer, det är rätt ofta som jag själv gör liknande saker, tackar gudarna för mina 4gb varje gång.
    låter som när jag sitter vid datorn haha, 1x Reason, 3x FL Studio, 1x Photoshop, 1x VLC Media Player, 20x MSN, 2x AIM, 1x Spotify etc
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Haha det jag sa? Behöver inte speciellt mycket mer än 4gb. Sa inte att man inte behöver mer än 2gb.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Hade precis fått igång datorn typ (så man kan starta program osv), så drog farsan ut sladden som går mellan tvn o datorn (har tvn som extra skärm) av nån anledning när han försökte få igång digital boxen.
    Direkt blev min datorskärm vit, stängde av datorn och nu reagerar den inte. Testat att sätta tbx sladden till tvn, funkar endå inte på någon av skärmarna.

Grafik kortet som dött tro? :/ eftersom ingen av skärmarna funkar
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Hade precis fått igång datorn typ (så man kan starta program osv), så drog farsan ut sladden som går mellan tvn o datorn (har tvn som extra skärm) av nån anledning när han försökte få igång digital boxen.
    Direkt blev min datorskärm vit, stängde av datorn och nu reagerar den inte. Testat att sätta tbx sladden till tvn, funkar endå inte på någon av skärmarna.

Grafik kortet som dött tro? :/ eftersom ingen av skärmarna funkar
    om datorn inte startar öht är det nog inte grafikkortet

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    om datorn inte startar öht är det nog inte grafikkortet
    datorn startar men skärmarna reagarar inte.. dom går också igång men verkar inte känna av att den e ihopkopplad me datorn
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

datorn startar men skärmarna reagarar inte.. dom går också igång men verkar inte känna av att den e ihopkopplad me datorn
    provat koppla in skärmen/arna på moderkortet om du har någon utgång där?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    provat koppla in skärmen/arna på moderkortet om du har någon utgång där?
    kan inte så mkt om datorer, så vet inte hur uttaget ser ut men kan leta lite endå

kan inte så mkt om datorer, så vet inte hur uttaget ser ut men kan leta lite endå
    det ser likadant ut som det på grafikkortet

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    det ser likadant ut som det på grafikkortet
    antar att datorsladden va den med typ 2 delar, och man skruvade fast? satte den på ett likadant ställe, antar att det var moderkortet då det var ganska stort + många andra uttag. det gick inte heller, samma sak som innan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in