Sidan 79 av 400 Första ... 2969777879808189129179 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Ja, jag har inte testat den själv, har däremot nyss beställt en burk Ett av dom billigaste Carnuba vaxen iaf. Dom andra är ganska sjukt dyra..
    menar det, verkar ju bra på beskrivningen iallafall

Hittade vad det var för X6 jag hade hittat!

Är en Hamann Tycoon Evo X6, tydligen sjuuuukt ovanlig. Tycker den är rätt aggressiv trots allt.

Råkade se detta på fäääjstube.

Lite småsugen blev man ju, farsans bsrade 2,4d v70 tycker jag går riktigt bra. 225hk/ 450nm, i en bil som vägar säkert 400kg mer än skodan. Jag måste provköra en. Ser ju inte så illa ut, vart kommer motorn ifrån? Nån vag eller?
    1,9 TDi från VAG-gruppen, ja. Håller för så sjukt mycket stryk och har faktiskt inga fel alls i princip. Skottsäker med andra ord.

Här är bänkpapper med hjuleffekt på en Fabia med Steg 3 monterat. Ny turbo (Garret GT17), ny IC, ny koppling/tryckplatta, racekat med helsystem samt uppgraderade spridare.

Vid 1,9 bars laddtryck gav den 238 hkr vid 4355 rpm samt 492 Nm vid 2580 rpm.

Helt original ger de 131 hkr samt 310 Nm.

Lär vara helt sjukt bra tryck i den, man kan ju välta korvkiosker med dem!

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    http://www.blocket.se/ystad/Polo_GTI...m?ca=23_11&w=3

Köpa till mig någon? Så äckligt sugen på att stuka en polo och glida runt i just nu .. Det ska jag till sommaren. BMWn ska fixas under vintern sen åker den!
    Peuwlooo!

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Bonnasnål klassen, alltså inköp o ägande, förbukningen är inga problem
    Fransk dieselvagn? Peugeot 605 TDI är sjukt billiga och verkar hålla ihop okej (efter -95).
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

http://www.blocket.se/sodermanland/B....htm?ca=11&w=3

Man blir ju lite sugen, har mailat och frågat lite saker som verkar lite oklart i annonsen. Som tillexempel att han skriver stålblock sen i beskrivningen står det m50b28..

Men muskelkombi är manligt
    To much is never enough.. !

Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg

Man blir ju lite sugen, har mailat och frågat lite saker som verkar lite oklart i annonsen. Som tillexempel att han skriver stålblock sen i beskrivningen står det m50b28..

Men muskelkombi är manligt
    Ja, det är inget konstigt? B28-vev i M50-block med B25-kolvar samt vanosstakar.

Däremot så ljuger han lite för han har försökt köra med turbokittet tidigare med original LMM och felplacerad oljeretur så bilen sög olja. Det är förmodligen största skälet till att sakerna idag inte är monterade.

Du kan väl åtminstone köpa en som faktiskt är vettigt byggd?

Med prut bör du kunna få denna för samma pengar:

Den här är sjukt bra byggd, med bakmonterad turbo. Rekomenderas!

http://www.blocket.se/skaraborg/BMW_....htm?ca=11&w=3

Eller köp den här att prutta runt med i vinter:

http://www.blocket.se/sodermanland/P....htm?ca=11&w=3
    Senast redigerat av Michél den 2010-10-12 klockan 05:46.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    ...
    Behöver lite hjälp och tips Mich!

Som jag skrev till dig på fejjan, så har ju Simons bil rasat samman Kamremmen gick av och den är nu bytt, men där är inget komp i någon cylinder. Han fick veta att det skulle kosta 18k att laga, om han inte gjorde något själv. Det var tydligen Topplocket som måste bytas, med allt som hör till. Kan det verkligen kosta så jäkla mycket om det är topplocket? Tycker det låter dyrt! Dock skulle det gå ner till 8k eller något om han själv köpte ett nytt topplock och alla delar osv och fixade fram det, så det bara är arbetet som verkstaden behöver göra. Kom med lite funderingar! Är synd om honom. Flyttar på fredag så hans ekonomi är ju inte direkt vad den brukade vara.

Gissa bilen

Fy åt helvete!
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    ford mustang SVT 97-02
    Det var ju ironi, dom flesta ser att det är en Mustang, men fyfan vad gräslig den är!

Fanns det inte kvitto på att kamremmen var bytt sedan tidigare? Eller hade ni glömt att den skulle bytas vid 10 000 mil?

Förmodligen har han slagit av ventilerna, svårt att säga utan att ha lyft av toppen. Jag tror deras kalkyl baseras på en nyrenoverad ersättningstopp med alla kringdelar till, samt kamrem och vattenpump. Då kan summan stämma relativt bra. Sett till pengarna verkar de ha kalkylkerat 10 timmars arbete.

Som du vet har jag en topp liggandes ute i skogen som är lös... Hade kunnat vara ett alternativ. Men det får vi ta över telefon du och jag.
    vad är det för bil? Jag kan alla priser i huvudet eftersom jag gjorde samma operation på pappas mk4 golf för ett par veckor sedan.

Fanns det inte kvitto på att kamremmen var bytt sedan tidigare? Eller hade ni glömt att den skulle bytas vid 10 000 mil?

Förmodligen har han slagit av ventilerna, svårt att säga utan att ha lyft av toppen. Jag tror deras kalkyl baseras på en nyrenoverad ersättningstopp med alla kringdelar till, samt kamrem och vattenpump. Då kan summan stämma relativt bra. Sett till pengarna verkar de ha kalkylkerat 10 timmars arbete.

Som du vet har jag en topp liggandes ute i skogen som är lös... Hade kunnat vara ett alternativ. Men det får vi ta över telefon du och jag.
    Nope, kamremmen vart aldrig bytt på den och bilen har bara gått 10500mil eller ngt sånt. Så han hade planerat att boka tid för byte av kamrem såfort han fick tid till det. Så gick den av påväg hem från jobb...

Jo, det är den antagligen. Men han hade hittat en nyrenoverad topp i Helsingborg för en ganska vettig summa som han nog tar och hämtar hem, men blir fortfarande en ganska dyr operation med tanke på arbetstimmarna. Tror inte han vill ha den, då han är mån om bilen och vill ha en nyrenoverad. Sen säljer han den!

Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    vad är det för bil? Jag kan alla priser i huvudet eftersom jag gjorde samma operation på pappas mk4 golf för ett par veckor sedan.
    Det är en Polo - 99

Nope, kamremmen vart aldrig bytt på den och bilen har bara gått 10500mil eller ngt sånt. Så han hade planerat att boka tid för byte av kamrem såfort han fick tid till det. Så gick den av påväg hem från jobb...

Jo, det är den antagligen. Men han hade hittat en nyrenoverad topp i Helsingborg för en ganska vettig summa som han nog tar och hämtar hem, men blir fortfarande en ganska dyr operation med tanke på arbetstimmarna. Tror inte han vill ha den, då han är mån om bilen och vill ha en nyrenoverad. Sen säljer han den!

Det är en Polo - 99
    På golfen kostade allt som allt 13k i material och det var 2 solida dagars arbete. Har aldrig tidigare gjort ett sådant jobb, HAYNES <3. VAG skulle ha 30k för att ordna det så man kan ju säga att man kom relativt billigt undan. Det priset (13k) var men renoverad topp..

10 000 mil / 8 år. Så den gick en hel del utöver tiden. Om han då körde som han brukar när kamremmen gick av ska han vara glad om inte även cylinderloppen är skadade. Höga varvtal och kamremsras kan ge rätt otrevliga resultat.

Jag fick ju kamremsras i vintras på tomgång och bara det var tillräckligt för att vrida sönder tre ventiler (av åtta). Om man då ligger kring 6000 rpm så är risken stor att hälften utav ventilerna är skrot. Så länge de inte gått av eller slagit sönder kolvarna så fungerar det ju.

Annars borde ni två klara av jobbet, ni har ju bytt en massa grejer. Jag får resa ner som konsult.
    Tycker du får ta och komma ner ändå! Han körde värre än han brukar när den gick av .. Dvs väldigt hårt, men har för mig snubben på verkstaden sa att det vart 8 ventiler eller ngt som skulle bytas. Inte säker där.. Och som jag förstått det hela så är cylinderloppen hela då han inte nämnt något om det

Reg.datum
    Mar 2006
    Asså ahh, varför finns det så mycket fina fälgar?

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Asså ahh, varför finns det så mycket fina fälgar?
    För att det ska vara svårt att välja

Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Köp inte..

Garanterat blockpackning som gått då det verkar vara en sjuka på dessa. Garanterat skev topp som behöver planas. Sen är det ju ingen kul motor heller, skatt på säkert 6-7k om året. Gammal dieselbil är rätt omotiverat att köpa, de går ju inte värst billigt heller.

10 000 mil / 8 år. Så den gick en hel del utöver tiden. Om han då körde som han brukar när kamremmen gick av ska han vara glad om inte även cylinderloppen är skadade. Höga varvtal och kamremsras kan ge rätt otrevliga resultat.

Jag fick ju kamremsras i vintras på tomgång och bara det var tillräckligt för att vrida sönder tre ventiler (av åtta). Om man då ligger kring 6000 rpm så är risken stor att hälften utav ventilerna är skrot. Så länge de inte gått av eller slagit sönder kolvarna så fungerar det ju.

Annars borde ni två klara av jobbet, ni har ju bytt en massa grejer. Jag får resa ner som konsult.
    Man får ventiler med ersättningstoppen. 5000kr + att man skickar dem den gamla toppen.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Tycker du får ta och komma ner ändå! Han körde värre än han brukar när den gick av .. Dvs väldigt hårt, men har för mig snubben på verkstaden sa att det vart 8 ventiler eller ngt som skulle bytas. Inte säker där.. Och som jag förstått det hela så är cylinderloppen hela då han inte nämnt något om det
    Om loppen är hela går ju inte veta om man inte lyft toppen.

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Bumpis, vad tror ni? vill ha snabbt svar! Tack!

Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Om loppen är hela går ju inte veta om man inte lyft toppen.
    Det har ju verkstadssnubben antagligen gjort då ju, eller hur?

Säker på det? De hade ju bara bytt kamrem sa du ju? Att lyfta topp och sen montera den igen verkar ologiskt om man vet att den är paj.

Eller är den inlämnad ytterligare en gång?
    bilen är fortfarande på verkstaden

Verkar vara riktiga tattare som byter kamrem och sedan försöker provstarta en sådan bil, fungerar på lågkompsjapsar och gamla Volvos. Heter firman Kentas hemmeck AB? Det enda man gör då är att orsaka mer problem nämligen.

Billigast hade varit att byta ventiler, nya kostar de knappt 70 kr/styck. Inte ett jättejobb heller.
    Är en FD autoriserad VAG anställd som startat egen verkstad i Höllviken och har hållt på med det i x antal år. Han har inte försökt starta bilen så vitt jag vet, han bytte kamrem och tog sedan komptester och lite annat sånt jux .. kan inte hela historien, då jag bara hört en del från simon

Reg.datum
    Jun 2010
    En fråga till folk som är kunniga om e36or!
    Har 19tum Dotz mugello fälgar på bilen just nu, Och den tar i mycket i hjulhuset så fort man kör över ett brunnslock.
    Har beställt ett D2 Coilover kit till bilen för stötdämparna var ändå helt slut.
    Nu till frågan, Tror ni D2 kittet kommer rädda mig från allt skrap eller borde jag satsa på mindre fälgar?
    Vågar man satsa på 18tum eller måste man gå ner hela vägen till 17tum för att slippa allt skrap?
    Senast redigerat av Markai den 2010-10-12 klockan 23:22.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in