Sidan 81 av 400 Första ... 3171798081828391131181 ... Sista
  1. #2401
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  2. #2402
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag tror fälgdesignen är det som avgör om det skulle se bra ut eller ej mer än själva färgen i sig. Är det någon speciell fälg du tänker på?



    Bara att åka med vinterhjul istället för dina ballongdäck till sommarhjul.
    Vaddå ballongdäck?!?!?!
    Nej, får sluta köra i groparna på våran väg, ska dock förhoppningsvis valsas imorgon. Dock jävligt surt att man ska böja till två helt nylackade skärmar.

  3. #2403

  4. #2404
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Brukar dock vara rätt lugnt, de värmer vanligtvis upp skärmkanterna för att mjuka upp lacken innan de sätter igång med valsen. Är bara att hoppas att resultatet blir som man tänkt sig!
    Menar med det jag redan har gjort, båda skärmarna är ju nu böjda utåt..

  5. #2405

  6. #2406
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag tror fälgdesignen är det som avgör om det skulle se bra ut eller ej mer än själva färgen i sig. Är det någon speciell fälg du tänker på?



    Bara att åka med vinterhjul istället för dina ballongdäck till sommarhjul.
    Jag älskar P45-R men det är väll bara att inse att corollan inte är en drifter Men jag kikar på Rota/Volk.

  7. #2407
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Trevlig bil att åka, dock törstig. Överlever man det är det inte ett dumt alternativ.
    Okej någon aning om vad den drar ca milen vid normal körning?

  8. #2408

  9. #2409
    Kolvbulten
    Gäst
    Vilken är den största skillnaden mellan en dieseldriven och en bensindriven motor?
    Har en bensinare bättre acc och topphastighet?

  10. #2410

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Kolvbulten Visa inlägg
    Vilken är den största skillnaden mellan en dieseldriven och en bensindriven motor?
    Har en bensinare bättre acc och topphastighet?
    Hur långt är ett snöre?

  11. #2411
    Citat Ursprungligen postat av Kolvbulten Visa inlägg
    Vilken är den största skillnaden mellan en dieseldriven och en bensindriven motor?
    Kompressionen

  12. #2412

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Kompressionen
    Skulle själv säga hur bränslet antänds.

  13. #2413
    Kolvbulten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Kompressionen
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Skulle själv säga hur bränslet antänds.
    Okej, men hur skiljer sig accelerationen och topphastigheten mellan dom?

  14. #2414
    noob äcklig fråga jag vet , men hur fort går egentligen koeningsegg ccrr ? hittade inte de på nätet..

  15. #2415

  16. #2416

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    noob äcklig fråga jag vet , men hur fort går egentligen koeningsegg ccrr ? hittade inte de på nätet..
    Saxat från wiki:
    "According to Koenigsegg, the estimated top speed of the CCXR is 400+ km/h (250+ mph), although this has not been officially verified"

  17. #2417

  18. #2418
    Kolvbulten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    allt har med utväxling osv att göra, tex vad för typ av bil det är. säg en Vw Caddy diesel, toppar max 150 typ.
    diesel är lågvarvigare, och därför toppar dom inte lika mkt som en bensinare med samma utväxling.

    och ja acceleration. det har ju med allt från motorkonstruktion till trimningsgrad och göra.
    hur lång slaglängd/cylinderdiameter den specifika motorn har.

    alltså, går inte att jämföra

    Men om vi skulle säga att det är två bilar med samma motorkostruktion mm, den ena är en diesel och den andra är en bensinare. Kan man då säga att någon av dom kommer ha bättre acceleration?

  19. #2419

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Kolvbulten Visa inlägg
    Men om vi skulle säga att det är två bilar med samma motorkostruktion mm, den ena är en diesel och den andra är en bensinare. Kan man då säga att någon av dom kommer ha bättre acceleration?
    Lycka till att ha samma motorkonstruktion till diesel och bensin.

  20. #2420
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  21. #2421

  22. #2422
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Skulle själv säga hur bränslet antänds.
    Ja, och det är ju för att det drygt är mer en över 100bars tryck i kompressionstakten i en diesel än hos en bensinmotor..

    Bränslet i dieselmotorn antäds av kompressionen medans en bensinmotor bara behöver ett tändstift.

    blablaetc...
    Senast redigerat av Parden den 2010-10-14 klockan 21:23.

  23. #2423
    Den här då? Är det något att ha? rolig att köra eller bara dynga?
    http://www.blocket.se/vasternorrland...8.htm?ca=4&w=2

  24. #2424
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  25. #2425
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Ja, och det är ju för att det drygt är mer en över 100bars tryck i kompressionstakten i en diesel än hos en bensinmotor..

    Bränslet i dieselmotorn antäds av kompressionen medans en bensinmotor bara behöver ett tändstift.

    blablaetc...
    +1.. man kan skriva hur mycket som helst fördelar så som nackdelar...

  26. #2426

  27. #2427
    Ja, det är ju lita konstig fråga... Dieselmotorer finns ju typ bara för att dom går billigare.Drog dom lika mycket som en bensinare skulle ju ingen jävel, utom möjligtvis bönder köpa dom. Nackdelar:knackar o lever fan, tunga, slöa, svårstartade när dom är kalla...

  28. #2428
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Ja, det är ju lita konstig fråga... Dieselmotorer finns ju typ bara för att dom går billigare.Drog dom lika mycket som en bensinare skulle ju ingen jävel, utom möjligtvis bönder köpa dom. Nackdelar:knackar o lever fan, tunga, slöa, svårstartade när dom är kalla...
    Det där stämmer ju dock inte riktigt om man kollar på nyare dieselbilar...

  29. #2429
    Inge vidare rolig, väldigt slö Satsa på en nyare med större motor, 525 -92 och frammåt typ. Gärna en -94 och frammåt tillochmed, så får du vanos. 535an är också trevlig, lyfte själv i en sån motor i min bil igår

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    såg fin ut, men 525an är 40hk piggare och dricker lika mkt, men somsagt, hellre en fin 520 än raddig 525
    En 525 med m50 motorn istället för m20 hade vart "bäst"



    Förövrigt så fick jag i och provstartat 3.5an i E28an igår, så började skruva ihop allt ordentligt, upp med låda osv idag så i helgen blir det nog provkörning!

  30. #2430
    Hittade denna igår:
    http://vimeo.com/15743489
    Så sjukt najs är den

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in