-
2010-10-17, 23:23 #2491
Trevligt! Men hade vart mys med manuell
Ang. vattnet på slangarna så har jag inte en aning faktiskt.. Min vart krut torrkolla om det är likadant nästa gång ni kollar på den eller om ni torkar av o sen kör lite?
Individual är väl ungefär att det finns lite "special" beställningar i utrustningen på den
-
2010-10-17, 23:39 #2492
mercedes benz -88
tja.. har just tagit körkort.. och kan inte ett skit om bilar... men har fått ett erbjudande av en kompis att hans mamma säljer sin mercedes benz -88 för 2000 kr... har själv kört den.. och drar knappt någon bensin.. bra då man är student.. men slö som helvete är den... gått nästan 40 tusen mil...
gick igenom besikningen
om någon kan något här.. så undrar jag om det är värt att slå till
-
2010-10-17, 23:41 #2493Kikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2010-10-17, 23:42 #2494
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
Okej. Jo ska hålla lite koll på det.
Vi köper isf till bilfirmans garanti, dock gäller den bara till 22.000 mil så vi får 6månader / 500 mil garanti med 500:- självrisk. Vi betalar 2.400:- för det.
Så J*VLA sugen på bilenDen är utrustad med f*n det mesta man kan tänka sig.
-
2010-10-17, 23:47 #2495
-
2010-10-17, 23:49 #2496
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
-
2010-10-17, 23:51 #2497
-
2010-10-17, 23:54 #2498
-
2010-10-17, 23:59 #2499
-
2010-10-18, 00:29 #2500
-
2010-10-18, 00:48 #2501
-
2010-10-18, 01:47 #2502
skillnad på m42 och m43 motorns oljetråg?
Kikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2010-10-18, 02:49 #2503
Kunde inte hitta mer än reservdelsnummer på packningarna till trågen som jag jämförde.
Modellår -96 (från mitten av -95) och framåt har andra tråg enligt packningarna. Vad som skiljer exakt vet jag ej. Tidigare versioner delar packningar med M42 vilket bör innebära att delarna även passar.
-
2010-10-18, 04:17 #2504
-
2010-10-18, 09:01 #2505
-
2010-10-18, 09:11 #2506
Förlåt att jag säger det, men varför lägger ni inte på några få lappar och köper en ordentlig, utan problem som ni är säkra på går som den ska. Ni har ju inte ens provkört denna, så det kanske knakar som fan och har sig när ni glider iväg.
Individual är som sjöblom sade, utrustning där som du själv kan välja exakt hur du vill ha den. En speciell del i utrustningslistan så att säga
Lille Hampus har nu två blåa Polo GTi's ..Båda color concept, däremot är den han köpte sist Open Air också, och har gått 9500 mil
-
2010-10-18, 10:06 #2507
-
2010-10-18, 12:03 #2508
markus. pruta ner denna till 6k och gör ett bra köp http://www.blocket.se/varmland/Bmw_3...4.htm?ca=7&w=3
IMD Tuning
-
2010-10-18, 12:19 #2509
-
2010-10-18, 13:39 #2510
-
2010-10-18, 13:44 #2511
-
2010-10-18, 14:11 #2512
-
2010-10-18, 15:21 #2513
-
2010-10-18, 15:36 #2514
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2010-10-18, 15:42 #2515
tex drf 740 gl är så jävla dyra o köra ;D
som bilsport skrev i begagnatguiden om m3 e46, "det är inga problem att köra m3an på 0.8-0.9, men då försvinner ju poängen med hela bilen!"
men somsagt, nu när vi ändå kom in på m3 e46, så vettig den låter! alltså som tex bruksbil april-oktober liksom?
känner du för o gasa på så gör den ju 0-100 på 5.7, och ändå kan du ligga o bonnasnåla på såsen!
fantastiska människor de där genierna från bayernKikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2010-10-18, 15:55 #2516
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
Har ingen större lust att åka bort från stockholm och titta på bil (då vi just nu står med en cheva van som pundarna saboterat så vi kommer inte långt från båten).
Sen är det bland dom dyraste/vettigaste 540 - Automat - Touring runt stockholm.
http://www.blocket.se/stockholm?q=bm...a=11&l=0&md=th
Vet inte om länken funkar, men finns inte många.
Sen KÄNNS det bättre att köpa av en bilhandlare, som med denna.. kan fixa en garanti på motor, låda osv osv osv. Visst, bara 500 mil/6 månader för 2.400:-, men så fort jag lämnat privatpersonen så är jag blåst.
Egentligen var tanken från början att lägga 30-50 tusen på en 945 ltt -98 eller en Bmw e39.
Nu när vi "hittade" 540 så blev både jag och farsan säkra på att 540 får det bli.
Är det inte pixelfel eller vibrationer så är det något annat.
På en 10-13 år gammal bil så verkar det som att det är detta som gäller.
-
2010-10-18, 17:30 #2517
Låter helt perfekt
Nejfan, inte direkt! Körde min rättså billigt tillochmed faktiskt! Hade problem med absbox som krånglade (98 på min med, och det är ett vanligt fel som kan drabba dig. Kostnad ca 4k om man skickar iväg boxen för lagning med 2år garanti, bmw tar 12k för byte annars) och sen kan det även vara krångel med abs sensorer. Inte heller så farligt dyrt
Saknar min bil som fan, tänkt o köpa E39 530D nu. Men kommer det en vettig 540touring med manuell så är jag nog fan inte sen på att köpa!
-
2010-10-18, 17:53 #2518
Ska man ha Individual ska man ju verkligen ha en som bryter gränserna. Som denna (med grönjävlig färg):
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=2
Eller varför inte E46 325 Individual med en pearlfärg i lila/rosa?
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=1
-
2010-10-18, 17:59 #2519
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
Har kollat den
Den är verkligen snygg, men...
En stor hårig Siberian Husky i en så fin bil, njaa
Priset ligger lite i överkant mot vad vi egentligen har råd med/vill lägga.
Den svarta är PRECIS på gränsen, även fast vi prutat ner den.
Att sätta sig i en E39 540 för mig är UNDERBART.
Har alltid varit sån att det ska finnas mycket funktioner och många knappar, så det blir mer knappa runt i bilen än köra.
Sen V8an är inte fel den heller.
ABS'en osv känns som att det är standard på varenda bil man köper i denna årsmodell, oberoende märke. Så det är väl en smäll man får ta om de nu skulle hända.
Fattar inte att jag kan ha gått från BMW-hatare till 540-älskare så snabbt.
Duger inte automataren för dig då?
Jag känner mig iaf helnöjd med dom 2st 540iat jag kört.
-
2010-10-18, 18:00 #2520