Sidan 84 av 400 Första ... 3474828384858694134184 ... Sista
    Trevligt! Men hade vart mys med manuell

Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Precis som jag trodde. Det var däremot farsan som inte gillade detta (kanske för han varit för insatt i gamla volvo b20 osv )

Det är bilfirman som lovat fixa detta innan vi köper den så det är lugnt Bara hoppas dom kan mecka som folk också

Det jag funderar lite på är..
    När vi hade stängt av åså, så kollade vi under motorhuven.
    Då låg några droppar på slangarna bakom kylaren, om den möjligtvis trycker ur sig vatten (genom kylarlocket?)

Ska in och kolla på bilen en gång till innan vi bestämmer oss helt.

Individual.. Någon som kan förklara vad det innebär?
    Ang. vattnet på slangarna så har jag inte en aning faktiskt.. Min vart krut torr kolla om det är likadant nästa gång ni kollar på den eller om ni torkar av o sen kör lite?

Individual är väl ungefär att det finns lite "special" beställningar i utrustningen på den

mercedes benz -88
    tja.. har just tagit körkort.. och kan inte ett skit om bilar... men har fått ett erbjudande av en kompis att hans mamma säljer sin mercedes benz -88 för 2000 kr... har själv kört den.. och drar knappt någon bensin.. bra då man är student.. men slö som helvete är den... gått nästan 40 tusen mil...
    gick igenom besikningen

om någon kan något här.. så undrar jag om det är värt att slå till

Okej. Jo ska hålla lite koll på det.
    Vi köper isf till bilfirmans garanti, dock gäller den bara till 22.000 mil så vi får 6månader / 500 mil garanti med 500:- självrisk. Vi betalar 2.400:- för det.
    Så J*VLA sugen på bilen Den är utrustad med f*n det mesta man kan tänka sig.

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Been there, done that Saknades i princip bara pdc fram och dubbelglas i min ..
    Så underbara bilar.

Eller har du något negativt att säga om dom?

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kolla skatten vad den ligger på. besiktad är bra, men hur länge? mercedes har alltid haft problem med rosten, men besiktades den nyss är de nog inte så farligt.
    blir nog hård vinter dock så man får vara försiktig
    ska ta och titta upp detta... något mer man bör titta ?

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    sök och se om du hittar något mercaforum? autopower.se är ju bmw forum som har begagnatguide, men kolla runt lite!
    tror jag tar och lägger in en tråd på garaget....

Trevligt! Men hade vart mys med manuell

Ang. vattnet på slangarna så har jag inte en aning faktiskt.. Min vart krut torr kolla om det är likadant nästa gång ni kollar på den eller om ni torkar av o sen kör lite?

Individual är väl ungefär att det finns lite "special" beställningar i utrustningen på den
    När tomatlådan pajjar så blir de 040.717 eller ZF 450.717 låda, med 1:an bakåt 5 växlad manuell från 190 cossie lr 300/320E/ CE merca

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Är nog en E200 sett till din beskrivning. Odödliga motormässigt, slöa som fan och går billigt. Höga miltal är inga problem!

Ett riktigt bra köp för de pengarna.
    som min kompis sa.. det sitter typ en traktor motor i och som du säger.. motormässigt slits dom kanppt ! =)

Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Precis som jag trodde. Det var däremot farsan som inte gillade detta (kanske för han varit för insatt i gamla volvo b20 osv )

Det är bilfirman som lovat fixa detta innan vi köper den så det är lugnt Bara hoppas dom kan mecka som folk också

Det jag funderar lite på är..
    När vi hade stängt av åså, så kollade vi under motorhuven.
    Då låg några droppar på slangarna bakom kylaren, om den möjligtvis trycker ur sig vatten (genom kylarlocket?)

Ska in och kolla på bilen en gång till innan vi bestämmer oss helt.

Individual.. Någon som kan förklara vad det innebär?
    Förlåt att jag säger det, men varför lägger ni inte på några få lappar och köper en ordentlig, utan problem som ni är säkra på går som den ska. Ni har ju inte ens provkört denna, så det kanske knakar som fan och har sig när ni glider iväg.

Individual är som sjöblom sade, utrustning där som du själv kan välja exakt hur du vill ha den. En speciell del i utrustningslistan så att säga

....
    Lille Hampus har nu två blåa Polo GTi's .. Båda color concept, däremot är den han köpte sist Open Air också, och har gått 9500 mil

Ringde direkt när annonsen kom upp, men då kunde han inte prata så jag skulle ringa om 10 minuter sa han. Sen slutade han svara när jag ringer så har inte fått tag på han sen dess.

Har du någon bil på g nu?

Fan vad coolt med två stycken!
    Haha, kan man ju tycka .. men vad ska han med dem till? Den vänstra är till salu snart, om du är intresserad

M20-motorn pratar jag om. Anledningen till att 520 är törstigare är bristen på vridmoment och att motorn måste varvas för att även prestera. 525 har en motor som till större del matchar vikten på bilen vilket även ger resultatet att den inte behöver piskas för att få bilen framåt.

Kört 520 M20 med manuell låda (som exempel) samt även ägt en 525 iAT med VANOS, sjukt nog låg faktiskt 525-versionen lägre i förbrukning oavsett körsätt trots sin automatlåda.
    ja det kan mycket väl stämma! M20B20 i en e34 är ingen bra kombination. Om man kollar på m50 så vinner faktiskt 520 över 525 om man kollar snittet i stora drag. efterssom 520:in inte suger i sig lika mycket när man gasar.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Förlåt att jag säger det, men varför lägger ni inte på några få lappar och köper en ordentlig, utan problem som ni är säkra på går som den ska. Ni har ju inte ens provkört denna, så det kanske knakar som fan och har sig när ni glider iväg.

Individual är som sjöblom sade, utrustning där som du själv kan välja exakt hur du vill ha den. En speciell del i utrustningslistan så att säga
    Har ingen större lust att åka bort från stockholm och titta på bil (då vi just nu står med en cheva van som pundarna saboterat så vi kommer inte långt från båten).
    Sen är det bland dom dyraste/vettigaste 540 - Automat - Touring runt stockholm.

http://www.blocket.se/stockholm?q=bm...a=11&l=0&md=th
    Vet inte om länken funkar, men finns inte många.
    Sen KÄNNS det bättre att köpa av en bilhandlare, som med denna.. kan fixa en garanti på motor, låda osv osv osv. Visst, bara 500 mil/6 månader för 2.400:-, men så fort jag lämnat privatpersonen så är jag blåst.

Egentligen var tanken från början att lägga 30-50 tusen på en 945 ltt -98 eller en Bmw e39.
    Nu när vi "hittade" 540 så blev både jag och farsan säkra på att 540 får det bli.

Är det inte pixelfel eller vibrationer så är det något annat.
    På en 10-13 år gammal bil så verkar det som att det är detta som gäller.

Låter helt perfekt

Så underbara bilar.

Eller har du något negativt att säga om dom?
    Nejfan, inte direkt! Körde min rättså billigt tillochmed faktiskt! Hade problem med absbox som krånglade (98 på min med, och det är ett vanligt fel som kan drabba dig. Kostnad ca 4k om man skickar iväg boxen för lagning med 2år garanti, bmw tar 12k för byte annars) och sen kan det även vara krångel med abs sensorer. Inte heller så farligt dyrt
    Saknar min bil som fan, tänkt o köpa E39 530D nu. Men kommer det en vettig 540touring med manuell så är jag nog fan inte sen på att köpa!

Ska man ha Individual ska man ju verkligen ha en som bryter gränserna. Som denna (med grönjävlig färg):

Har kollat den

Den är verkligen snygg, men...
    En stor hårig Siberian Husky i en så fin bil, njaa

Priset ligger lite i överkant mot vad vi egentligen har råd med/vill lägga.
    Den svarta är PRECIS på gränsen, även fast vi prutat ner den.

Att sätta sig i en E39 540 för mig är UNDERBART.
    Har alltid varit sån att det ska finnas mycket funktioner och många knappar, så det blir mer knappa runt i bilen än köra .
    Sen V8an är inte fel den heller.

Nejfan, inte direkt! Körde min rättså billigt tillochmed faktiskt! Hade problem med absbox som krånglade (98 på min med, och det är ett vanligt fel som kan drabba dig. Kostnad ca 4k om man skickar iväg boxen för lagning med 2år garanti, bmw tar 12k för byte annars) och sen kan det även vara krångel med abs sensorer. Inte heller så farligt dyrt
    Saknar min bil som fan, tänkt o köpa E39 530D nu. Men kommer det en vettig 540touring med manuell så är jag nog fan inte sen på att köpa!
    ABS'en osv känns som att det är standard på varenda bil man köper i denna årsmodell, oberoende märke. Så det är väl en smäll man får ta om de nu skulle hända.

Fattar inte att jag kan ha gått från BMW-hatare till 540-älskare så snabbt .

Duger inte automataren för dig då ?
    Jag känner mig iaf helnöjd med dom 2st 540iat jag kört.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in