Sidan 25 av 102 Första ... 1523242526273575 ... Sista
    Nu behöver jag råd för att gå upp i vikt, Nyss köpt gainer, men hur ofta ska jag ta? Jag vill inte typ käka gainer i ett halvår förr att gå upp nått kilo. Finns det något annat jag kan göra/tänka på för att gå upp i vikt?

Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Nu behöver jag råd för att gå upp i vikt, Nyss köpt gainer, men hur ofta ska jag ta? Jag vill inte typ käka gainer i ett halvår förr att gå upp nått kilo. Finns det något annat jag kan göra/tänka på för att gå upp i vikt?
    Ligg på kcalöverskott=)

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Det må gå segt i början men du kommer öka förr eller senare, och då går det ganska snabbt.

Ta gainer varje dag+efterträning så kommer du se att du kommer öka i vikt + det som deluxe säger
    äta mer än vanligt!!!

Citat Ursprungligen postat av Göransson Visa inlägg
    Ta gainer varje dag+efterträning så kommer du se att du kommer öka i vikt + det som deluxe säger
    äta mer än vanligt!!!
    Tack för alla tips Meddelar senare hur det gått ;D

Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    nu har jag fått hem mitt whey 80. jag kör med 2 skopor (1 dl) och ungefär 2.5dl mjölk/vatten till de. sen fick jag med 1kg creatine monohydrate. hur ska jag använda de? som jag fattade de ska jag ta de 5 gånger om dagen de 6 första dagarna sen 1 gång om dagen efter dom 6 dagarna. Stämmer det? ska jag ta det även dom dagar jag inte tränar? kan jag lägga i en skopa i shakern med whey 80't?
    '
    mm?

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    '
    mm?
    https://www.flashback.org/t1030867

Om du syftar på kreatin, 5g/dag räcker. Vad står det egentligen på förpackningen?

Själv köpte jag Creatine Complete igår då det var 10% rea i markbutiken, tyckte det var värt att testa och se vad det blir av det

PB bänk.
    Maxade inte utan schemat sa till vilken vikt jag skulle köra på.
    Så en etta på 97.5 efter tre arbetset innan =)

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    PB bänk.
    Maxade inte utan schemat sa till vilken vikt jag skulle köra på.
    Så en etta på 97.5 efter tre arbetset innan =)
    Härligt! Samma här, tog 85kg idag. Har nog 87,5kg i mig.

Tunga jävla vikter, själv pumpar jag på 50kg i bänken. )))

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    Tunga jävla vikter, själv pumpar jag på 50kg i bänken. )))
    Kul för dig, vi får väl se sen framåt vad som ger bäst resultat. Lalla runt på lätta vikter för dig eller ta i lite. =)
    Senast redigerat av Deluxe den 2010-10-17 klockan 21:00.

Det är kul och se hur dom som leker på gymmet med sina 450kg vikter och tror att dom är nåt, hur dom däckar på momangen under bodypumpen efter typ 10-20 min.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Det är kul och se hur dom som leker på gymmet med sina 450kg vikter och tror att dom är nåt, hur dom däckar på momangen under bodypumpen efter typ 10-20 min.
    Olika prioriteringar? De tycker nog det är minst lika kul när discopumpare går in på gymmet och lyfter flugvikter.

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Olika prioriteringar? De tycker nog det är minst lika kul när discopumpare går in på gymmet och lyfter flugvikter.
    Stampa jag på en öm tå?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Stampa jag på en öm tå?
    Haha nejnej, bara dumt sagt enligt mig då det i min åsikt är en större merit att vara stark än att kunna träna länge i... bodypump. Är varken särskillt uthållig eller stark, eller för min kroppsvikt kanske.

Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Kul för dig, vi får väl se sen framåt vad som ger bäst resultat. Lalla runt på lätta vikter för dig eller ta i lite. =)
    Visst.

+1.
    Indeed.

Haha nejnej, bara dumt sagt enligt mig då det i min åsikt är en större merit att vara stark än att kunna träna länge i... bodypump. Är varken särskillt uthållig eller stark, eller för min kroppsvikt kanske.
    Precis som dig då..

Du har väl glömt att det faktist finns folk där ute som är ordentligt starka och fortfarande orkar mer cardio en dom flesta. Du kanske inte tänkte på det?

BP handlar om så mycket mer en att "kunna träna länge-grej" som du beskriver det. BP kräver otroligt mycket styrka likaså uthållighet. Med uthållighet så kommer också styrka. Så droppa det där "prestigefixerade" tänket för det handlar inte bara om hur mycket man lyfter. Att vara stark och inte tåla lite mjölksyra är om nåt patetiskt i min mening.

Finns en snubbe på gymmet i Nacka där jag tränar. Han är stor och stark som en tjur. Han har en grym kropp som är otroligt väldefinerad (den kroppen som dom flesta bara kan drömma om). Och han är en av dom där som lyfter minst vikter där.

Precis som dig då..

Du har väl glömt att det faktist finns folk där ute som är ordentligt starka och fortfarande orkar mer cardio en dom flesta. Du kanske inte tänkte på det?

BP handlar om så mycket mer en att "kunna träna länge-grej" som du beskriver det. BP kräver otroligt mycket styrka likaså uthållighet. Med uthållighet så kommer också styrka. Så droppa det där "prestigefixerade" tänket för det handlar inte bara om hur mycket man lyfter. Att vara stark och inte tåla lite mjölksyra är om nåt patetiskt i min mening.

Finns en snubbe på gymmet i Nacka där jag tränar. Han är stor och stark som en tjur. Han har en grym kropp som är otroligt väldefinerad (den kroppen som dom flesta bara kan drömma om). Och han är en av dom där som lyfter minst vikter där.
    Alla prioterar olika, Styrkelyftare prioriterar styrka, AFpersoner prioriterar styrka och uthållighet, Discobyggare prioriterar bröst biceps mage med flugvikter, viktigast är ju att vara deffad och ha 6pack. Och vissa gillar bodypump och zumba t.ex.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Aa bodypump är ju lätt det bästa när det gäller att öka i styrka och lägga på sig massa! Kan du inte lägga upp bild och lite stats Parden? Du verkar ju vara sjukt kunnig inom det där med träning.

Aa bodypump är ju lätt det bästa när det gäller att öka i styrka och lägga på sig massa! Kan du inte lägga upp bild och lite stats Parden? Du verkar ju vara sjukt kunnig inom det där med träning.
    A men det är ok.

Jag tänker inte lägga upp något här. Har inget bekräftelsebehov.

En notis bara. Storleken på ens muskler bevisar inte vilken kunskap man sitter inne med.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    A men det är ok.

En notis bara. Storleken på ens muskler bevisar inte vilken kunskap man sitter inne med.
    Nej men dina tidigare inlägg förklarar din gedigna kunskap.

A men det är ok.

Stämmer faktist rätt bra. Men ändån inte. För har man god kunskap har man oftast bra resultat med.
    Men men slänga gärna upp några bilder.

Blir armar och vader idag.
    Dips kommer det bli, dock högreppare så det sjunger om det.

Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    https://www.flashback.org/t1030867

Om du syftar på kreatin, 5g/dag räcker. Vad står det egentligen på förpackningen?

Själv köpte jag Creatine Complete igår då det var 10% rea i markbutiken, tyckte det var värt att testa och se vad det blir av det
    mm som jag fattar det så är ska man ta en tesked 5 gånger i fas 1 (fas 1 fattade jag som dag 1-6) sen i fas 2 1 tesked om dagen.
    är det så man ska göra?

mm som jag fattar det så är ska man ta en tesked 5 gånger i fas 1 (fas 1 fattade jag som dag 1-6) sen i fas 2 1 tesked om dagen.
    är det så man ska göra?
    Du ska ta det 5 gånger från dag 1-6.
    Sen en gång varje dag sen.
    Försök gärna och sprid ut intagen.
    Jag tröttnade på och dricka kreatin hela jävla tiden under uppladdningasen.
    Så jag hällde i vatten i käften, sen en skopa kreatin och sen sköljer ner igen med vatten.

Reg.datum
    Mar 2009
    Någon som har erfarenhet av Glutamin och Aminosyror?
    Funderar på att beställa lite och undrar ifall de gör någon skillnad

Citat Ursprungligen postat av Joohan Visa inlägg
    Någon som har erfarenhet av Glutamin och Aminosyror?
    Funderar på att beställa lite och undrar ifall de gör någon skillnad
    jag har gått på Bcaa, och köpte igår EAA vilket är mer aminosyror kan återkomma om någon vecka hur det gick för mig på den fronten. Men Bcaa tyckte jag funka ok på mig, piggare och kändes att jag öka med det =)

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tjena... har gymmat ungefär 2 månader nu seriöst och har redan börjat märka skillnad på biceps, men skulle vilja ha någon effektiv bra metod för att träna triceps. Vore schysst om nån kunde berätta någon övning med ord eller bilder för en nybörjare som mig! Sen har jag en fundering om det här med proteinpulver... man hör ju mycket om att man inte ska börja med det innan man växt färdigt och andra säger att det bara är att köra på, skulle man märka mera resultat av sin träning? Vore schyst om nån kunde säga den riktigt sanningen! Kan även tillägga att jag är inte smal så jag har redan lite att ta av.

Mvh Daniel! =) Tacksam för snabbt svar..
    Liggande triceps extensions är en bra tricepsövning. Smalbänk är också bra. Börja med någon av de och avsluta med pushdowns så lär det hända något, försök få in kontakten bara.

Proteinpulver är ett tillskott, inte farligt på något sätt. Får du inte i dig tillräckligt med maten så kan det vara en bra idé att köpa, eller bara äta mer proteinrik mat. Räkna ut hur mycket du får i dig en dag, ligger du på under 2g/kroppsvikt kg kan det vara en bra idé att försöka få i dig mer.
    Jag ligger på ca 3g/kv kg per dag genom att bara äta mat så för mig är proteinpulver onödigt.

Edit: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...t=arne+triceps

Där har du lite att läsa om triceps träning.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in