Sidan 87 av 400 Första ... 3777858687888997137187 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Verkade faktiskt jävligt perfekt.
    Dock rätt långt till örebro, speciellt när vi inte har någon fungerande bil på fastlandet och rätt mycket jobb .
    Satt och läste lite om solvalla bilcenter / (Biltrade i STHLM Ab) :S

Dom verkar rätt skumma, och har vart en strulig bilhandlare förr.
    Tvekar, tvekar ännu mer.... men bilen känns annars så rätt.

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    http://drft.se/drftforum/viewtopic.php?id=634

Haha vet inte vad jag ska säga... Nytänkande eller bara för mycket fritid och pengar?

Kommer nog bli häftigt iaf!
    Kul grej!

Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Verkade faktiskt jävligt perfekt.
    Dock rätt långt till örebro, speciellt när vi inte har någon fungerande bil på fastlandet och rätt mycket jobb .
    Satt och läste lite om solvalla bilcenter / (Biltrade i STHLM Ab) :S

Dom verkar rätt skumma, och har vart en strulig bilhandlare förr.
    Tvekar, tvekar ännu mer.... men bilen känns annars så rätt.
    Jag tror ändå att Örebro-bilen är bättre på alla sätt.

Dumt att köpa en bil enbart för att det är närmast om den även är sämre. Solvalla är halvskumma så det är inga direkta garantier.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Jag tror ändå att Örebro-bilen är bättre på alla sätt.

Dumt att köpa en bil enbart för att det är närmast om den även är sämre. Solvalla är halvskumma så det är inga direkta garantier.

Måste provköra den på solvalla.
    Men vet du om service-rutan på e39?
    Den va släckt iaf på denna, vet ju inte om den ska lysa hela tiden och visa hur långt till service eller hur det är.

OM den är servad på BMW i sverige, går det rulla in till BMW så knappar dom fram i datorn var/när/hur den är servad?

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    hahah menade västkusten ^^ övertrött ^^ kostar tror du?
    Jag var där i förra väckan dem har slutat med plåtfälgar men man får numret till en annan som gör det. Ska lämna in mina nån gång nästa väcka hoppas jag.
    Han tog 600/fälg då ska jag upp i 9tum. tror det kan bli coola vinterfärgar på Mercan.

Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Måste provköra den på solvalla.
    Men vet du om service-rutan på e39?
    Den va släckt iaf på denna, vet ju inte om den ska lysa hela tiden och visa hur långt till service eller hur det är.

OM den är servad på BMW i sverige, går det rulla in till BMW så knappar dom fram i datorn var/när/hur den är servad?
    Den ska lysa en kort stund när man vrider om nycklen.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    jasså? nä de hade jag inte en aning om men nu vet jag
    jag själv hade nog kört t5 spis, getraglåda, och lite annat sånt billigare, men andra slår ju på stort så

Jag var där i förra väckan dem har slutat med plåtfälgar men man får numret till en annan som gör det. Ska lämna in mina nån gång nästa väcka hoppas jag.
    Han tog 600/fälg då ska jag upp i 9tum. tror det kan bli coola vinterfärgar på Mercan.
    Härligt! ordnar dom till fälgen om den är lite äggformad då tro? ska bara bredda mina bakfälgar, fram ska bara navet flyttas in.

coils till e34? någon som vet? snål som jag är tar jag det billigaste möjliga
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    LS1 är ingen dum maskin, erbjuder en bra vridkurva som passar perfekt för drifting.

Inte så tung som man gärna vill tro, väger mindre än tex RB26.
    LS2 väger mindre inte LS1, sen är de inte så konstigt att rb26 väger mer ls motorn har inte turbo eller någon sådan och de väger en del
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

jasså? nä de hade jag inte en aning om men nu vet jag
    jag själv hade nog kört t5 spis, getraglåda, och lite annat sånt billigare, men andra slår ju på stort så

Härligt! ordnar dom till fälgen om den är lite äggformad då tro? ska bara bredda mina bakfälgar, fram ska bara navet flyttas in.

coils till e34? någon som vet? snål som jag är tar jag det billigaste möjliga
    Sök Dubmodder på Blocket. Han tar 2800kr för helt nya TA Technix coils med frakt och hela baletten Tog mig 3 dagar att få mina.

En Fråga:
    Vad brukar det vara för ET på plåtfälgar, på ett ungefär, är det hög eller låg ET? Är orolig att jag står utan bil ett tag snart annars :/

är du seriös? så billig ?

vilken bil pratar vi om? e36 har 47 i et, e34 har 20.
    Yepp! Riktigt schysst kille också. Jag hade INGA problem med att få mina grejor eller betalning eller något. Snabb leverans också!
    http://www.blocket.se/stockholm/Coil..._11&w=3&last=1

fck ... jag har E36.. ET47 funkar IKKE .. :/

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél
    Ingen fara för däcken men känns omständigt att kränga på nytt däck precis innan du ska på med vinterdäcken i vilket fall? Bättre då att kränga av skitdäcken, låta dem ligga och spara pengar för att sedan rikta och ha dem klara tills säsongen börjar igen.

Har skaffat friktionsdäck som jag tänkte kränga på sommarfälgarna nämligen

vad är det för fälgar du har då?
    fan han hade inte till e34
    Är väl BMW original Plåtfälgar till e36 i guess...

Det ska han ha! Skriv ett mail och fråga. I annonsen står inte E36 med heller, men jag har E36 och beställde av honom!

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Den ska lysa en kort stund när man vrider om nycklen.
    Tackar för svaret.
    Jag var nog fullt uppe i testa alla funktioner i bilen när jag vred igång bilen så jag glömde titta.
    Märkte bara på bilderna jag tog att det var svart .

Mailade solvalla som "ny spekulant". Fick då som svar:

"Hej

Kul att du har uppmärksammat oss =) du får gärna komma förbi och titta på våra bilar och även ta en provtur om du fastnar för någon bil.

Bilarna blir dammiga av tågtrafiken men vi rekondar givetvis din bil innan du får leverans på den.
    MvH"

Åk utan coils i vinter.
    Tar en dag att byta tillbaka :/

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Torrvikten på en LS1 är 173 kg (motor i crate från US).

Med kringkomponenter och startklar, det vill säga alla delar (osäker om lådan räknas med), väger den 225 kg. Det är 20-30 kg lättare än RB26 i startklart utförande. Har tyvärr inte cratevikt på den motorn.

LS2 i sin tur väger 204 kg startklar, 21 kg lättare än LS1.

LT1 som satt i Corvette C4 de senare åren väger dock aningen mer.

Det jag mer syftade på är att man inte per automatik ska förutsätta att en amerikansk åtta väger speciellt mycket.
    Dessa vikter är utan växellåda mm

Om den nu väger 225 med kringkomponenter så skulle man kunna säga att dom väger lika mycket som rb26,den väger 253kg med turbo och alla annat tar man bort turbopaketet så blir de nog samma vikt

Förstår dock mig inte på folk som slänger i v8:or i japanare känns bara fel och tror säkert jänkefolk hade skrekit om någon hade släng i en rb26 i en camaro mfl
    Nissan Skyline R33 GTR

jo ska prova det! kommer bli stående i garaget hela vintern, så blir lite småfix! tack!

jo sugmotor är på bra väg att dö ut, men entusiastbilar lär leva kvar länge som sugmotor. miljöbränsle kommer revolutionera bilsporten tex.
    etanol är bra, men inte tillräckligt. biodiesel är ett stort steg! men att tillverka bränslena är krångligare än att bara framställa fossila bränslen.
    allting handlar ju somsagt bara om oljepamparna som ska tjäna sina pengar.

EDIT: man ser att fläkten vobblar lite och snurrar ojämnt när den står på tomgång
    ja men stäng av bilen å snurra lite på fläkten. är det nått motstånd i den eller e den helt slapp? är den helt slapp så är den trasig och snurrar därför inte i den hastighet den bör göra

Men kanske född i stallet?

SMG har enkelkoppling men istället automatiserad växling, dock helt annan konstruktion än renodlad automat.

DSG har istället dubbelkoppling och lite annorlunda uppbyggnad men påminner inte heller där om en automatlåda i sin uppbygdnad.

(Automatlåda i riktigt utförande kör med momentomvandlare vilket dessa saknar)

Därav förklaringen jag skrev till, automatiserade manuella lådor. Ett nytt segment som ligger mellan manuella och automatiserade lådor.

men du? en automat låda står inte för växellåda med moment omvandlare. det står för en växellåda som växlar av sig själv iallafall i mitt tycke. en DSG eller SMG är lika mycket automat låda som en gammal automat låda med momentomvandlare. bara olika konstruktioner. den växlar ju fortfarande av sig själv right? så därför Automatlåda.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Det är jättesimpelt - kostnaden är det som avgör. Om du jämför inköpskostnad av en RB26 alternativ 2JZ jämfört med exempelvis LS1/LS2 så är den skillnaden rätt brutal.

men du? en automat låda står inte för växellåda med moment omvandlare. det står för en växellåda som växlar av sig själv iallafall i mitt tycke. en DSG eller SMG är lika mycket automat låda som en gammal automat låda med momentomvandlare. bara olika konstruktioner. den växlar ju fortfarande av sig själv right? så därför Automatlåda.
    Har du kört SMG/DSG?

Det är allt annat än automatlåda, trots att möjlighet finns för lådan att växla själv.

Återigen, så är dessa lådor ett nytt segment i bilvärlden. Automatiserade manuella lådor. Läs om funktionen så kommer du förstå vad jag pratar om.

Jämför exempelvis E60 M5 mot E63 AMG.

M5 använder SMG III medans E63 använder en konventionell automatlåda.

Om lådorna skiljer sig i karaktär? Yes indeed, speciellt då lådorna är helt separata i uppbyggnad mellan varandra.

Det är som att jämföra en boxer mot en radmotor, båda fungerar som motorer men på helt olika sätt.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg

Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det är jättesimpelt - kostnaden är det som avgör. Om du jämför inköpskostnad av en RB26 alternativ 2JZ jämfört med exempelvis LS1/LS2 så är den skillnaden rätt brutal.
    10.000 skillnad ser inte ja som någon brutal skillnad iallafall
    Nissan Skyline R33 GTR

http://drft.se/drftforum/viewtopic.php?id=76&p=3

Lagom fet e30 med LS2 motor Bara galna bilar på det där forumet..

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har du kört SMG/DSG?

Det är allt annat än automatlåda, trots att möjlighet finns för lådan att växla själv.

Återigen, så är dessa lådor ett nytt segment i bilvärlden. Automatiserade manuella lådor. Läs om funktionen så kommer du förstå vad jag pratar om.

Jämför exempelvis E60 M5 mot E63 AMG.

M5 använder SMG III medans E63 använder en konventionell automatlåda.

Om lådorna skiljer sig i karaktär? Yes indeed, speciellt då lådorna är helt separata i uppbyggnad mellan varandra.

Det är som att jämföra en boxer mot en radmotor, båda fungerar som motorer men på helt olika sätt.
    Nu vet jag inte med säkerhet. Men står inte smg för att den är semi manuell?

Läste nyligen ett test (tror det va AMS eller TV), från år 2005. E55 AMG w211 vs M5 e60. SMG'n verkar inte vara någon riktig hit vad jag förstod. E55an vann mot m5'an just pga att en hedlig 5 stegad auto ansågs vara bättre än en 7 växlad smg.
    Ska även nämna att mercan kostade 100k mer än BMW'n och har 30hk mindre. ändå så vann den!

En "riktig" automat har (iaf enligt mej) en moment omvandlare. Det är just momentomvandlaren som gör en "riktg" automatlåda bekvämare och mindre ryckig jämfört med en dubbelkopplings-auto. Dock så drar ju momentomvandlaren endel bränsle, vilket inte dubbelkoppling gör (då dem låser direkt som en manuell)
    En s.k. "riktig" automat (några år gamla) hamnar i lock-up läge först i högre hastighet (ca 100km/h) Vilket gör dessa lådor mer ryckfria & bäkväma dock så drar slirningen i momentomvandlaren endel onödig soppa innan den går in i "låst läge"

En modern "riktig" automatare med momentomvandlare. Som sitter i tex BMW f01,f10.
    Låserna är ju uppbyggda som en riktig automat med momentomvandlare osv. Men pga den senaste tidens miljöhysteri så måste ju även bmw spara på dropparna. Dessa moderna autolådor drar oftast mindre bränsle jämfört med samma bil fast manuell.
    Hur har du BMW löst detta? Jo förutom att lådan har hela 8 steg så går lock-up'en in redan vid mkt låg hastighet. (vilket spar bränsle, men försämrar komforten)

Kanske dåligt förklarat. haha

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in