-
2010-10-19, 23:48 #2581
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
Verkade faktiskt jävligt perfekt.
Dock rätt långt till örebro, speciellt när vi inte har någon fungerande bil på fastlandet och rätt mycket jobb.
Satt och läste lite om solvalla bilcenter / (Biltrade i STHLM Ab) :S
Dom verkar rätt skumma, och har vart en strulig bilhandlare förr.
Tvekar, tvekar ännu mer.... men bilen känns annars så rätt.
-
2010-10-20, 00:13 #2582
-
2010-10-20, 01:15 #2583
-
2010-10-20, 01:37 #2584
http://www.blocket.se/stockholm/Unik...9.htm?ca=5&w=3
http://www.blocket.se/orebro/Mercede....htm?ca=15&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_....htm?ca=11&w=3
http://img23.imageshack.us/img23/3607/7426638881.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/6486/7469151332.jpg
http://www.blocket.se/kalmar/Golf_1_....htm?ca=18&w=1
-
2010-10-20, 01:50 #2585
-
2010-10-20, 01:56 #2586
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
Måste provköra den på solvalla.
Men vet du om service-rutan på e39?
Den va släckt iaf på denna, vet ju inte om den ska lysa hela tiden och visa hur långt till service eller hur det är.
OM den är servad på BMW i sverige, går det rulla in till BMW så knappar dom fram i datorn var/när/hur den är servad?
-
2010-10-20, 06:30 #2587
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Sweden
- Inlägg
- 51
-
2010-10-20, 09:42 #2588
-
2010-10-20, 10:06 #2589
jasså? nä de hade jag inte en aning om men nu vet jag
jag själv hade nog kört t5 spis, getraglåda, och lite annat sånt billigare, men andra slår ju på stort så
Härligt! ordnar dom till fälgen om den är lite äggformad då tro? ska bara bredda mina bakfälgar, fram ska bara navet flyttas in.
coils till e34? någon som vet? snål som jag är tar jag det billigaste möjligaKikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2010-10-20, 10:24 #2590Nissan Skyline R33 GTR
http://www.garaget.org/?car=186820
-
2010-10-20, 10:28 #2591
Sök Dubmodder på Blocket. Han tar 2800kr för helt nya TA Technix coils med frakt och hela baletten
Tog mig 3 dagar att få mina.
En Fråga:
Vad brukar det vara för ET på plåtfälgar, på ett ungefär, är det hög eller låg ET? Är orolig att jag står utan bil ett tag snart annars :/
-
2010-10-20, 10:36 #2592
-
2010-10-20, 10:41 #2593
Yepp! Riktigt schysst kille också. Jag hade INGA problem med att få mina grejor eller betalning eller något. Snabb leverans också!
http://www.blocket.se/stockholm/Coil..._11&w=3&last=1
fck ... jag har E36.. ET47 funkar IKKE .. :/
-
2010-10-20, 10:44 #2594
-
2010-10-20, 11:08 #2595
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Gothenburg
- Inlägg
- 200
Ursprungligen postat av Michél
Har skaffat friktionsdäck som jag tänkte kränga på sommarfälgarna nämligen
-
2010-10-20, 11:28 #2596
-
2010-10-20, 12:18 #2597
-
2010-10-20, 13:16 #2598
Torrvikten på en LS1 är 173 kg (motor i crate från US).
Med kringkomponenter och startklar, det vill säga alla delar (osäker om lådan räknas med), väger den 225 kg. Det är 20-30 kg lättare än RB26 i startklart utförande. Har tyvärr inte cratevikt på den motorn.
LS2 i sin tur väger 204 kg startklar, 21 kg lättare än LS1.
LT1 som satt i Corvette C4 de senare åren väger dock aningen mer.
Det jag mer syftade på är att man inte per automatik ska förutsätta att en amerikansk åtta väger speciellt mycket.
Åk utan coils i vinter.
-
2010-10-20, 13:30 #2599
-
2010-10-20, 13:40 #2600
-
2010-10-20, 13:49 #2601
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
Tackar för svaret.
Jag var nog fullt uppe i testa alla funktioner i bilen när jag vred igång bilen så jag glömde titta.
Märkte bara på bilderna jag tog att det var svart.
Mailade solvalla som "ny spekulant". Fick då som svar:
"Hej
Kul att du har uppmärksammat oss =) du får gärna komma förbi och titta på våra bilar och även ta en provtur om du fastnar för någon bil.
Bilarna blir dammiga av tågtrafiken men vi rekondar givetvis din bil innan du får leverans på den.
MvH"
-
2010-10-20, 14:13 #2602
-
2010-10-20, 15:02 #2603
-
2010-10-20, 15:51 #2604
Dessa vikter är utan växellåda mm
Om den nu väger 225 med kringkomponenter så skulle man kunna säga att dom väger lika mycket som rb26,den väger 253kg med turbo och alla annat tar man bort turbopaketet så blir de nog samma vikt
Förstår dock mig inte på folk som slänger i v8:or i japanare känns bara fel och tror säkert jänkefolk hade skrekit om någon hade släng i en rb26 i en camaro mflNissan Skyline R33 GTR
http://www.garaget.org/?car=186820
-
2010-10-20, 17:50 #2605
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
ja men stäng av bilen å snurra lite på fläkten. är det nått motstånd i den eller e den helt slapp? är den helt slapp så är den trasig och snurrar därför inte i den hastighet den bör göra
men du? en automat låda står inte för växellåda med moment omvandlare. det står för en växellåda som växlar av sig själv iallafall i mitt tycke. en DSG eller SMG är lika mycket automat låda som en gammal automat låda med momentomvandlare. bara olika konstruktioner. den växlar ju fortfarande av sig själv right? så därför Automatlåda.
-
2010-10-20, 18:47 #2606
Det är jättesimpelt - kostnaden är det som avgör. Om du jämför inköpskostnad av en RB26 alternativ 2JZ jämfört med exempelvis LS1/LS2 så är den skillnaden rätt brutal.
Har du kört SMG/DSG?
Det är allt annat än automatlåda, trots att möjlighet finns för lådan att växla själv.
Återigen, så är dessa lådor ett nytt segment i bilvärlden. Automatiserade manuella lådor. Läs om funktionen så kommer du förstå vad jag pratar om.
Jämför exempelvis E60 M5 mot E63 AMG.
M5 använder SMG III medans E63 använder en konventionell automatlåda.
Om lådorna skiljer sig i karaktär? Yes indeed, speciellt då lådorna är helt separata i uppbyggnad mellan varandra.
Det är som att jämföra en boxer mot en radmotor, båda fungerar som motorer men på helt olika sätt.
-
2010-10-20, 18:53 #2607Nissan Skyline R33 GTR
http://www.garaget.org/?car=186820
-
2010-10-20, 19:32 #2608
-
2010-10-20, 19:36 #2609
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
http://drft.se/drftforum/viewtopic.php?id=76&p=3
Lagom fet e30 med LS2 motorBara galna bilar på det där forumet..
-
2010-10-20, 22:02 #2610
Nu vet jag inte med säkerhet. Men står inte smg för att den är semi manuell?
Läste nyligen ett test (tror det va AMS eller TV), från år 2005. E55 AMG w211 vs M5 e60. SMG'n verkar inte vara någon riktig hit vad jag förstod. E55an vann mot m5'an just pga att en hedlig 5 stegad auto ansågs vara bättre än en 7 växlad smg.
Ska även nämna att mercan kostade 100k mer än BMW'n och har 30hk mindre. ändå så vann den!
En "riktig" automat har (iaf enligt mej) en moment omvandlare. Det är just momentomvandlaren som gör en "riktg" automatlåda bekvämare och mindre ryckig jämfört med en dubbelkopplings-auto. Dock så drar ju momentomvandlaren endel bränsle, vilket inte dubbelkoppling gör (då dem låser direkt som en manuell)
En s.k. "riktig" automat (några år gamla) hamnar i lock-up läge först i högre hastighet (ca 100km/h) Vilket gör dessa lådor mer ryckfria & bäkväma dock så drar slirningen i momentomvandlaren endel onödig soppa innan den går in i "låst läge"
En modern "riktig" automatare med momentomvandlare. Som sitter i tex BMW f01,f10.
Låserna är ju uppbyggda som en riktig automat med momentomvandlare osv. Men pga den senaste tidens miljöhysteri så måste ju även bmw spara på dropparna. Dessa moderna autolådor drar oftast mindre bränsle jämfört med samma bil fast manuell.
Hur har du BMW löst detta? Jo förutom att lådan har hela 8 steg så går lock-up'en in redan vid mkt låg hastighet. (vilket spar bränsle, men försämrar komforten)
Kanske dåligt förklarat. haha