Sidan 89 av 400 Första ... 3979878889909199139189 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Ska du ha touring?! Du kan få tjöpa min
    struntar i vad jag köper, dags för vinterbil! så om det är en touring eller compact spelar mig mindre roll =)

ska du ha för din då? ;D
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Jag hade tänkt att försöka på 40.
    Lite mycket för vinterbil :/

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Grym vinterbil är det också, äter snö i mängder. Gick inte att stilla dess hunger!

hahaha vilken jäävla kväll....

Det är ju riktigt snålt!

Detta om något är jävligt mycket bil för pengarna:

http://www.blocket.se/orebro/Cadilla....htm?ca=11&w=3
    så jävla feta, glider runt en sån precis där jag bor, helt ok ljud!

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Varför känner jag igen Aeroxen i bakrunden?
    Bor ju i tumba precis som du. Sålde den för någon månad sedan till en kille som också bor i tumba

Svensk e30 i england?
    To much is never enough.. !

Mappade Mercan i dag. 214hk vid 5000rpm sen sa pumparna stopp tappade bränsletrycket helt. så blir att jaga ny bättre pump. hygglig effekt endån 2000rpm till och ge utan problem. original 176hk. Kan bli småkul vinterbil.

Holland ser det mer ut som.

Mappade Mercan i dag. 214hk vid 5000rpm sen sa pumparna stopp tappade bränsletrycket helt. så blir att jaga ny bättre pump. hygglig effekt endån 2000rpm till och ge utan problem. original 176hk. Kan bli småkul vinterbil.
    Vad för motor använde du dig utav?
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Bor ju i tumba precis som du. Sålde den för någon månad sedan till en kille som också bor i tumba
    Jaha! Okej nice! Känner killen som har den nu. Eller hatar honom för han baxade min bakkåpa till min Aerox...
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Jaha! Okej nice! Känner killen som har den nu. Eller hatar honom för han baxade min bakkåpa till min Aerox...
    Haha, vilken jävla tomte.. Varför baxa han din kåpa?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Haha, vilken jävla tomte.. Varför baxa han din kåpa?
    Sorry för OT! Men han skulle låna den förut för han hade ingen kåpa till sitt andra kåpsett (det där blåa?) och då va jag så dum och sa ja. Sen 2 veckor senare när jag hade fått ihop min så dampade jag för att han inte hade kommit över med den som han lovade, sen tog han bort mig på Facebook och skit. Har inte pallat bry mig haha.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Holland ser det mer ut som.

Vad för motor använde du dig utav?
    En 2,3 16v. Tyckte det blev ganska ok. Går som fan nu upp till 5k. Mycket piggare än med k-jet tramset. Lite mer soppa och upp på rullarna så ska den nog kunna ge lite till.

Jag har 205 45 17 på 8,5 på min ser mycket bra ut tycker jag så jag hade försökt hoppa ner en i bredden eller bredda fälgarna en halv till. men tror inte det kommer se så dumt ut med dem du hade häller

aha inte tyskstuk då? för e det greppyta så kan du köra fint med det du har kanske även en 10 - 20 till

http://www.youtube.com/watch?v=7It4DjEtQFQ

tycker fan den tar sig fram jävligt bra ändå

Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=7It4DjEtQFQ

tycker fan den tar sig fram jävligt bra ändå
    Pudersnö men ändå, går fint ju!

Inte illa? Med bra soppatryck så borde du ha maxeffekt kring 6500-7000 rpm?

behöver folks åsikter här!
    ska bredda 16 tums fälgar, tänkte 9 bak, för 10 får man nog inte plats med?
    hittat 215-55-16 sulor ja tänkte köra bak, hur kommer det se ut tro?
    vad ska man göra fram? 8 tum och 205 55 16?
    ska även centrumvända tror jag
    För tjock däckprofil för att det ska kunna se direkt bra ut. Vill du ha greppyta så blir det allt annat än bra att köra med såpass mycket stretch då du inte får ner speciellt mycket yta i marken.

16*9" är brett och det i kombination med 215/40-16 är lagom profil.

Detta är med sådan fälg men med 205/55-16-däck. Ser ut som att däcket ska sprängas.

Med detta exemplet på 205/40-16" ser det mer estetiskt tilltalande ut:

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Min bmw är nu testkörd med nya 3.5'an i.. går inte helt hundra än men rackarns så gött register det är!
    Film!

Vad är det som krånglar på bilen?
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Feta fälgar på vv'n
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Har nu fixat chevan så den lever vidare ett tag.
    Ligger lite halv-lågt med BMW-köp just nu, så hinner därför kolla runt lite extra.

Tror att vi ändå inte är intresserade av att åka en massa mil för att kolla på bil utan jag letar bara runt Sthlm.
    Då såg jag denna hade kommit in:

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=1

Priset är högt (för oss, men antagligen är den värd detta), men verkar ju vara sv-såld och bra servad.
    Dock efter ha läst lite så funderar jag på vilken årsmodell man ska kolla efter.

97-98 har vissa problem, 99-nyare har andra problem osv. Någon 540-insatt som vet mer?
    Ska man välja 97-98an eller 99-?

Inte illa? Med bra soppatryck så borde du ha maxeffekt kring 6500-7000 rpm?
    Jo hoppas på det. Hade varit gött och få en 10-20 till har egentligen inte gjort nått direkt i motorn så jag är helnöjd.

Vad har du för motorspec nu?
    2,3 16 motorn med Nira och 2x2 till 2½ avgasrör från grenröret utan katt. Volvo t5 spridare på 4bar VAG spolar annars är den som den lämnade fabriken. Gått 16 000 mil så den är inte nyrenoverad direkt. w201 2,6 kaross.

cool Polo är sugen på en Lupo som pendlar bil

Luftburk och allt är på funderar på om det har med tjuvluft att göra i slangarna till kallstartsventilen!

Har nu fixat chevan så den lever vidare ett tag.
    Ligger lite halv-lågt med BMW-köp just nu, så hinner därför kolla runt lite extra.

Tror att vi ändå inte är intresserade av att åka en massa mil för att kolla på bil utan jag letar bara runt Sthlm.
    Då såg jag denna hade kommit in:

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=1

Priset är högt (för oss, men antagligen är den värd detta), men verkar ju vara sv-såld och bra servad.
    Dock efter ha läst lite så funderar jag på vilken årsmodell man ska kolla efter.

97-98 har vissa problem, 99-nyare har andra problem osv. Någon 540-insatt som vet mer?
    Ska man välja 97-98an eller 99-?
    Ska själv iväg och kolla en -99 kombi med manuell låda imorn Men hurvida vilken årsmodell du ska välja så röstar jag nog faktiskt för 99- även om inte det är avgörande, då det mesta i slutändan handlar om skötsel och en liten bit tur
    Senast redigerat av sjöblom! den 2010-10-23 klockan 12:10.

Okej grabbar, har funderat på att kolla upp denna. http://www.blocket.se/vasternorrland...5.htm?ca=4&w=2 Vad tror ni är det ett bra köp? Jag får den för 15k, ett minus är att den är åretrunt däck på den och det går fan inte ha här uppe i norr.
    Men tror ni att det är att bra köpa? värt att fixa? eller kan det vara fler fil som ligger och gömmer sig?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in