Sidan 24 av 153 Första ... 1422232425263474124 ... Sista

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Haha sjysst att ingen kommenterade mina!
    Helt ok skor om man ska ut och vandra eller om man helt enkelt bara bryr sig om komfort. Visst dom var waaaaaaaay mycket snyggare än löpardojjor.

Mognad? Tycker jag inte. Beteende, vanor, levnadssätt osv har med mognad och göra. Hur vi klär oss är en helt annan sak!
    Man klär sig efter inkomst och vad man tycker är snyggt och bekvämt. En student utan annan inkomst utöver de 1050kr h*n har i månaden, kan inte köpa kläder och skor från Face, dressman, eller vart ni nu köper alla överpris kläder, utan att få lite extra av mor/far.
    Att jag tycker skate-stilen är snygg är min åsikt som förmodligen kommer att förändras med tiden. Förmodligen inte under min skoltid då jag umgås med folk som klär sig likadant(går iof i en klass där alla ser ut som er), men kanske senare i livet då min inkomst till viss del baseras på vilket intryck folk får av mig. Ett bra intryck får man av en person som klär sig "snyggt" med dyra kläder. "Att man inte kan ta en person med skateskor seriöst" visar ju bara hur mentalt utvecklingsstörd du är och hur du tror att du är viktigare än folk utan alla dyra kläder Eller det kanske har med "Mognaden" att göra också?

Så i min mening så klär man sig efter vad som passar till sin egen livsstil, och som student är sköna kläder billiga kläder det ultimata när man ska leva för 1050kr i månaden och sitta vid en skolbänk flera timmar om dagen. Ni som lånar av mamma och pappa för att köpa dyra kläder och skor så ni kan imponera på polarna i klassen och vara "moderna", är bara fail Det finns ju folk som har det som intresse också menmen, jag hoppas ni förstår vad jag menar...
    Senast redigerat av Yoohan den 2010-10-26 klockan 23:47.

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Mognad? Tycker jag inte. Beteende, vanor, levnadssätt osv har med mognad och göra. Hur vi klär oss är en helt annan sak!
    Man klär sig efter inkomst och vad man tycker är snyggt och bekvämt. En student utan annan inkomst utöver de 1050kr h*n har i månaden, kan inte köpa kläder och skor från Face, dressman, eller vart ni nu köper alla överpris kläder, utan att få lite extra av mor/far.
    Att jag tycker skate-stilen är snygg är min åsikt som förmodligen kommer att förändras med tiden. Förmodligen inte under min skoltid då jag umgås med folk som klär sig likadant(går iof i en klass där alla ser ut som er), men kanske senare i livet då min inkomst till viss del baseras på vilket intryck folk får av mig. Ett bra intryck får man av en person som klär sig "snyggt" med dyra kläder.

Så i min mening så klär man sig efter vad som passar till sin egen livsstil, och som student är sköna kläder billiga kläder det ultimata när man ska leva för 1050kr i månaden och sitta vid en skolbänk flera timmar om dagen. Ni som lånar av mamma och pappa för att köpa dyra kläder och skor så ni kan imponera på polarna i klassen och vara "moderna", är bara fail Det finns ju folk som har det som intresse också menmen, jag hoppas ni förstår vad jag menar...
    "kan inte köpa kläder och skor från Face, dressman, eller vart ni nu köper alla överpris kläder, utan att få lite extra av mor/far. "
    "men kanske senare i livet då min inkomst till viss del baseras på vilket intryck folk får av mig. Ett bra intryck får man av en person som klär sig "snyggt" med dyra kläder."

Förvänta dig inte att folk ska respektera dina plastiga döskalleskor om du klankar på någons läder"farfar"skor. Om du gnäller får du gnäll tillbaka.

yoohan, är rätt säker på att ingen av de du syftar på här i tråden handlar på dressman. bara gamla gubbar som är ute efter jätte-jättebilliga kläder handlar där...

Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Förvänta dig inte att folk ska respektera dina plastiga döskalleskor om du klankar på någons läder"farfar"skor. Om du gnäller får du gnäll tillbaka.
    De är inte det jag är ute efter. Att klädstilen har med mognad att göra var det jag ville motbevisa Alla har en egen smak och det respekterar jag även om jag häver ur mig fula ord om olika saker ibland.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    yoohan, är rätt säker på att ingen av de du syftar på här i tråden handlar på dressman. bara gamla gubbar som är ute efter jätte-jättebilliga kläder handlar där...
    Är du så trög att du inte fattar vad jag menar så tänker jag inte diskutera. Jag menade såklart affärer i allmänhet som säljer dyra kläder.

dressman säljer inte dyra kläder

Okej, nu vet jag. Är inte så insatt vetdu...
    Men Face säljer rättså dyra kläder här i stan iaf. Sen har ju några andra nämnt Ralph Lauren osv. Fokusera på de som är dyra i din åsikt så kan vi droppa dressman totalt från diskussionen

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Quuz eller någon annan, har ni handlat från Ralph Lauren (UK) på nätet ännu? Ifsf hur fungerar det?

Mvh
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    dressman säljer inte dyra kläder
    där tycker jag du har fel, det ända jag köpt från dressman i mitt liv är ett par kostymbyxor. De kostade 399kr och satt jättedåligt, höll horribel kvalite och luktade illa. Så jag tyckte de var dyra iallafall.

Jag hade inget annat val för tillfället..

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Att jag tycker skate-stilen är snygg är min åsikt som förmodligen kommer att förändras med tiden. Förmodligen inte under min skoltid då jag umgås med folk som klär sig likadant(går iof i en klass där alla ser ut som er), men kanske senare i livet då min inkomst till viss del baseras på vilket intryck folk får av mig. Ett bra intryck får man av en person som klär sig "snyggt" med dyra kläder. "Att man inte kan ta en person med skateskor seriöst" visar ju bara hur mentalt utvecklingsstörd du är och hur du tror att du är viktigare än folk utan alla dyra kläder Eller det kanske har med "Mognaden" att göra också?

Bara för att man inte får mer än 1050 i månaden betyder inte att man inte kan klä sig sofistikerat! Dessutom har de flesta sofistikerade människor ett sommarjobb där de drar in extra pengar. Alla de pengar jag tjänade i somras gick åt till kläder. Ångrar inget utav det jag köpt även fast det hade varit skönt att ha lite mer pengar på kontot i vissa stunder.
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Dessutom har de flesta sofistikerade människor ett sommarjobb där de drar in extra pengar.
    Haha.

Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Quuz eller någon annan, har ni handlat från Ralph Lauren (UK) på nätet ännu? Ifsf hur fungerar det?

Mvh
    Jag la en beställning på två oxfordskjortor för några dagar sen. De skickar dock inte till Sverige. Som tur så bor min flickvän i london så hon kan skicka dem vidare till mig Bör dock finnas tjänster liknande ship i to som skickar vidare paketen från England till Sverige, dock vet jag inte hur mycket det lönar sig då.

Dessutom har de flesta sofistikerade människor ett sommarjobb där de drar in extra pengar.
    hahah
    Senast redigerat av quuz den 2010-10-27 klockan 12:44.
    w

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Jag la en beställning på två oxfordskjortor för några dagar sen. De skickar dock inte till Sverige. Som tur så bor min flickvän i london så hon kan skicka dem vidare till mig Bör dock finnas tjänster liknande ship i to som skickar vidare paketen från England till Sverige, dock vet jag inte hur mycket det lönar sig då.
    Okej, tur att vi har rätt mycket vänner där så ska nog gå bra . Tänkte mer på att man kunde betala kläderna från ett kort och skicka dem till en person med andra uppgifter osv

Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Okej, tur att vi har rätt mycket vänner där så ska nog gå bra . Tänkte mer på att man kunde betala kläderna från ett kort och skicka dem till en person med andra uppgifter osv
    Ja det går bra, bara betala som vanligt och skicka till valfri kompis
    w

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Haha.
    hahah
    Skulle ni vilja utveckla er lite?
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

Skulle ni vilja utveckla er lite?
    Hur definierar du en sofistikerad människa?

En som har ett sommarjobb, haha
    w

En som har ett sommarjobb, haha
    Ursäkta mitt slarviga uttalande. Jag menar att de flesta som bryr sig om hur de ser ut (de som skriver i denna tråd) har ett sommarjobb så att mamma och pappa inte behöver betala alla deras kläder.

Ursäkta mitt slarviga uttalande. Jag menar att de flesta som bryr sig om hur de ser ut (de som skriver i denna tråd) har ett sommarjobb så att mamma och pappa inte behöver betala alla deras kläder.
    Jag bryr mig om hur jag ser ut och har gjort det länge. Hade mitt första sommarjobb när jag var 19 och då har inte mina föräldrar betalat alla mina kläder. Sommarjobbspengarna jag skrapade ihop förra sommaren köpte jag inte ett enda klädesplagg för utan använde dem istället för att tågluffa i europe.
    w

Jag bryr mig om hur jag ser ut och har gjort det länge. Hade mitt första sommarjobb när jag var 19 och då har inte mina föräldrar betalat alla mina kläder. Sommarjobbspengarna jag skrapade ihop förra sommaren köpte jag inte ett enda klädesplagg för utan använde dem istället för att tågluffa i europe.
    Du måste ändå förstå min poäng, han skriver att han har 1050 i månaden och sedan inget mer. Hade han haft ett sommarjobb hade han haft lite pengar att köpa kläder under ett år!

Du måste ändå förstå min poäng, han skriver att han har 1050 i månaden och sedan inget mer. Hade han haft ett sommarjobb hade han haft lite pengar att köpa kläder under ett år!
    Då ska man ju ha turen att hitta en bra sommarjobb också, här får vi ca 4k för 3 veckor (kommun) och det är inte så mycket på ett år..

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Då ska man ju ha turen att hitta en bra sommarjobb också, här får vi ca 4k för 3 veckor (kommun) och det är inte så mycket på ett år..
    Jag har inte sagt något annat

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Tummen upp för 30kr/h Det är olagligt att få så låg lön...

Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Tummen upp för 30kr/h Det är olagligt att få så låg lön...
    33.3 kr/h faktiskt

Köpte nya jeans idag (första gången på 4 eller 5 år haha) Acne roc soft raw blev det

btw vad fan hände med 30" i byxlängd? De flesta tillverkare verkar köra med 32" som kortast nu, vilket för mig på mina 177cm är på tok för långt Iof tog dem inget för att lägga upp jeansen några cm men jag saknar fortfarande 30" i längd.
    w

Köpte nya jeans idag (första gången på 4 eller 5 år haha) Acne roc soft raw blev det

btw vad fan hände med 30" i byxlängd? De flesta tillverkare verkar köra med 32" som kortast nu, vilket för mig på mina 177cm är på tok för långt Iof tog dem inget för att lägga upp jeansen några cm men jag saknar fortfarande 30" i längd.
    Har haft flera stycken Acne jeans genom åren och de vet verkligen vad de sysslar med!

Ang. längden tycker jag att jag ser 34 som vanligast! Misstänker att det är den ökande trenden att gå med uppvikta byxor vilket jag gillar starkt!

Edit:
    Tänkte slänga upp dagens outfit. Det finns två saker jag verkligen gillar med denna hösten. Det första är att det är så mycket Jeans, man ser nästan jeans i varenda outfit. Det andra är "lager på lager" stilen. Därför körde jag lager på lager med jeans idag!

Jeanskjortor från inre - Acne, These Glory Days, Levis
    Jeansscarf - Egen
    Jeans . Nudie
    Kängor - DinSko

Gör nog bättre i att lägga upp denna i flashbacks modetråd då det är bra mycket fler som sysslar med lager på lager än här. Men gör ett försök.
    Senast redigerat av 4gg3 den 2010-10-28 klockan 00:37.

Har haft flera stycken Acne jeans genom åren och de vet verkligen vad de sysslar med!

Ang. längden tycker jag att jag ser 34 som vanligast! Misstänker att det är den ökande trenden att gå med uppvikta byxor vilket jag gillar starkt!

Edit:
    Tänkte slänga upp dagens outfit. Det finns två saker jag verkligen gillar med denna hösten. Det första är att det är så mycket Jeans, man ser nästan jeans i varenda outfit. Det andra är "lager på lager" stilen. Därför körde jag lager på lager med jeans idag!

Jeanskjortor från inre - Acne, These Glory Days, Levis
    Jeansscarf - Egen
    Jeans . Nudie
    Kängor - DinSko

Gör nog bättre i att lägga upp denna i flashbacks modetråd då det är bra mycket fler som sysslar med lager på lager än här. Men gör ett försök.
    Förlåt, men det där såg verkligen för jävligt ut.
    w

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Köp en varm tröja ifall du fryser, för det där såg verkligen inte bra ut.

Jag tyckte det såg ut att vara lika populärt där som det gör här..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in