Sidan 10 av 57 Första ... 8910111220 ... Sista

Ämne: Datortråden!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    [QUOTE=Shöwtek;86615]antar att datorsladden va den med typ 2 delar, och man skruvade fast? satte den på ett likadant ställe, antar att det var moderkortet då det var ganska stort + många andra uttag. det gick inte heller, samma sak som innan[/QUOTE

Skärmsladden menar du? Och nej det är 1 sladd med 2 finger skruvar. Och passade den på det andra stället? Isåfall kanske moderkortet är sönder.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    [QUOTE=FlexBiel;86637]
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    antar att datorsladden va den med typ 2 delar, och man skruvade fast? satte den på ett likadant ställe, antar att det var moderkortet då det var ganska stort + många andra uttag. det gick inte heller, samma sak som innan[/QUOTE

Skärmsladden menar du? Och nej det är 1 sladd med 2 finger skruvar. Och passade den på det andra stället? Isåfall kanske moderkortet är sönder.
    aa menar skärmsladden. för mig är det en sladd som är skruvad till en annan bit, typ adapter? och den skruvas fast i datorn sen. kan ta o testa åt andra hållet, hoppas inte moderkortet gjort, kan ju sabba andra delar då också väl?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Jaha! Okej du har en DVI adapter då! Ta bort adaptern och sen provar du sätta in den i moderkortet!
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Jaha! Okej du har en DVI adapter då! Ta bort adaptern och sen provar du sätta in den i moderkortet!
    prövat, ingen skillnad inte skärmen som pajat hlr, den funkade när ja kopplade den till en annan dator. fyfan om det e moderkortet
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ja det ee ju svårt och veta vad som ee felet på håll liksom. Lättare när man sitter där själv. Så jag vet faktiskt inte, men prova köpa nytt Grafikkort till och börja med säger jag. Som sagt svårt och veta vad som är felet på håll.

hej

jag tror att de har hänt något med mitt grafik kort,
    det kommer upp "streck" som följer med i världen(World of warcraft)

så här ser det ut:
    Imageshack - sakjfhkajsdf.png

här är en annan bild:
    Imageshack - namnlsasd.png

någon som vet vad det kan vara för fel och vill hjälpa mig?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ja det ee ju svårt och veta vad som ee felet på håll liksom. Lättare när man sitter där själv. Så jag vet faktiskt inte, men prova köpa nytt Grafikkort till och börja med säger jag. Som sagt svårt och veta vad som är felet på håll.
    okej, men borde det inte vara moderkortet, då det inte funkade även fast jag kopplade direkt till moderkortet? surt o köpa en av grejerna sen så är det inte det

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Jag vet att det verkar surt, men kopplade du in den ganska långt upp? Eller var det ganska långt ner på datorn? För var det långt upp så var det moderkortet och då är förmodligen det sönder.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Jag vet att det verkar surt, men kopplade du in den ganska långt upp? Eller var det ganska långt ner på datorn? För var det långt upp så var det moderkortet och då är förmodligen det sönder.
    långt upp, det stora där det sitter usb uttag osv? okej, måste hitta ett med rätt ''socket'' då ?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Precis där det sitter USB och så! Finns bara 2 ställen på hela datorn man kan sätta Skärmsladden Och ja du måste ta rätt Socket då. Men har du "nyare" AMD så ee det bara köpa ett AMD AM3 moderkort där dom flesta processorerna passar

långt upp, det stora där det sitter usb uttag osv? okej, måste hitta ett med rätt ''socket'' då ?
    Vad har du för dator?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    har nytt grafikkort nu, och då funkar den dock så är allt text osv kantigt, typ pixligt? kan det bero på att det är ett kort med 3d och att det kanske är på elr nåt? :S
    gått in i nvidias kontrollgrej men det hjälpte inte...

yoohan: har hemmabyggd, dock inte av mig

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    händer det bara i detta spelet? provat något annat?
    är det bara i WoW är det antagligen bara att installera om det.
    är det i andra i spel är det grafikkorts drivrutiner
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

har nytt grafikkort nu, och då funkar den dock så är allt text osv kantigt, typ pixligt? kan det bero på att det är ett kort med 3d och att det kanske är på elr nåt? :S
    gått in i nvidias kontrollgrej men det hjälpte inte...

yoohan: har hemmabyggd, dock inte av mig
    Installerad drivrutiner?
    Vad är det för komponeter då?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Installerad drivrutiner?
    Vad är det för komponeter då?
    njae, bara att googla elr finns det att hitta genom typ uppdateringar i nvidias program?
    fan vet inte vart kartongen ligger, men de va geforce nånting 3d osv, 512mb

Kolla vad ditt kort heter och hämta nyaste drivrutinerna på nvidia's hemsida

har för mig jag har kryssat i "kantutjämning" för text någonstans men kommer inte ihåg var...

edit: http://www.microsoft.com/typography/smoothfonts.mspx

Reg.datum
    Mar 2006
    Kopierar från Sweclockers-tråden.

Hallå alla fellow gamers. Nu är det så att jag hade tänkt uppgradera datorn runt dec-jan, och undrar vad det är jag borde satsa på. Har just nu detta:

Antec 800D
    Western Digital Caviar® Black? 500GB
    Intel Core? i5 Quad Processor i5-750
    Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB
    XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5
    Corsair HX 650W PSU
    Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

Skärmsetupen är 3st 22" med en TH2G.

Spelar väldigt mycket, det är det som datorn huvudsakligen kommer att användas till. Pengar är inte något problem, men orkar inte köpa något som är det absolut bästa bara för att. Utan vill ha prestanda för pengarna!

MVH Viktor

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Kopierar från Sweclockers-tråden.

Hallå alla fellow gamers. Nu är det så att jag hade tänkt uppgradera datorn runt dec-jan, och undrar vad det är jag borde satsa på. Har just nu detta:

Antec 800D
    Western Digital Caviar® Black? 500GB
    Intel Core? i5 Quad Processor i5-750
    Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB
    XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5
    Corsair HX 650W PSU
    Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

Skärmsetupen är 3st 22" med en TH2G.

Spelar väldigt mycket, det är det som datorn huvudsakligen kommer att användas till. Pengar är inte något problem, men orkar inte köpa något som är det absolut bästa bara för att. Utan vill ha prestanda för pengarna!

MVH Viktor
    nytt graffikort ? typ: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=614349?

Reg.datum
    Mar 2006
    Har typ tröttnat på mina skärmar, tips på 30"?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Seriöst, är det ingen som vet? Vet ju att massor har sånna ikoner men inte har det problemet...
    inställningar, nånstans står det nåt sånt här typ ''put rocketdock behind all programs'' eller nåt

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Yes! Lyckades fixa det! Gick in på intsällningar>position>Fokus=Alltid underst
    told you so!

haha

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008

Nån som ser nåt fel på den här listan? Hade inget att göra så slog ihop en lista inför våren eventuellt..

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg

Nån som ser nåt fel på den här listan? Hade inget att göra så slog ihop en lista inför våren eventuellt..
    Skulle ta Antec Twelve Hundred till det där. Gissar på att det blir väldigt trångt med 2x såna grafikkort annars

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Skulle ta Antec Twelve Hundred till det där. Gissar på att det blir väldigt trångt med 2x såna grafikkort annars
    Twelve Hundred:
    Bredd 213 mm
    Djup 513 mm
    Höjd 582 mm

CM HAF X:
    Bredd 230 mm
    Djup 590 mm
    Höjd 550 mm

Båda är full tower
    Senast redigerat av hence den 2010-11-01 klockan 00:18.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in