Sidan 95 av 400 Första ... 45859394959697105145195 ... Sista
    To much is never enough.. !

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Riktigt jävla råbilligt!

Tjena!

Har haft problem med åkerbilen Volvo 240- 88'a. Från början så låg kopplingen i så körde jag någon runda så hände något så jag kan lägga i alla växlar utan att koppla när motorn är igång. Så kopplingen ligger ´helt klart i fullt läge.
    Har funtat på om de kan vara uttrampnings lagret på axeln som kärvar eller fjädrarna i solfjädern (tror jag de kallas/heter?) . som lossnat eller gått av? Eller kan de till och med vara så att någon lammell strular?

Har kolla kopplingswiren och hävarmen.
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-11-02 klockan 14:36.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Tips på bra bilar?
    Vill nog att nästa bil ska vara en bra, komfortabel bil. Gärna lite soppasnål alt. nyare diesel.
    Låga mil är viktigt få jag blir galen på att se när milentalen börjar rulla upp mot 25k mil..

Har kollat på Golf 4 1.6, Golf 5 1.6 alt diesel, E46 320, Passat. Problemet är med att jag älskar utrustning, skinnstolar, ac, svart innertak etc.

Budgeten är egentligen inte så stor, men kan väl möjligtvis skrapa ihop 60k utan lån. Får jag en fast anställning någonstans så blir det nog lån och en Golf 5 2.0 Tdi..

Bilen ska användas för att bygga ljud i samt KÖRAS.

Langa på med allt!
    Kan gärna vara automat med.

Idag började bygget på nya grenröret åt "dieselbesten"
    -Turbofläns. check
    -collectorn. Check

Flöt på så jäkla bra idag, fick til lallting på första försöket, förgyller VERKLIGEN en kall höstkväll!!

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    polarens seat är likadan, misstänker urkopplingsfjädern ja.
    Aa, har hört att de är vanligt på just äldre volvo bilar.

Körde 3-4rundor i skogen sen ville den inge mer =( Men för 500? vad kan man kräva då.

Så river ner lådan idag och kollar
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

polarens seat är likadan, misstänker urkopplingsfjädern ja.
    Var exakt sitter dom där urkopplingsfjädrarna/ fjädrarna i solfjädern?

inte dom här ? eller är man helt ute och cyklar?

http://www.brumm-brumm.se/bilder/t202.jpg
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-11-03 klockan 13:23.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Snyggt!
    Tackar helt nöjd själv med, bara ja får borrat några jäkliga hål ( 42mm) altså på det som blir grenrörsflänsen så kan ajg fortsätta

någon som kan kolla upp om http://www.blocket.se/alvsborg/Dubbf...tm?ca=23_3&w=3

passar på en c70 från 89 ?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    till volvo 940 så finns de ju ekonomi chip, som ska förminska bränsle förbrukningen.

titta på bsr

Effektuppgifter:

Original Steg eko
    Effekt: 135hp 155hp
    Vrid: 230nm 280nm

Hur går de ihop? lägger på 20 hästar med enbart ett chip och sen förminskar bränsle förbrukningen?

http://sv.bsr.se/products/t758/
    Det är klart att den drar mer om man håller fullt än original. 155 hästar drar mer än 135. Men om man räknar den vanliga körcykeln som anger liter per 100 km, så kan den mycket väl gå billigare. Säg att du använder i snitt 50 hk när du kör så, så kanske den är bättre inställd, tillåts gå lite magrare och närmare knackgräns. Då drar den mindre. Skälet till att Volvo själva inte mappar så tajt är att de inte tar risken för knack och haveri. Sånt förekommer med chippade bilar.

Fick in en lite repig Bmw 5Serie på jobbet idag! Inte rolig för 5öre.. Men man måste ju vara lite snäll och hjälpa säljarna att sälja sina bilar. Han ville gärna ha en helpolering vilket jag inte gick med på eftersom det tar alldeles för lång tid och är ganska stressigt men många bilar etc!
    Så gick med på att köra lite på huven!(Som inte är så liten heller!) För att förbättra utseendet lite

Offret! Även kallad PUH!

Den fina huven!

Är sjukt svårt att fota repor men lyckades få fram dem lite med PS

Efter lite test med maskinen (Kollar ni noga ser ni min tejplinje Repor/glans)

Somsagt sjukt svårt att få fram skillnaden! Men blev 10 gånger bättre, Men var mycket djupa repor som är omöjliga att polera bort! Så stor chans att bränna igenom lacken
    Men den såg iallfall inte ut som den gått igenom en maskintvätt 20gånger på raken med grus i borstarna!

Oj detta blev ett långt inlägg! Men hoppas det uppskattas lite iallfall

//Gurkiz

Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Fick in en lite repig Bmw 5Serie på jobbet idag! Inte rolig för 5öre.. Men man måste ju vara lite snäll och hjälpa säljarna att sälja sina bilar. Han ville gärna ha en helpolering vilket jag inte gick med på eftersom det tar alldeles för lång tid och är ganska stressigt men många bilar etc!
    Så gick med på att köra lite på huven!(Som inte är så liten heller!) För att förbättra utseendet lite

Offret! Även kallad PUH!
    **

Den fina huven!
    **
    Är sjukt svårt att fota repor men lyckades få fram dem lite med PS

Efter lite test med maskinen (Kollar ni noga ser ni min tejplinje Repor/glans)
    **

**

Somsagt sjukt svårt att få fram skillnaden! Men blev 10 gånger bättre, Men var mycket djupa repor som är omöjliga att polera bort! Så stor chans att bränna igenom lacken
    Men den såg iallfall inte ut som den gått igenom en maskintvätt 20gånger på raken med grus i borstarna!

Oj detta blev ett långt inlägg! Men hoppas det uppskattas lite iallfall

//Gurkiz
    Ursäkta, men om det nu är en kund som kom in till er och ville ha fixat sin bil, hur kan du då inte gå med på en helpolering om han nu bad om det?

Finns en projekttråd på speedfreaks om någon är sugen på att kolla

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    sweeeeeeeet! vad gav du nu för den då?

98 menar du?
    njaaa, samma bultmönster och skiljer inte mkt i et, men annan navdiameter :S
    kanske sitter navring i dom original? annars måste dom fräsas upp. köp fälgar direkt till 850/v70/V70N
    istället, nyare volvo har tydligen 2mm mindre nav.
    Senast redigerat av EkaN^ den 2010-11-04 klockan 00:07.

sweeeeeeeet! vad gav du nu för den då?
    27k, helt klart värt de. Mycket mindre jobb än jag hade tänkt mig

98 menar du?
    njaaa, samma bultmönster och skiljer inte mkt i et, men annan navdiameter :S
    kanske sitter navring i dom original? annars måste dom fräsas upp. köp fälgar direkt till 850/v70/V70N
    istället, nyare volvo har tydligen 2mm mindre nav.
    oj skrev fel

ska prata med pappa han som ska ha dom
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Senast redigerat av EkaN^ den 2010-11-04 klockan 02:34.

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Ursäkta, men om det nu är en kund som kom in till er och ville ha fixat sin bil, hur kan du då inte gå med på en helpolering om han nu bad om det?
    Det är så att vi jobbar åt Skoda och Volkswagen i Bromma (Stockholm)
    Och det är jäkligt mycket bilar att göra så om man ska stå och polera den där i en dag så får vi inte tid med några andra bilar
    Så det är bara säljare vi förhandlar med Och dem går att övertala!

Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Det är så att vi jobbar åt Skoda och Volkswagen i Bromma (Stockholm)
    Och det är jäkligt mycket bilar att göra så om man ska stå och polera den där i en dag så får vi inte tid med några andra bilar
    Så det är bara säljare vi förhandlar med Och dem går att övertala!
    Sorry om jag blir lite "fientlig" här nu men måste ställa mig bakom Björviken här. Jag personligen hade aldrig tagit in bilen då. Antingen gör man ett heljobb eller så tackar man snällt nej. Kunden är aldrig en störande del av arbetet dom är ju fan skälet till att man får jobb och det där är inte att värna om kunderna. Kan säga att han som lämnade in bilen inte hade nåt positivt att säga om er till sina bekanta. Lätt hänt att sånt där sprids till 100 andra.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in