-
2010-11-02, 05:32 #2821
Billigt.. ? :S
http://www.blocket.se/stockholm/Audi....htm?ca=11&w=3To much is never enough.. !
-
2010-11-02, 08:22 #2822
-
2010-11-02, 12:01 #2823
-
2010-11-02, 13:41 #2824
Tjena!
Har haft problem med åkerbilen Volvo 240- 88'a. Från början så låg kopplingen i så körde jag någon runda så hände något så jag kan lägga i alla växlar utan att koppla när motorn är igång. Så kopplingen ligger ´helt klart i fullt läge.
Har funtat på om de kan vara uttrampnings lagret på axeln som kärvar eller fjädrarna i solfjädern (tror jag de kallas/heter?) . som lossnat eller gått av? Eller kan de till och med vara så att någon lammell strular?
Har kolla kopplingswiren och hävarmen.Senast redigerat av JuppeN den 2010-11-02 klockan 14:36.
Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-11-02, 18:29 #2825
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 136
-
2010-11-02, 18:30 #2826
-
2010-11-02, 21:38 #2827
-
2010-11-03, 10:21 #2828Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-11-03, 12:04 #2829
-
2010-11-03, 13:16 #2830
Var exakt sitter dom där urkopplingsfjädrarna/ fjädrarna i solfjädern?
inte dom här ? eller är man helt ute och cyklar?
http://www.brumm-brumm.se/bilder/t202.jpgSenast redigerat av JuppeN den 2010-11-03 klockan 13:23.
Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-11-03, 15:20 #2831
-
2010-11-03, 17:14 #2832
-
2010-11-03, 19:03 #2833
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
någon som kan kolla upp om http://www.blocket.se/alvsborg/Dubbf...tm?ca=23_3&w=3
passar på en c70 från 89 ?
-
2010-11-03, 20:19 #2834
till volvo 940 så finns de ju ekonomi chip, som ska förminska bränsle förbrukningen.
titta på bsr
Effektuppgifter:
Original Steg eko
Effekt: 135hp 155hp
Vrid: 230nm 280nm
Hur går de ihop? lägger på 20 hästar med enbart ett chip och sen förminskar bränsle förbrukningen?
http://sv.bsr.se/products/t758/
-
2010-11-03, 20:34 #2835
-
2010-11-03, 21:00 #2836
-
2010-11-03, 21:22 #2837
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Norrtelje
- Inlägg
- 340
Det är klart att den drar mer om man håller fullt än original. 155 hästar drar mer än 135. Men om man räknar den vanliga körcykeln som anger liter per 100 km, så kan den mycket väl gå billigare. Säg att du använder i snitt 50 hk när du kör så, så kanske den är bättre inställd, tillåts gå lite magrare och närmare knackgräns. Då drar den mindre. Skälet till att Volvo själva inte mappar så tajt är att de inte tar risken för knack och haveri. Sånt förekommer med chippade bilar.
-
2010-11-03, 21:24 #2838
japp som hanky panky sa.
mer ös i bilen, gör ju att den inte behöver belastas som en klenare!
BTW: insprutningen finjusteras ju även, tar vara på mer av bensinenKikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2010-11-03, 22:18 #2839
xD hur tänker en del folk?
Edit: oj blev väldigt stor bild
-
2010-11-03, 22:33 #2840
-
2010-11-03, 23:19 #2841
Fick in en lite repig Bmw 5Serie på jobbet idag! Inte rolig för 5öre.. Men man måste ju vara lite snäll och hjälpa säljarna att sälja sina bilar. Han ville gärna ha en helpolering vilket jag inte gick med på eftersom det tar alldeles för lång tid och är ganska stressigt men många bilar etc!
Så gick med på att köra lite på huven!(Som inte är så liten heller!) För att förbättra utseendet lite
Offret! Även kallad PUH!
Den fina huven!
Är sjukt svårt att fota repor men lyckades få fram dem lite med PS
Efter lite test med maskinen (Kollar ni noga ser ni min tejplinje Repor/glans)
Somsagt sjukt svårt att få fram skillnaden! Men blev 10 gånger bättre, Men var mycket djupa repor som är omöjliga att polera bort! Så stor chans att bränna igenom lacken
Men den såg iallfall inte ut som den gått igenom en maskintvätt 20gånger på raken med grus i borstarna!
Oj detta blev ett långt inlägg! Men hoppas det uppskattas lite iallfall
//Gurkiz
-
2010-11-03, 23:34 #2842
-
2010-11-03, 23:36 #2843
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
Finns en projekttråd på speedfreaks om någon är sugen på att kolla
-
2010-11-03, 23:59 #2844
sweeeeeeeet! vad gav du nu för den då?
98 menar du?
njaaa, samma bultmönster och skiljer inte mkt i et, men annan navdiameter :S
kanske sitter navring i dom original? annars måste dom fräsas upp. köp fälgar direkt till 850/v70/V70N
istället, nyare volvo har tydligen 2mm mindre nav.Senast redigerat av EkaN^ den 2010-11-04 klockan 00:07.
Kikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2010-11-04, 00:13 #2845
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
-
2010-11-04, 00:27 #2846
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
-
2010-11-04, 00:48 #2847
-
2010-11-04, 06:56 #2848
-
2010-11-04, 10:59 #2849
Sorry om jag blir lite "fientlig" här nu men måste ställa mig bakom Björviken här. Jag personligen hade aldrig tagit in bilen då. Antingen gör man ett heljobb eller så tackar man snällt nej. Kunden är aldrig en störande del av arbetet dom är ju fan skälet till att man får jobb och det där är inte att värna om kunderna. Kan säga att han som lämnade in bilen inte hade nåt positivt att säga om er till sina bekanta. Lätt hänt att sånt där sprids till 100 andra.
-
2010-11-04, 11:24 #2850
Behöver lite smått akut hjälp
Nån som vet ifall x40 generation 2 (2004 uppåt) fälgar passar på x40 generation 1?