Sidan 30 av 106 Första ... 2028293031324080 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    ludde tänk på att de inte e sommar längre större munstycke nu

Ta o kör en vända o hoppas på de försvinner, annars pilla på tomgångsskruven lite?
    Testade att skruva ut tomgångsskruven helt, men ingen skillnad. Tänkte också att den kanske inte är rätt inställd, men påverkar munstycket tomgången? Moppen går fortfarande som den ska iaf.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Testade att skruva ut tomgångsskruven helt, men ingen skillnad. Tänkte också att den kanske inte är rätt inställd, men påverkar munstycket tomgången? Moppen går fortfarande som den ska iaf.
    jo det gör det väl eftersom det inte sitter luftskruv på ciao

ähh va glad för att du har tomgång, jag får klara mig utan
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

jo det gör det väl eftersom det inte sitter luftskruv på ciao

ähh va glad för att du har tomgång, jag får klara mig utan
    Får väl va de Har du bytt ramlager på din än? Ja tänkte göra det, vilket lager ska man köpa`?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Får väl va de Har du bytt ramlager på din än? Ja tänkte göra det, vilket lager ska man köpa`?
    Nep, det gör jag i vinter
    Man får väl plocka isär blocket o mäta elr nåt? annars kanske det räcker med att fråga @ cykelkraft
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Fan, märkte nu att det läckte från insuget... Gick ner i varv när ja sprutade med startgas vid insuget. Fan konstigt att insuget kan ha pajjat utan att jag använt moppen? Den går ju bra annars, bara tomgången som e hög.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Fan, märkte nu att det läckte från insuget... Gick ner i varv när ja sprutade med startgas vid insuget. Fan konstigt att insuget kan ha pajjat utan att jag använt moppen? Den går ju bra annars, bara tomgången som e hög.
    Jag hade rätt! haha!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

tjena, nån som vet vad det är för fel på min baghee(samma motor som på en ciao) den får inte in nån bensin tror jag och farsan.. och jag har rengjort förgasaren 3gånger nu men den funkar iallafall inte.. hjälp mig !!!
    eller tror ni det är något annat fel ?

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    tjena, nån som vet vad det är för fel på min baghee(samma motor som på en ciao) den får inte in nån bensin tror jag och farsan.. och jag har rengjort förgasaren 3gånger nu men den funkar iallafall inte.. hjälp mig !!!
    Vad händer då, startar den ens? säker på att det är bensinen? kollat gnistan?

Kom tillbaks med mer info
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vad händer då, startar den ens? säker på att det är bensinen? kollat gnistan?

Kom tillbaks med mer info
    nej typ helt sten död går ett tag när man tejpar fast choken... och gnista har den . jo rätt säker på det för tändstiftet är ju torrt..
    Senast redigerat av mickeidiket den 2010-11-03 klockan 22:04.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    nej typ helt sten död går ett tag när man tejpar fast choken... och gnista har den . jo rätt säker på det för tändstiftet är ju torrt..
    Checka så brytarna är rätt annars får du väll blåsa igenom och rengöra förgasaren igen då?

Har kollat så det ens kommer fram bensin till föggen? Kolla bensinkranen o slangen.

Har kollat så det ens kommer fram bensin till föggen? Kolla bensinkranen o slangen.
    har gjort det med....

Checka så brytarna är rätt annars får du väll blåsa igenom och rengöra förgasaren igen då?
    ja jag får väll göra det.

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Om du vill kontrollera att det verkligen är bensinen det är fel på så kan du hälla ner lite bensin genom tändstiftshålet, skruva sedan tillbaka tändstiftet och försök starta. Det är en underbar metod och om den då startar så vet du verkligen att det är någonstans det är fel. En läckande packbox kan även ställa till det på diverse sätt, men de får vi hoppas på att det inte är.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Om du vill kontrollera att det verkligen är bensinen det är fel på så kan du hälla ner lite bensin genom tändstiftshålet, skruva sedan tillbaka tändstiftet och försök starta. Det är en underbar metod och om den då startar så vet du verkligen att det är någonstans det är fel. En läckande packbox kan även ställa till det på diverse sätt, men de får vi hoppas på att det inte är.
    okej tack ska testa det.

har hittat felet nu det var motor fästet som hade spruckit vid cylindern ! nån som har något motor block? eller vet någon sida som säljer nya.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    har hittat felet nu det var motor fästet som hade spruckit vid cylindern ! nån som har något motor block? eller vet någon sida som säljer nya.
    passa på att köpa en vassare motor, tex polini evo jmpb.nl har några block, kolla där

PS: update i projektet om typ 10 minuter med bild på luftburken

passa på att köpa en vassare motor, tex polini evo jmpb.nl har några block, kolla där

PS: update i projektet om typ 10 minuter med bild på luftburken
    vet du nån sida som är svensk? för morsan betalar med sitt kort och hon diggar inte att betala till utlandet ....

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    vet du nån sida som är svensk? för morsan betalar med sitt kort och hon diggar inte att betala till utlandet ....
    Jmpb sätter du in pengar på deras konto, dom kan alltså inte dra pengar från din morsas konto

Jag beställde där ifrån för någon dag sen

Jmpb sätter du in pengar på deras konto, dom kan alltså inte dra pengar från din morsas konto

Jag beställde där ifrån för någon dag sen
    Vad beställde du nu då?

vad tror ni om denna sida? ja tycker den ser lite skum ut http://www.treatland.tv/vespa-piaggi...show=50&page=4

Reg.datum
    May 2010
    vad tror ni om denna sida? ja tycker den ser lite skum ut http://www.treatland.tv/vespa-piaggi...show=50&page=4
    Dom är 100% pålitliga

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Dom är 100% pålitliga
    okej

Reg.datum
    May 2010
    kolla jag hade tänkt köpa detta motorblock: http://www.twostroke.se/product.asp?product=17423
    men jag har ju cdibox på min baghee går det att flytta över cdi box grejerna till detta motorblock eller måste jag köpa ett motorblock som är till cdiboxar......
    Nej , det står ju för brytartändning ? :S

oj såg inte det sorry

har hittat lite andra rör så nu undra jag om top one är bäst av dom här
    simonini calibrata
    simonini giant
    PROMA circuit

rören finns på: http://www.treatland.tv/vespa-piaggi...show=50&page=3

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    har hittat lite andra rör så nu undra jag om top one är bäst av dom här
    simonini calibrata
    simonini giant
    PROMA circuit

rören finns på: http://www.treatland.tv/vespa-piaggi...show=50&page=3
    kör på top one om din setup inte är för vass säg hela din setup

kör på top one om din setup inte är för vass säg hela din setup
    okej
    polini evolution engine - CDI - nude
    top one
    polini luftburk
    ev 13/13 förgasare
    ev polini 63cc cylinderkit

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    okej
    polini evolution engine - CDI - nude
    top one
    polini luftburk
    ev 13/13 förgasare
    ev polini 63cc cylinderkit
    Hur ska du få på en 13mm på evoblocket?

Dessutom ser du ut att ha brytartändning på din Baghee..

Hur ska du få på en 13mm på evoblocket?

Dessutom ser du ut att ha brytartändning på din Baghee..
    visst fan...
    nej det är cdi box på den..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in